• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 953 62.0%
  • Nej

    Röster: 585 38.0%

  • Totala väljare
    1,538
Trevlig lördag SMP-fans!
F05317E6-32E7-4B77-B966-44184D80D380.jpeg
 

Brohuvud

Breitling
Är ute efter ett komplement till min Blancpain Leman Moonphase och Cartier Santos automatic.

Stålarmband, dyk eller GMT. SMP kvalar ju in här även om GMT-versionen är rätt ful rent krasst. Har tittat länge på bla Planet Ocean, Pelagos, Submariner och Fifty Fathoms.


Varför väljer jag en Seamaster? Övertyga mig gärna!
 

O-scar

Panerai
2-Faktor
Är ute efter ett komplement till min Blancpain Leman Moonphase och Cartier Santos automatic.

Stålarmband, dyk eller GMT. SMP kvalar ju in här även om GMT-versionen är rätt ful rent krasst. Har tittat länge på bla Planet Ocean, Pelagos, Submariner och Fifty Fathoms.


Varför väljer jag en Seamaster? Övertyga mig gärna!
Tavlan sålde mig totalt. Sen tycker jag att he ventilen är schysst!
 

Darabont

Omega
Jag tycker den sitter helt ok på min arm nu. Det är klart den bygger på tjockleken över spännet, men det är inget jag tänker på eller ens märker. Har den på näst innersta hålet och då ser det ut så här:
1EC46A35-74F9-483C-82CF-E4EA7762DC2E.jpeg

FB309C90-71DD-472E-8CA2-365531B5EFCB.jpeg
Har du möjligtvis lust eller tid att mäta hur tjock meshbandet är? Har inte hittat någon siffra efter att ha googlat. :)

Sagt det förr och säger det igen, sjukt fint ur!
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Jag tycker den sitter helt ok på min arm nu. Det är klart den bygger på tjockleken över spännet, men det är inget jag tänker på eller ens märker. Har den på näst innersta hålet och då ser det ut så här:
1EC46A35-74F9-483C-82CF-E4EA7762DC2E.jpeg

FB309C90-71DD-472E-8CA2-365531B5EFCB.jpeg
Exakt samma hål som jag fick använda så gläder mig att det fungerar bra!
 

Golle_std

Rolex
2-Faktor
Nu har jag bestämt mig, det får bli en Smp, senaste generationen. Ser för mig att jag kommer bära den mer eller mindre uteslutande på gummi. Men har för mig jag läst nånstans i tråden att det är osmart att köpa den utan länk, stämmer det? Är den ofantligt dyr att komplettera med? Bättre att köpa på länk och komplettera med gummi?
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Nu har jag bestämt mig, det får bli en Smp, senaste generationen. Ser för mig att jag kommer bära den mer eller mindre uteslutande på gummi. Men har för mig jag läst nånstans i tråden att det är osmart att köpa den utan länk, stämmer det? Är den ofantligt dyr att komplettera med? Bättre att köpa på länk och komplettera med gummi?
Bra val! Det är helt klart bättre att köpa på länk komplettera med gummit.
 

Arsius11

Cartier
2-Faktor
Nu har jag bestämt mig, det får bli en Smp, senaste generationen. Ser för mig att jag kommer bära den mer eller mindre uteslutande på gummi. Men har för mig jag läst nånstans i tråden att det är osmart att köpa den utan länk, stämmer det? Är den ofantligt dyr att komplettera med? Bättre att köpa på länk och komplettera med gummi?
Svar ja, ur ekonomiskt perspektiv är det bättre bl.a. för re-sale value. Men sedan får man väl väga in om det är värt det om du ändå tänkte använda gummit mest.
 

David71

Rolex
2-Faktor
Nu har jag bestämt mig, det får bli en Smp, senaste generationen. Ser för mig att jag kommer bära den mer eller mindre uteslutande på gummi. Men har för mig jag läst nånstans i tråden att det är osmart att köpa den utan länk, stämmer det? Är den ofantligt dyr att komplettera med? Bättre att köpa på länk och komplettera med gummi?
4350 kr för gummi och 10900 för länk.
https://www.eriksonurhandel.se/originalbandlankar/omega/?twsList-70820663=g-created-d-9-3
 
Senast ändrad:
Topp