• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Urniss1

Cartier
2-Faktor
Tudortisdag? Jo då! 🤤
70E960D0-472D-4C0D-8553-A76F29210D31.jpeg
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
FRÅGA: någon av er som vet var man kan hitta ett AM-gummi med "curved endlinks" till nya Metas Blackbay?

Pic for attention 😉

20230905_102339-01.jpeg
Ingenstans ännu iom att det är en så pass ny modell. Frågan är dock om banden till keramik 41an kan passa? Lite dyrt att chansa dock.

Edit: passar nog inte alls iom att den har 22mm mellan bandhornen🙈

 

BlackBay

Omega
2-Faktor
Ingenstans ännu iom att det är en så pass ny modell. Frågan är dock om banden till keramik 41an kan passa? Lite dyrt att chansa dock.

Edit: passar nog inte alls iom att den har 22mm mellan bandhornen🙈


Nä, jag misstänkte nästan det. Tycker jag har försökt att scanna internet, utan framgång.

Får väl snällt vänta..... eller köpa ett OEM för 8400:- 😬
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Var svalt inställd när jag testade först. Tänkte mig den vanliga RB utan chrono som given. Men andra gången den testades så växte intresset. Krons personal påpekade dess fördelar. Tack! Nu är den självklar. Trevligt att den sitter så bra på handleden och inte är speciellt hög. Och jag uppskattar alla detaljer. Samt att det faktiskt är en kronograf

IMG_6318.jpeg
 

uran

Omega
Var svalt inställd när jag testade först. Tänkte mig den vanliga RB utan chrono som given. Men andra gången den testades så växte intresset. Krons personal påpekade dess fördelar. Tack! Nu är den självklar. Trevligt att den sitter så bra på handleden och inte är speciellt hög. Och jag uppskattar alla detaljer. Samt att det faktiskt är en kronograf

IMG_6318.jpeg
Slog du till?? Jag är sugen...
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Var svalt inställd när jag testade först. Tänkte mig den vanliga RB utan chrono som given. Men andra gången den testades så växte intresset. Krons personal påpekade dess fördelar. Tack! Nu är den självklar. Trevligt att den sitter så bra på handleden och inte är speciellt hög. Och jag uppskattar alla detaljer. Samt att det faktiskt är en kronograf

IMG_6318.jpeg
Den är så jäkla Tudor: sticker ut med färgkombinationer som tex storebror inte skulle våga sig på, även materialval är annorlunda. Det som gnager mig är texten på urtavlan, men det kanske är samma som med fejknitarna på BB58 - inget som man egentligen tänker på den är på handleden!

Grattis till en fräck klocka 😎
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Var svalt inställd när jag testade först. Tänkte mig den vanliga RB utan chrono som given. Men andra gången den testades så växte intresset. Krons personal påpekade dess fördelar. Tack! Nu är den självklar. Trevligt att den sitter så bra på handleden och inte är speciellt hög. Och jag uppskattar alla detaljer. Samt att det faktiskt är en kronograf

IMG_6318.jpeg
- Vad anser Kroons att fördelarna är?
 
Topp