• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Back

Vacheron
2-Faktor
Ni får ursäkta all hår, men hur tycker ni klockan sitter? Stor för min handled?
6A66BB00-785F-402B-845E-C292479E9605.jpeg
Den är, som andra nämner, en ”stor” klocka men den bärs ju fantastiskt skönt iom sin lilla vikt + klockor på bild ser nästan alltid större ut än vad de faktiskt är!

Du hade inte med dig en SKX så man kunde fått en jämförelse… 😉
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Jad tycker absolut att det där funkar, även om den kanske är i största laget. Men ofta tycker jag att klockor ser större ut på bild än vad de upplevs i verkligheten😃 Hur upplevde du den väl på plats?
Tyckte den kändes okej! Kändes lättare än LHD runt handleden, vilket jag tycker är skumt.

Helt ok 👌 men vad tycker du själv ? Det är det som räknas.
Välkommen tillbaks till tråden😍
Tack så hemskt mycket!
Gillade faktiskt klockan, men är egentligen ute efter en LHD. Nymans hade ingen LHD hemma men jag ställde mig i kö för en. Har samtidigt lagt upp en köpesannons här på KS. Så vi får se ifall det blir nytt eller begagnat. Men en LHD ska jag ha!

Den är, som andra nämner, en ”stor” klocka men den bärs ju fantastiskt skönt iom sin lilla vikt + klockor på bild ser nästan alltid större ut än vad de faktiskt är!

Du hade inte med dig en SKX så man kunde fått en jämförelse… 😉
Hahah, har ingen Skx längre, men du får en smutsig SMP VS Pelagos istället. 😘
12BC5DA4-0594-4CEA-891E-42ECA0469ABC.jpeg
4038040C-BF2F-4175-8551-A710FF4AC2E3.jpeg
 

SalvadorDali

Rolex
2-Faktor
Tyckte den kändes okej! Kändes lättare än LHD runt handleden, vilket jag tycker är skumt.


Tack så hemskt mycket!
Gillade faktiskt klockan, men är egentligen ute efter en LHD. Nymans hade ingen LHD hemma men jag ställde mig i kö för en. Har samtidigt lagt upp en köpesannons här på KS. Så vi får se ifall det blir nytt eller begagnat. Men en LHD ska jag ha!


Hahah, har ingen Skx längre, men du får en smutsig SMP VS Pelagos istället. 😘
12BC5DA4-0594-4CEA-891E-42ECA0469ABC.jpeg
4038040C-BF2F-4175-8551-A710FF4AC2E3.jpeg


Grattis till ett fint köp!
Skrämmer mig dock att du inte har kvar någon SKX007 att jämföra med!?
Skicka ett PM så kan jag posta en till dig i veckan🙂

Edit: Missuppfattade helt, trodde att du hade köpt den. Samtidigt är behovet av en SKX ännu större nu under pågående klockjakt. Skicka PM!!🙂
 
Senast ändrad:

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Någon som snappat upp via AD vad för släpp som kan vara på g och när? Helt glömt att fiska när jag haft tillfälle. Har för mig att någon här, kanske @Deskdiversthlm pratat om 1:a sep?
Japp det ser ut som att ngt är på G nu i September. Någon här i tråden nämnde Alinghi och Americas Cup iom att Tudor sponsrar Alinghi Red Bull. Ur ett line up perspektiv känns det iof logiskt att Tudor lägger in en sail race klocka motsvarande Yach Master II?
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
@_uragenten_ hur löser du dina klockor? Är du gråis? Känns konstigt att du har det här upplägget, eller så är det bara min känsla. Inget distansavtal för oss men för dig?

 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
@_uragenten_ hur löser du dina klockor? Är du gråis? Känns konstigt att du har det här upplägget, eller så är det bara min känsla. Inget distansavtal för oss men för dig?

Reagerade också på annonsen. Även lite lustigt att man lagt ut en annons utan bilder på de faktiska objekten OCH inte heller erbjuder retur (precis som @Nissestr skriver så försöker man kringgå distansavtalslagen). Imho hör denna typen av annonser inte hemma på KS. @_uragenten_ vore bra med en förklaring! :rolleyes:
 
@_uragenten_ hur löser du dina klockor? Är du gråis? Känns konstigt att du har det här upplägget, eller så är det bara min känsla. Inget distansavtal för oss men för dig?

Hej! Jag har sålt klockor på ks sen 2015 med detta upplägg. Och jag är ingen gråis, utan köper även klockor själv. Och om du inte vill ta del av de priser jag erbjuder er är det helt ok. Skriv gärna ett pm nästa gång istället för att lägga upp det i en tråd👍
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Hej! Jag har sålt klockor på ks sen 2015 med detta upplägg. Och jag är ingen gråis, utan köper även klockor själv. Och om du inte vill ta del av de priser jag erbjuder er är det helt ok. Skriv gärna ett pm nästa gång istället för att lägga upp det i en tråd👍
Ser inte att det ska behövas PM för detta. Om du upplever att du gör ngt korrekt så borde en diskussion inte vara något problem.
Upplever upplägget som ganska konstigt dessutom att du inte lägger upp bilder på varan som du faktiskt säljer är rätt konstigt. Om du dessutom använder KS för att sälja klockor löpande så borde annonserna läggas under Professional Dealers. @yonsson eller @Leben vart dras gränsen?
 
Hej! Jag har sålt klockor på ks sen 2015 med detta upplägg. Och jag är ingen gråis, utan köper även klockor själv. Och om du inte vill ta del av de priser jag erbjuder er är det helt ok. Skriv gärna ett pm nästa gång istället för att lägga upp det i en tråd👍
Ändå rimlig fråga. Sen om det finns en annan tråd att ta upp det i får en moderator bestämma. Men eftersom det annonseras två tudors så kan jag tycka denna tråden är relevant. Jag blev nyfiken på ”klockorna beställs efter förskottsbetalning”, du äger inte dessa klockorna själv innan du lägger upp dem till försäljning?

Må väl!
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Det konstigaste för mig är att du @_uragenten_ säljer dem för listpris? Mig veterligen är de lätta att få tag på från AD och de finns i lager från t.ex. Uret.se för 41.500kr. Men självklart är det fri prissättning, och ser annars inga fel med din annons. Hoppas du får dem sålda😃
 
Det konstigaste för mig är att du @_uragenten_ säljer dem för listpris? Mig veterligen är de lätta att få tag på från AD och de finns i lager från t.ex. Uret.se för 41.500kr. Men självklart är det fri prissättning, hoppas du får dem sålda😃
Jo jag vet, brukar ju ha mycket bättre priser🙂. Skillnaden är att uret har en väntetid på 2-5 månader + att den kan förlängas.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Det konstigaste för mig är att du @_uragenten_ säljer dem för listpris? Mig veterligen är de lätta att få tag på från AD och de finns i lager från t.ex. Uret.se för 41.500kr. Men självklart är det fri prissättning, hoppas du får dem sålda😃
De finns dessutom tillgängliga direkt från te x Krons online via deras webshop.

Adderar man upp nedan punkter
1. Klockorna inte finns inköpta ännu
2. Det finns inga bilder på den faktiska varan
3. Inga returer
4. Att de säljs för list
så kan man ju fundera på hur det kommer att införskaffas och varifrån.
 

BankAnden

Panerai
Det konstigaste för mig är att du @_uragenten_ säljer dem för listpris? Mig veterligen är de lätta att få tag på från AD och de finns i lager från t.ex. Uret.se för 41.500kr. Men självklart är det fri prissättning, och ser annars inga fel med din annons. Hoppas du får dem sålda😃
Var på vippen att skriva exakt samma.

Tycker detta är skumt. En privatperson som kränger på beställning för AD-priser . Dessutom i svar ovan försöker få det att låta som han på riktigt utför en service och säger ”ta del av de priser jag erbjuder”. Nää, vilket trött försök att göra några tusenlappar per klocka - riskfritt iom förbeställning.

Om någon vill ha dessa och inte förstår att denna killes ”service” är ett skämt, så hjälper jag er gärna med kontakt hos AD för ett snabbt köp.
 
Var på vippen att skriva exakt samma.

Tycker detta är skumt. En privatperson som kränger på beställning för AD-priser . Dessutom i svar ovan försöker få det att låta som han på riktigt utför en service och säger ”ta del av de priser jag erbjuder”. Nää, vilket trött försök att göra några tusenlappar per klocka - riskfritt iom förbeställning.

Om någon vill ha dessa och inte förstår att denna killes ”service” är ett skämt, så hjälper jag er gärna med kontakt hos AD för ett snabbt köp.
Ojoj vad attityden på ks har förändras med åren. Som sagt brukar jag ligga långt under listpris. Men tyvärr inte denna gång.
 

BankAnden

Panerai
Ojoj vad attityden på ks har förändras med åren. Som sagt brukar jag ligga långt under listpris. Men tyvärr inte denna gång.
Handlar inte om dålig attityd. Att vi alla reagerar på att du gör detta, borde väl ändå orsaka lite självransakan?

Hade du varit långt under list hade jag inte öppnat munnen, för då finns det en tjänst. Nu finns den inte och enbart okunniga som går på detta - vilket känns rätt lågt
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Ojoj vad attityden på ks har förändras med åren. Som sagt brukar jag ligga långt under listpris. Men tyvärr inte denna gång.
Jag tror du ska vända på steken.
Typ, ojoj vad många nasare det finns som ska göra pengar på klockor på ett sätt som inte var fallet för några år sedan.
Men många av oss tycker det är tråkigt och reagerar när temat aktualiseras.
Hur just en silverblackbay står sig har jag inte koll på, men uppenbarligen finns det andra som har det.
 

fredrikb

Cartier
Ojoj vad attityden på ks har förändras med åren. Som sagt brukar jag ligga långt under listpris. Men tyvärr inte denna gång.
Kan du inte förklara upplägget istället för att kommentera på attityden?

Vad är upplägget, du beställer klockor med rabatt hos ngn AD som du har relation med och ber att få dem skickade direkt till en ny köpare? Och så skär du emellan lite på varje klocka?
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Var på vippen att skriva exakt samma.

Tycker detta är skumt. En privatperson som kränger på beställning för AD-priser . Dessutom i svar ovan försöker få det att låta som han på riktigt utför en service och säger ”ta del av de priser jag erbjuder”. Nää, vilket trött försök att göra några tusenlappar per klocka - riskfritt iom förbeställning.

Om någon vill ha dessa och inte förstår att denna killes ”service” är ett skämt, så hjälper jag er gärna med kontakt hos AD för ett snabbt köp.
Hade du varit långt under list hade jag inte öppnat munnen, för då finns det en tjänst. Nu finns den inte och enbart okunniga som går på detta - vilket känns rätt lågt
Nu står det ju i annonsen att de är "helt nya". Om de legat en bit under list hade jag funderat ännu mer på hur det gått till. Det naturliga hade väl varit om det dykt upp två stycken nya (med bild) strax över list?

Men som sagt, till den som vill ha och som vill bygga AD historik så är det ingen kö tid på dessa och som jag länkade till ovan så finns det hos Krons.
 
Topp