• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Uretvintage hemvist Holland?

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Köpte en klocka från uretvintage. Nu ser det ut som en klocka är skickad med fedex från NL.
Någon som har erfarenhet?
/j


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Möjligt att de säljer klockor från andra handlare även när gäller vintage. När jag sålde en klocka till dem så skickade jag den till en postbox i Stockholm.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
har en polare som köpte en klocka av dem och den fedexxades också från NL. Sen var det ej enligt beskrivningen på deras hemsida och deras försvar var just att de skickade en del klockor från NL och således inte sett dem innan. Märkligt
 

PetHel

Breitling
Tror alla Uret Vingtage klockor skickas från Holland. Det står på hemsidan att klockorna skickas från deras lager i Haag.

Klippt från deras hemsida.....
"Alla försändelser aviseras per e-post mer spårningsinformation så att paketleveransen kan följas direkt då varan hämtats upp av kurir i vårt lager i Haag."
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Tac
Tror alla Uret Vingtage klockor skickas från Holland. Det står på hemsidan att klockorna skickas från deras lager i Haag.

Klippt från deras hemsida.....
"Alla försändelser aviseras per e-post mer spårningsinformation så att paketleveransen kan följas direkt då varan hämtats upp av kurir i vårt lager i Haag."
Tackar så mycket, slarvigt av mig att inte läsa på först.
/j
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
har en polare som köpte en klocka av dem och den fedexxades också från NL. Sen var det ej enligt beskrivningen på deras hemsida och deras försvar var just att de skickade en del klockor från NL och således inte sett dem innan. Märkligt
Dom skriver att klockan är genomgången bla. Bla. Måste ske av tredje part då.
/ j
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Lagerhåller alla klockor i Holland pga försälringsfrågor fick jag som svar när jag ville klämma och känna på en omega

Vad köpte du?:) upp med bild
 

par

Patek
2-Faktor
Ha ha, jag höpte en Heuer Autavia 1163 "Viceroy"
Den har inte landat än, bilder kommer.
/j

Jasså det var du=) Jag var nära och slå till också. Bra pris! Frågetecknet var lite skicket? Jag frågade om fler bilder men det kunde de inte prestera tyvärr. Hoppas du blir nöjd och om inte kan man alltid skicka tillbaka till dem.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Jasså det var du=) Jag var nära och slå till också. Bra pris! Frågetecknet var lite skicket? Jag frågade om fler bilder men det kunde de inte prestera tyvärr. Hoppas du blir nöjd och om inte kan man alltid skicka tillbaka till dem.
Ja, jag tänkte så med angående retur.
Iof så tycker jag att vissa hårt slitna klockor kan vara mycket charmiga!!
/j
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Köpt en klocka och sålt två till dem. Seriöst. Klockan jag köpte var över förväntan men enda minuset att länken var kortare än angivet. Gick till närmaste Rolex AF och köpte en länkbit som de ersatte utan strul.
 

Archie

Cartier
Tycker bilderna på deras hemsida är jävligt skumma. Dom är fan inge bra på att fota klockor det är klart, alla har en skum skugga översig och är underexponerade. Inget jag skulle våga köpa utan att kolla på IRL då den antagligen kan skilja sig rätt rejält från hur den upplevs på bilden...
 

Sond

Patek
Tycker bilderna på deras hemsida är jävligt skumma. Dom är fan inge bra på att fota klockor det är klart, alla har en skum skugga översig och är underexponerade. Inget jag skulle våga köpa utan att kolla på IRL då den antagligen kan skilja sig rätt rejält från hur den upplevs på bilden...
Håller helt med om att de har väldigt märkliga foton.

Köpt en som var betydligt bättre än vad som framgick. Jag tyckte jag kunde ana att den ev var bättre än vad som framgick så jag köpte och räknade kallt med att skicka tillbaka om jag skulle bli besviken.
 

Archie

Cartier
Håller helt med om att de har väldigt märkliga foton.

Köpt en som var betydligt bättre än vad som framgick. Jag tyckte jag kunde ana att den ev var bättre än vad som framgick så jag köpte och räknade kallt med att skicka tillbaka om jag skulle bli besviken.


jo precis, jag tar bättre bilder med min iphone på frihand än vad dom lyckats med. Oerhört oprofessionellt och korkat med tanke på att hela deras verksamhet bygger på att sälja klockor som folk inte sett i verkligheten....
 

Sond

Patek
jo precis, jag tar bättre bilder med min iphone på frihand än vad dom lyckats med. Oerhört oprofessionellt och korkat med tanke på att hela deras verksamhet bygger på att sälja klockor som folk inte sett i verkligheten....
JAg kanske inte sträcker mig så långt som att min iPhone tar bättre bilder..:) Om du kollar på deras förstoringar så ser man att det är proffsbilder. Men underexponerade och som du skriver grådaskiga. Fattar inte vart det färglösa kommer ifrån? Som om de använder ett filter av något slag. Varför kan jag inte fatta. Möjligen för att få exakt samma ton på alla bilder..?
 
Topp