• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

olarsson

Cartier
2-Faktor
Torsdag. Sitter i bilen och väntar. Får bli en sån däringa hålla-i-ratten-bild.

IMG_1200.jpeg
 

Satriales

Omega
Finns väl mängder med bilder i tråden? ;)
Ser inte skillnad på 3
Precis! Scrolla upp och kika lite. Jag har postat ett par. Kan säga att den bärs otroligt nätt och bekvämt. Otroligt hur tunn dom klarat av att göra den. Man blir häpen första gången man testar den på handleden ☺️
Riktigt snygg och ser väldigt bra ut storleksmässigt. Såg inte så liten ut som jag föreställde mig. Testat 41mm och tänkte att 4mm skulle göra större skillnad. Vad har du för mått runt handleden?

Fick för mig att 54an kom i 39mm också, men blandade ihop BB 54 och 58 😅
 

FreddeM

Rolex
2-Faktor
Någon som jämfört en modern Rolex sub med Pelagos 39, vad säger ni om storlek och känsla/vikt?
Äger en P39 och har ägt en submariner 116610. Pelagos sitter bättre på min handled som är ganska smal. Bättre proportioner tycker jag. 116610 är ganska klossig skulle jag säga. Den senare, 126610, ser bättre ut men har inte provat den tyvärr. En modern sub är tyngre än en Pelagos 39 och det känner man tydligt tycker jag. Vilken klocka man gillar är ju dock en smaksak. Subben känns väl mer robust, i mitt tycke.
 

Urniss1

Cartier
2-Faktor
Ser inte skillnad på 3

Riktigt snygg och ser väldigt bra ut storleksmässigt. Såg inte så liten ut som jag föreställde mig. Testat 41mm och tänkte att 4mm skulle göra större skillnad. Vad har du för mått runt handleden?

Fick för mig att 54an kom i 39mm också, men blandade ihop BB 54 och 58 😅
41mm-modellen bärs helt annorlunda och för tjockt för mitt tycke och preferens. För stor för min handled som är typ 17cm. Det går inte säga annat att jämförelsen med bb54 är som dag och natt 😅 bb58 äger jag också och den är väl nåt mellanting mellan de 2 även om jag skulle säga att den är närmre 54:an. 👍🏼
 
Topp