Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Bytes Update igen: Speedmaster + Vintage Navitimer mot Kul

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av Joakim, 25 juni 2013.

1. Joakim
    Trådstartare

Joakim Borgare

Jagar fortfarande ett nytt glas till min vintage Navitiner 7806 (referens 1404992), men om det finns någon som sitter på en IWC 3717 eller 3777 (inte helt säker på deras olika referenser) och är intresserad av en bytesaffär så är jag öppen för diskussion!

Bortsett från enliten spricka vid "kl 11" är den i väldigt fint skick (1972 vad jag kunnat luska ut). Den håller tiden väl och alla funktioner inkl datumväxling går perfekt. Kommer på ett mesh från singular.

Brukar ligga på mellan 25- och 30,000 på chrono24, så jag säger att bytesvärdet ligger på 27,500.

PM:a för fler bilder. Jag och klockan bor i Helsingborg, men ska till Stockholm/Uppsala Tisda/Onsdag nästa vecka.

Mvh // Joakim

2. Joakim
    Trådstartare

Joakim Borgare

Nu slänger jag även in en Omega Speedmaster Automatic Day Date, tror den heter steel on steel (se bild). Har börjat stanna, och behöver säkert en service. Jag köpte den begagnad 2006. Kommer med originallänk, box, cert etc. De brukar gå för runt 10,000 på chrono24, men jag har sett billigare också.

Så, finns det någon sitter på en fräsch 3717/3777 eller liknande och som är intresserad av dessa två klockor är jag öppen för en seriös diskussion.

Här kommer bilder på både navitimer (när glaset var helt, nu en liten spricka) samt speedmaster (dock på nato)

Är mycket trött på gamla klockor.

3. Joakim
    Trådstartare

Joakim Borgare

Märkligt, men nu går speedien perfekt, kollat av mot Fröken Ur i 12 timmar utan issues. Anyway, inte bara IWC på radarn, även andra kul förslag mot en eller båda klockorna kommer att beaktas. Pengar upp eller ner kan diskuteras. Explorer II, IWC´s, Heuer Monaco mm är av intresse. Bara det är slitstarkt och inte kräver service under överskådlig tid!

4. Joakim
    Trådstartare

Joakim Borgare

Fredagsbump innan semestern

5. Joakim
    Trådstartare

Joakim Borgare

Fredagsbump efter semestern.

Scaramanga gillar detta.
Sjöö Sandström Royal Straps