• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 952 62.0%
  • Nej

    Röster: 584 38.0%

  • Totala väljare
    1,536

Linkan

Rolex
haha härliga ni är! Jag är sjukt nöjd med både klockan och bemöttandet utav @Ricrob :), är också nöjd med att första klockan är en Omega SM! Ska bli kul och se vad klocka nummer 2 blir ;)
 

Linkan

Rolex
Såhär ser den ut i vardagen :)
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    183.9 KB · Visningar: 179

Ricrob

Patek
haha härliga ni är! Jag är sjukt nöjd med både klockan och bemöttandet utav @Ricrob :), är också nöjd med att första klockan är en Omega SM! Ska bli kul och se vad klocka nummer 2 blir ;)
Bravo! Men du, det är en SMP och inte SM. SM är iofs inte helt fel men lite missvisande då man lätt tänker på tex SM300. Seamaster Professional = SMP. :) Kul att du är nöjd och välkommen till "träsket"!
 

Ricrob

Patek
@Ricrob bra att veta, man lär sig var dag :) du får lägga upp när du fått den nya pärlan!
Hämtade Aeron igår kväll men den kan jag inte lägga upp här, det vore som att vråla "Djuuuurgååårdeeen" mitt i Gnaget-klacken.. ;) Du får kolla Breitling-trådarna men jag varnar dig, gör det på egen risk, för Breitling väcker habegär! :D
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Ingen som har en SMP på en annan länk? Nu sparkar jag in en öppen dörr men fulaste länken i stan enligt mig :wtf:
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Vad står Professional för egentligen ? Har en Seamaster GMT 50 years och på den så står det ju bara "Seamaster GMT chronometer". Det är ingen SMP alltså ? En skillnad är ju att min saknar heliumventil, är det det som gör P:et ? Ingen djupangivelse 300m heller. Hur djupt kan jag gå ?
 

frere

Audemars
2-Faktor
Vad står Professional för egentligen ? Har en Seamaster GMT 50 years och på den så står det ju bara "Seamaster GMT chronometer". Det är ingen SMP alltså ? En skillnad är ju att min saknar heliumventil, är det det som gör P:et ? Ingen djupangivelse 300m heller. Hur djupt kan jag gå ?
300 m, det är avsaknaden av minutgraderad vridring som gör att den inte klassas som en dykare. Här en bild på min moddade!
image.jpg
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Någon som vet vart man kan få tag på "pluppen" i vridringen till en SMP? Min gamla beater ser snyggt sliten ut så det känns dumt att höpa en hel ny bezel, men den där spruckna pärlan borde ju bytas ut....
 
Topp