• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Pippis pappa

Rolex
2-Faktor
IMG_3181.jpeg


IMG_3187.png

På Nymans Ur för ett annat ärende och passade på att prova P39 och vips så fick jag feeling och gjorde en spontanare.
Man får gratulera till nyförvärvet, den verkar förbannat trevlig den där 39an 👍
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Ska själv köpa en ny Tudor nu ! Är dock fast mellan att bestämma mig för BB54 och P39. Gillar båda och börjar bli irriterad att inte kunna bestämma mig ! 😜😅 vad tycker ni som har/haft båda eller någon av dom ? 🤙🤙
Även om jag inte ägt en BB54 så kokar det väl ner till vilken storlek och typ av klocka du är ute efter? BB54 är ju mer en utpräglad ”dressdykare” medan P39 är mer en traditionell dykare.

Personligen föredrar jag P39 och det mer gedigna formatet. BB54 blev i storlek för lik min Explorer och har även svårt för gilt detaljerna.

Men båda är ju onekligen väldigt bra. I slutänden är det ganska personligt.
DO01018069.jpeg
 

krockettröja

Cartier
2-Faktor
Ska själv köpa en ny Tudor nu ! Är dock fast mellan att bestämma mig för BB54 och P39. Gillar båda och börjar bli irriterad att inte kunna bestämma mig ! 😜😅 vad tycker ni som har/haft båda eller någon av dom ? 🤙🤙
Underbara klockor båda två. En med tydlig retrostil och en modern.
Fråga mig inte varför jag sålde dem. 😅
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Ska själv köpa en ny Tudor nu ! Är dock fast mellan att bestämma mig för BB54 och P39. Gillar båda och börjar bli irriterad att inte kunna bestämma mig ! 😜😅 vad tycker ni som har/haft båda eller någon av dom ? 🤙🤙
Båda är bra så du kan inte göra fel, rekommenderar att testa dom irl för att få bättre känsla

P39 är mycket mer "toolig" eftersom det är titan och har pelagos designen.

Bb54 är lite mindre och elegantare mer owg material ifall man har finare kläder till tex jobb
 

eppirk

Omega
2-Faktor
Ska själv köpa en ny Tudor nu ! Är dock fast mellan att bestämma mig för BB54 och P39. Gillar båda och börjar bli irriterad att inte kunna bestämma mig ! 😜😅 vad tycker ni som har/haft båda eller någon av dom ? 🤙🤙
Högst personligt. Har inte haft en BB54 och kommer inte att ha det heller. Är inte speciellt förtjust i gilt, men vem vet jag kanske ändrar mig.

Jag hade riktigt svårt att välja när jag skulle köpa min första Tudor. Man har ju ett par favoriter. Började med en Ranger eftersom den var mest ”diskret” i mitt tycke. Sen när BB PRO kom med en 39mm GMT som jag fastnade för direkt (trots tjockleken) blev det nästa inköp.

Inför Watch and wonders hoppades jag på nån fräsig med vit tavla på 36-39 mm. När det uteblev drog jag till med P39 som jag har haft ögonen på ett tag men avvaktat med att testa. (ser man en klocka live och testar så är det en helt annan sak än att se bild). Så nu har man då hux flux 3 Tudor med olika karaktärer. Men smaken är ju som bekant olika. Gå på magkänsla och det viktigaste och det är du själv som ska tycka om klockan. Prova prova prova
 

Sano93

Breitling
Högst personligt. Har inte haft en BB54 och kommer inte att ha det heller. Är inte speciellt förtjust i gilt, men vem vet jag kanske ändrar mig.

Jag hade riktigt svårt att välja när jag skulle köpa min första Tudor. Man har ju ett par favoriter. Började med en Ranger eftersom den var mest ”diskret” i mitt tycke. Sen när BB PRO kom med en 39mm GMT som jag fastnade för direkt (trots tjockleken) blev det nästa inköp.

Inför Watch and wonders hoppades jag på nån fräsig med vit tavla på 36-39 mm. När det uteblev drog jag till med P39 som jag har haft ögonen på ett tag men avvaktat med att testa. (ser man en klocka live och testar så är det en helt annan sak än att se bild). Så nu har man då hux flux 3 Tudor med olika karaktärer. Men smaken är ju som bekant olika. Gå på magkänsla och det viktigaste och det är du själv som ska tycka om klockan. Prova prova prova
Tacksam för svaren ! 🙏🤙
 

th0m

Cartier
2-Faktor
IMG_2609.jpeg
Fått in smuts på insidan av klockan(vid 23)
Antar att det har kommit in när jag ställde om klockan förra veckan(kollat på gamla bilder)
Kan det kommit in på något annat sätt?
Vad kan man göra åt det?
Osannolikt att det är något som kommit in under tiden du haft den. Det är förmodligen något som funnits i klockan sedan produktion som letat sig fram med tiden. Bara att öppna och blåsa bort för valfri uris.
 

nybörjare

Omega
2-Faktor
Hej! Också stort fan av P39:an. Även om jag tycker länken (och microjusteringen) är helt magisk så funderar jag på att testa något annat. Lite sugen på något i stil med FXD strapen (grön med rött). Någon som har något tips där? Vad jag hittar än så länge så verkar Erikas originals vara ett option (och finns dessutom i 21mm), men säkert nån som har testat annat? 🙏
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Hej! Också stort fan av P39:an. Även om jag tycker länken (och microjusteringen) är helt magisk så funderar jag på att testa något annat. Lite sugen på något i stil med FXD strapen (grön med rött). Någon som har något tips där? Vad jag hittar än så länge så verkar Erikas originals vara ett option (och finns dessutom i 21mm), men säkert nån som har testat annat? 🙏
Fel färger men denna kanske?

 
Topp