• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Äntligen fick jag springa in till AD och hämta klockan! 10 månader fick jag vänta! Har sett flertalet youtube klipp och miljarder foton på Instagram, men idag var faktiskt första gången jag fick se klockan live. Jag är så jädrans nöjd med den, sjuuukt läcker! Handleden mäter denna soliga dag till 18 cm, brukar normalt ligga på 17,5 men klockan känns ändå helt ok med länken. Förhoppningsvis känns det bättre när handleden återgår till ”normal” storlek, annars får jag justera. Nu håller jag tummarna för att inte datumhjulet ska strula.
71AB5FF6-028E-4F6B-BFD3-68E505B8B34B.jpeg
Grattis till ett bra val! :)
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Min har börjat fastna nu. Är inom garanti-tiden så jag är ganska obrydd. Är inte ens säker på att jag kommer att åtgärda det (antar att jag måste).
"Am I the only one around here..."? ;)

Nu låter det som gnäll här, men är uppriktigt bara nyfiken och fundersam :) Tycker det är intressant att attityden till detta eventuellt diffar mellan forum/länder/kulturer (har inte grävt meterdjupt i frågan, mest sett indiktioner). På KS finns inte ens en dedikerad tråd för GMTns datumproblem och på WUS läser man i dedikerade trådar hur personer lämnat in klockor flertalet gånger på service och fått tillbaka samma problem. Samt hur nya (tydligen bedömt ej old stock?) klockor 2020 har problem.

Tudor har grova återkommande problem med datumväxling på en klocka som kostar mer än 40 papp. Det, och Tudors beteende runt problemet, är helt utanför i alla fall min egen gräns för vad man betalar för. Var tvungen att sälja min GMT för fick bara tråkiga känslor av att titta på den efter att den varit borta på service i 2.5 månader (Corona). När den kommer tillbaka får man inte veta om och vad Tudor/Rolex gjort, den är bara "fixad", medan man samtidigt kan surfa ut på the interwebs och läsa om att andra har lämnat in fler än 1 gång för att åtgärda samma problem. Helt normalt beteende i klockvärlden som inte hade funkat i många andra brancher?

Diskrepansen mot vad som är rimligt beteende mot kund som betalat dessa pengar är bara så stor att jag mest är förundrad över hela grejen :)
 
"Am I the only one around here..."? ;)

Nu låter det som gnäll här, men är uppriktigt bara nyfiken och fundersam :) Tycker det är intressant att attityden till detta eventuellt diffar mellan forum/länder/kulturer (har inte grävt meterdjupt i frågan, mest sett indiktioner). På KS finns inte ens en dedikerad tråd för GMTns datumproblem och på WUS läser man i dedikerade trådar hur personer lämnat in klockor flertalet gånger på service och fått tillbaka samma problem. Samt hur nya (tydligen bedömt ej old stock?) klockor 2020 har problem.

Tudor har grova återkommande problem med datumväxling på en klocka som kostar mer än 40 papp. Det, och Tudors beteende runt problemet, är helt utanför i alla fall min egen gräns för vad man betalar för. Var tvungen att sälja min GMT för fick bara tråkiga känslor av att titta på den efter att den varit borta på service i 2.5 månader (Corona). När den kommer tillbaka får man inte veta om och vad Tudor/Rolex gjort, den är bara "fixad", medan man samtidigt kan surfa ut på the interwebs och läsa om att andra har lämnat in fler än 1 gång för att åtgärda samma problem. Helt normalt beteende i klockvärlden som inte hade funkat i många andra brancher?

Diskrepansen mot vad som är rimligt beteende mot kund som betalat dessa pengar är bara så stor att jag mest är förundrad över hela grejen :)

Ja, du träffar verkligen rätt här. På nåt sjukt sätt så är det lite som att hålla på ett fotbollslag även när det går dåligt tror jag. Det är ologiskt beteende att jag inte är mer brydd över att något för 40k inte riktigt lirar. Jag hade ju inte accepterat att min väckarklocka för en femhundring inte funkade ordentligt.
 

Darabont

Omega
Ja, du träffar verkligen rätt här. På nåt sjukt sätt så är det lite som att hålla på ett fotbollslag även när det går dåligt tror jag. Det är ologiskt beteende att jag inte är mer brydd över att något för 40k inte riktigt lirar. Jag hade ju inte accepterat att min väckarklocka för en femhundring inte funkade ordentligt.
Upptäckte mig själv med tanken ”Femhundra för en väckarklocka, jävlar va dyrt.”

Samtidigt är det helt rimligt att lägga 50k på en Grand Seiko eller ännu en dykare :D. Kul hur man tänker.
 

Duddee

Cartier
2-Faktor
"Am I the only one around here..."? ;)

Nu låter det som gnäll här, men är uppriktigt bara nyfiken och fundersam :) Tycker det är intressant att attityden till detta eventuellt diffar mellan forum/länder/kulturer (har inte grävt meterdjupt i frågan, mest sett indiktioner). På KS finns inte ens en dedikerad tråd för GMTns datumproblem och på WUS läser man i dedikerade trådar hur personer lämnat in klockor flertalet gånger på service och fått tillbaka samma problem. Samt hur nya (tydligen bedömt ej old stock?) klockor 2020 har problem.

Tudor har grova återkommande problem med datumväxling på en klocka som kostar mer än 40 papp. Det, och Tudors beteende runt problemet, är helt utanför i alla fall min egen gräns för vad man betalar för. Var tvungen att sälja min GMT för fick bara tråkiga känslor av att titta på den efter att den varit borta på service i 2.5 månader (Corona). När den kommer tillbaka får man inte veta om och vad Tudor/Rolex gjort, den är bara "fixad", medan man samtidigt kan surfa ut på the interwebs och läsa om att andra har lämnat in fler än 1 gång för att åtgärda samma problem. Helt normalt beteende i klockvärlden som inte hade funkat i många andra brancher?

Diskrepansen mot vad som är rimligt beteende mot kund som betalat dessa pengar är bara så stor att jag mest är förundrad över hela grejen :)

Jag är helt enig med dig. Det är fullkomligt oacceptabelt att de inte har lyckats åtgärda problemet. Hade det varit en bil med liknande problem så hade bilarna återkallats och problemet åtgärdats på samtliga, oavsett om felet hade uppstått eller ej.

Vet någon om garantin förlängs i samband med att felet åtgärdas?
 

m_s

Patek
2-Faktor
Rena spekulationer bara än så länge.
Yes bara rykten och mockups än så länge. Debatten rasar om det kommer vara gilt eller inte. Tudor själva har inte officiellt teasat något på t ex IG än.

Alla rykten bygger på att vissa fått höra att Tudor ska släppa snart och att ett gäng AD redan fått sett dem och eventuellt redan fått leveranser.

Senaste släppet från Tudor som var svarta kronografen var ju lite samma att där hade många AD redan fått leveranser.
 
Topp