• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2020

-RI-

Patek
2-Faktor
Har laddat upp med lite band för att lättare klara av utmaningen :)

4D531FF3-A248-4646-95AB-E58E0FD85497.jpeg
Fin DS, har en liknande. Bra grejer :)
IMG_20200228_225030.jpg
 

erow

Patek
2-Faktor
Ska på ett event hos Sjöö Sandström med Nymans Ur nu i mars och då måste det väl vara okej att ta av sig klockan och prova andra klockor?
 

Derix

Patek
2-Faktor
@Berns Jag byter en sista gång till min nyinköpta datejust.

Vet inte hur detta ska sluta, det är ytterligare tre nyförvärv påväg in i början av nästa vecka. Jobbigt att inte kunna testa dem :arghh:
 

Berns

KS Explorers Club
OWG March
E53951B7-5F08-4AFB-BB3A-D4238913FEEC.jpeg


Nu har jag bestämt mig. Det blir PAM025 för min del.
Härligt, du är med i listan
@Berns Jag byter en sista gång till min nyinköpta datejust.

Vet inte hur detta ska sluta, det är ytterligare tre nyförvärv påväg in i början av nästa vecka. Jobbigt att inte kunna testa dem :arghh:
Uppdaterat.
Jag har följt tråden ganska väl sedan sida 1 och inser nu att jag är nog relativt frisk jämfört med många andra :D
Nja, bara att läsa 24 sidor om owg är ju ett sjukdomstecken ;)
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Jag kommer nog att faila, har två klockor på väg hem som jag mao inte kommer kunna testa ens på en hel månad, ajajaj!
Jag har beställt gummi och lite andra delar till min Squale, men när de ska på så kommer klockan att skickas iväg, vara helt utan i säkert minst en vecka känns sådär...

Klantigt upplägg av mig minst sagt :/
 

F32

Panerai
2-Faktor
Ska på ett event hos Sjöö Sandström med Nymans Ur nu i mars och då måste det väl vara okej att ta av sig klockan och prova andra klockor?
Jag prövar alltid klockor jag inte äger på andra handleden, slipper ta av sig sin egen då och råka glömma den nån stans.
 

B Wooster

Panerai
2-Faktor

Berns

KS Explorers Club
OWG March
Ska på ett event hos Sjöö Sandström med Nymans Ur nu i mars och då måste det väl vara okej att ta av sig klockan och prova andra klockor?
Owgmarch är alla vi (97 personer just nu) och reglerna sätts av oss. I fjol när vi diskuterade så kom vi fram till att det inte var ok att testa andra klockor. Som att ha en ”vit månad” och bara smaka lite alkohol när man är på fest.
Men regler ändras och jag lyssnar gärna på vad ni tycker. Vi har dagen på oss att bestämma. Sen är det lag.
 

banan

Cartier
Owgmarch är alla vi (97 personer just nu) och reglerna sätts av oss. I fjol när vi diskuterade så kom vi fram till att det inte var ok att testa andra klockor. Som att ha en ”vit månad” och bara smaka lite alkohol när man är på fest.
Men regler ändras och jag lyssnar gärna på vad ni tycker. Vi har dagen på oss att bestämma. Sen är det lag.
Jag tycker avgiftning. Dvs inte tillåtet att testa annat.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Owgmarch är alla vi (97 personer just nu) och reglerna sätts av oss. I fjol när vi diskuterade så kom vi fram till att det inte var ok att testa andra klockor. Som att ha en ”vit månad” och bara smaka lite alkohol när man är på fest.
Men regler ändras och jag lyssnar gärna på vad ni tycker. Vi har dagen på oss att bestämma. Sen är det lag.
Vi diskuterade detta några sidor bak då både jag och en till skulle resa bort till ställen där det finns trevliga klockor. Jag tror vi kom fram till att det inte var ok. Hur känner ni andra i tråden?
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Vi diskuterade detta några sidor bak då både jag och en till skulle resa bort till ställen där det finns trevliga klockor. Jag tror vi kom fram till att det inte var ok. Hur känner ni andra i tråden?
Alltså om man skulle se detta ur en vanlig persons perspektiv som har en klocka bara, så är det ju inte en omöjlighet att denne skulle gå in på en affär medans man är på en resa och provar lite. Så länge man inte kliver ut ur butiken med annat på. Och skulle man köpa nytt får man glatt vänta men skulle man resa så tycker JAG att man bör iallafall få prova i butik, vissa kanske reser 50 mil+ och bara har ett fåtal chanser per år att testa/kolla.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Alltså om man skulle se detta ur en vanlig persons perspektiv som har en klocka bara, så är det ju inte en omöjlighet att denne skulle gå in på en affär medans man är på en resa och provar lite. Så länge man inte kliver ut ur butiken med annat på. Och skulle man köpa nytt får man glatt vänta men skulle man resa så tycker JAG att man bör iallafall få prova i butik, vissa kanske reser 50 mil+ och bara har ett fåtal chanser per år att testa/kolla.
Jag håller med om att det kan vara ok att testa i butik, men isf inga wrist shots. Även om vi nu bokat av vår resa (jag är inte bitter) :p.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Owgmarch är alla vi (97 personer just nu) och reglerna sätts av oss. I fjol när vi diskuterade så kom vi fram till att det inte var ok att testa andra klockor. Som att ha en ”vit månad” och bara smaka lite alkohol när man är på fest.
Men regler ändras och jag lyssnar gärna på vad ni tycker. Vi har dagen på oss att bestämma. Sen är det lag.
Jag tycker detsamma. Min inställning är:
  • Inte pröva andra klockor
  • Inte kolla efter andra klockor
  • Inte kolla på mina andra klockor
  • Endast följa denna tråd.
I övrigt tänker jag leva som vanligt, med min Datejust. :)
 

B Wooster

Panerai
2-Faktor
Jag minns tydligen fel om att prova klockor men tycker att båda synsätten funkar. Det beror mest på om man ser det som avgiftning från ett beroende eller som att agera mer som normalt med klockor, vilket kanske i sin tur beror på djupet av beroendet. Vissa behöver kanske total avhållsamhet och då är det kanske det som vi andra bör köra i solidaritet.

/B
 

B Wooster

Panerai
2-Faktor
Har f.ö. inte lyckats bestämma klocka och är inte hemma imorgon. Min lösning är således just total avhållsamhet, dvs kör helt utan klocka imorgon eller tills jag bestämt mig. Hoppas det är förenligt med trådens syfte. Annars får jag starta nowatchguymarch.

/B
 

parasec

Rolex
2-Faktor
Mina åsikter
  • klocklös dag är ok
  • Att klämma och känna på annat och läsa om andra klockor är ok
  • Inget annat får sättas på handleden (och inte den andra handleden eller några fotleder heller)
 
Topp