• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bytes Update igen: Speedmaster + Vintage Navitimer mot Kul

Joakim

Sugen
2-Faktor
Jagar fortfarande ett nytt glas till min vintage Navitiner 7806 (referens 1404992), men om det finns någon som sitter på en IWC 3717 eller 3777 (inte helt säker på deras olika referenser) och är intresserad av en bytesaffär så är jag öppen för diskussion!

Bortsett från enliten spricka vid "kl 11" är den i väldigt fint skick (1972 vad jag kunnat luska ut). Den håller tiden väl och alla funktioner inkl datumväxling går perfekt. Kommer på ett mesh från singular.

Brukar ligga på mellan 25- och 30,000 på chrono24, så jag säger att bytesvärdet ligger på 27,500.

PM:a för fler bilder. Jag och klockan bor i Helsingborg, men ska till Stockholm/Uppsala Tisda/Onsdag nästa vecka.

Mvh // Joakim
 

Joakim

Sugen
2-Faktor
Nu slänger jag även in en Omega Speedmaster Automatic Day Date, tror den heter steel on steel (se bild). Har börjat stanna, och behöver säkert en service. Jag köpte den begagnad 2006. Kommer med originallänk, box, cert etc. De brukar gå för runt 10,000 på chrono24, men jag har sett billigare också.

Så, finns det någon sitter på en fräsch 3717/3777 eller liknande och som är intresserad av dessa två klockor är jag öppen för en seriös diskussion.

Här kommer bilder på både navitimer (när glaset var helt, nu en liten spricka) samt speedmaster (dock på nato)

B2DSC_0313_zpsc59f461c.jpg



Speedmaster_zpsf8a246b8.jpg


Är mycket trött på gamla klockor.
 

Joakim

Sugen
2-Faktor
Märkligt, men nu går speedien perfekt, kollat av mot Fröken Ur i 12 timmar utan issues. Anyway, inte bara IWC på radarn, även andra kul förslag mot en eller båda klockorna kommer att beaktas. Pengar upp eller ner kan diskuteras. Explorer II, IWC´s, Heuer Monaco mm är av intresse. Bara det är slitstarkt och inte kräver service under överskådlig tid!
 
Topp