Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tur att vi inte är ensamma om vår galenskap - "self-esteem that you can buy"

Diskussion i 'Diskussion' startad av OxleyStateHigh, 11 april 2016.

1. OxleyStateHigh
    Trådstartare

OxleyStateHigh Borgare

Liknande resonemang finns ju i ett antal trådar på detta forum, tänkte bara dela med mig kring detta:

"One should never underestimate the power of accessories. Not only can the right bag change an outfit, but it can make you sit up a little straighter, smile a little brighter and have a better day. I’m good enough, I’m smart enough, and doggone it, people like me! Bags: They’re like self-esteem that you can buy.

Ok, sarcasm aside (and yes, that was absolutely sarcasm), this conversation is one that I’ve had with several friends recently: Do sales associates in high-end stores treat us differently when we’re carrying our fanciest bags, as opposed to bags that are just regular-fancy, or is it all in our heads? In a feat of journalism that would likely impress absolutely none of my college professors, I put that question to the test. The results? Not all that surprising.
    ..."

Läs svaret här.
    http://www.purseblog.com/bag-battles/are-you-treated-differently-when-carrying-your-best-bags/

Om jag samlar på väskor? Nej. Men det skadar ju inte direkt att hålla de som gör det nöjda och glada.

theargonaut, tissoter, Camo00 och 3 andra gillar detta.
  2. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Artikeln sammanfattar det vi redan vet, statusmarkörer fungerar. Hur gärna än många här vill framstå som enbart kugghjulsdyrkare så är det svårt att komma ifrån att rolex, patek, ap osv är och förblir statusmarkörer.

Jakobb, Hubbe, N.Bathes och 5 andra gillar detta.
  3. Wiliamo

Wiliamo Präst

Håller med, förstår dock inte varför vissa ska lägga sig i vad man bär på armen, kör för bil, har för hemmabiosystem eller vad det nu kan vara. Tråkig och allt för ofta en genomsyrande attityd hos väldigt många tyvärr. Inte riktat mot dig alltså, utan en grov generalisering på svensson och dess avundsjuka:p

Richie, JohnDoe och tissoter gillar detta.
  4. John Mayer

John Mayer Bonde

haha "kugghjulsdyrkare", den snor jag :p

sealord, Wiliamo och JohnDoe gillar detta.
  5. OxleyStateHigh
    Trådstartare

OxleyStateHigh Borgare

Ja, jantelagen är ständigt närvarande, nästan som tyngdlagen, i Sverige. Och precis som med tyngdlagen, är väldigt få så lyckligt förunnade att de kan strunta i den.

Richie, Guskleto, Wiliamo och 2 andra gillar detta.
  6. tissoter

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    En del idiotförklarar ju en nästan om man presenterar nya klockköp. Måste vara avundsjuka alltså, eller så har jag dåligt umgänge :(

Wiliamo och JohnDoe gillar detta.
  7. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Nä jag fyller gärna upp med statusmarkörer. Har inga problem med det. Gillar gulguld o bling på DD. Haft en 1803 o 18038 med bling men kom fram till att de är för små för mig. Får satsa på DD40. Finns en välblingad på nymans nu. Tyvärr inte råd.

Wiliamo gillar detta.
  8. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Jag har använt den förut men är sparsam med den. Gäller att hitta rätt sammanhang. Du är fri att sprida den till allt o alla :)

Shadyboy gillar detta.
  9. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Vi måste bryta oss fria och utropa en egen republik. Blir nog fler än t.ex Island ( vi samlar alla världens forum) så det finns hopp. Kanske vi kan köpa loss någon bananrepublik
    Edit: menar naturligtvis klockforum.

Senast ändrad: 11 april 2016
    Wiliamo, tissoter och Fido1 gillar detta.
  10. John Mayer

John Mayer Bonde

Ja det känns som att den är lätt att överanvända just för att den är så rolig, ska vårda den varsamt. Tack för morgonens skratt :)

JohnDoe gillar detta.
  11. OxleyStateHigh
    Trådstartare

OxleyStateHigh Borgare

Tack för roliga kommentarer!

Det jag också tycker var en likhet var att väsk-frälsta verkar helt övertygade om att ALLA noterar vilken fin väska de har på armen/axeln.

12. TomasBStockholm

TomasBStockholm Borgare

Därför jag föredrar Panerai för att flyga under radarn ;)
    Men ärligt, jag är övertygad om att du bara talar till de redan frälsta med statusmarkörer. Jag har några fina klockor och lånar ibland mina vänners jättedyra klockor (bland de märken du listar). Märker ingen som helst skillnad. Ärligt talat är det ingen som ens tycks märka vilken klocka jag har. Undantaget är just Panerai där jag fått x antal kommentarer (alltid från kvinnor).

13. tissoter

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    Enda fördelen är att ju dyrare klocka man sportar, desto mer sannolikt är det att folk tror att det är en kopia. Minskad rånrisk för oss :)

903lew och OxleyStateHigh gillar detta.
  14. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Helt rätt, ute på stan ser ingen vad du har för klocka, seiko, Rolex, noname spelar ingen roll. Däremot om du går in i en "lyxbutik" som länkade artikeln talar om där de "värderar kundvärdet" som författaren skriver om då ser de nog saker som klockor, skor väskor etc.

Hexagon gillar detta.
  15. OxleyStateHigh
    Trådstartare

OxleyStateHigh Borgare

:)
    Dock verkar tipset till singelkillarna vara Panerai? Hade gett en viss respons?

Eller för att vända på steken..., nej det får bli en ny tråd!
    http://klocksnack.se/threads/du-för...-känns-igen-men-kan-du-id-a-handväskan.53246/

Senast ändrad: 11 april 2016
    JohnDoe gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield