• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockadde

Omega
Och vad tror du är rätt?! Alltså vilken stil är du ute efter?
Ja det svajar fram och tillbaka mellan "pepsin", tiger Prince date chornografen med antingen silver tavlan eller den gröna sunburst tavlan, suktar också efter palagos 39mm och pelagos fxg, north flag på länk är också nått jag är nyfiken på. Haha! Fruktansvärt med valmöjligheter... 🙈🤣
 

Gold

Panerai
2-Faktor
17079713-24E5-484D-B58A-ABFBBFBDC15F.jpeg
 

Alex H

Omega
Måste verkligen tvätta min, tips på hur man går tillväga? Tänker antingen ultraljudstvätt eller en mjuk tandborste och lite såpa?
jag kör en skål med ljummet vatten, en tandborste för små barn och ett milt tvål. Doppa, skrubba med borste och tvål. Skölj noga först så alla partiklar är borta. Lite som en biltvätt 😎 mest fokus på insidan armband, luggar och håligheter där skräp fastnar.

Efter skrubbandet, skölj under ljummet vatten noggrant. Ett tips med vridning/dykare är att vrida bezeln under rinnande vatten så får du bort damm osv där under också.

Avsluta med att blåsa och torka torrt med en microduk eller liknande. -Done 😁
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
Bra köp👍 Ska du behålla LHD också eller får den ryka för att göra plats för blåa Pelagos?

Bra tempo du har för Tudor just nu! Att det tog dig så lång tid att inse att Tudor is the shit 😎

Har solgt 6 andre klokker i samlingen, så Tudor beholdes siden det er the shit, som @Back sier. Blå Pelagos er flott og fargerik, mens LHD er bøllete og mer spesiell. Kult med forskjellen.
 

mruhr

Panerai
2-Faktor
Hej på er, har varit helt insnöad på GMT men har fått upp ögonen för Pelagos (orig och 39), har bara råd att köpa en av de och vill ha något som är allround, sportigt men som ändå fungerar med kostym (submariner med andra ord?).

Hur ska/kan jag resonera? Behöver lite terapi
 

dprsn

Omega
2-Faktor
Min Pelagos 39 har börjat bete sig lite underligt när jag manuellt drar upp klockan från en tom power reserve (klockan har stannat).
Tidigare när jag manuellt har dragit upp den från scratch så har sekundvisaren börjat ticka efter några varvs uppdragning. Men nu när jag gör det så händer ingenting hur mycket jag än drar upp den. När jag sedan skakar till den så hoppar den igång och håller då 70h PR som specat.

Någon som har bra koll på om det är något som ens är ett problem? Och bör jag i så fall skicka in den på ett garantiärende?

Tacksam för svar.
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Hej på er, har varit helt insnöad på GMT men har fått upp ögonen för Pelagos (orig och 39), har bara råd att köpa en av de och vill ha något som är allround, sportigt men som ändå fungerar med kostym (submariner med andra ord?).

Hur ska/kan jag resonera? Behöver lite terapi
Skulle säga P39, den gamla Pelagos är riktigt tuff men är ingen bra kostymdykare. För tjock och otymplig till kostym enligt mig😅 Dock är min favorit rent utseendemässigt den gamla Pelagos i blått!
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Skulle säga P39, den gamla Pelagos är riktigt tuff men är ingen bra kostymdykare. För tjock och otymplig till kostym enligt mig😅 Dock är min favorit rent utseendemässigt den gamla Pelagos i blått!
Instämmer med @Limeee , vet inte om du testat båda. Men det är en ganska stor skillnad. Framförallt på höjden. Men det beror på vad man är ute efter, för egen del gillar jag vikt och dimensionerna på P39 bättre än OG. Men "lego bitarna", rehauten och HEV är ju roliga detaljer på orginalet. Ursprungs Pelagosen är mer robust och rejäl men otymplig. Samtidigt så är den nya smidigare och lättare men man får inte samma tool watch vibe med den.

Föredrar också blå över den svarta, men upplever inte att någon av dem fungerar till kostym eller kavaj (detta är givetvis en smakfråga). Om man vill ha en dykare till den typen av klädsel är en sliten vintage sub det enda alternativet.
Men om jag skulle välja en så skulle det bli P39.
 

Pippis pappa

Rolex
2-Faktor
Hej på er, har varit helt insnöad på GMT men har fått upp ögonen för Pelagos (orig och 39), har bara råd att köpa en av de och vill ha något som är allround, sportigt men som ändå fungerar med kostym (submariner med andra ord?).

Hur ska/kan jag resonera? Behöver lite terapi
Köp den du gillar bäst och en billig 34mm dressare till de tillfällen du verkligen känner att du inte kommer undan med Pelagosen till kostymen - så slipper du kompromissa 🙂
 
Topp