• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2023

Stensture

Omega
Snidade ett nytt 18mm band för att få lite omväxling i snöovädret. Kommit in i andra andningen nu och klockan kommer fortsatt hålla på armen! 💪
821D51C3-DD13-4E7C-8F30-5877FC52DC71.jpeg
705D6975-29AE-4CB9-AEBA-41667F6EF30D.jpeg
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Pliktskyldig incheckning.. är nöjd, men saknar min Explorer lite.. eller nån annan klocka kanske? Kanske borde byta flickvän, eller yrke?
En analog polysynt, har alltid velat skapa lite syntwave eller ambient.. kanske en 6-strängad bas, eller en…

Många tankar dyker upp när man är OWG.
F7F2DCFD-116B-4CEC-BEC5-BA42A47AD026.jpeg
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Alltså, jag har lusläst reglementet och tycker att det haltar när det kommer till definitionerna av vad som faktiskt är en klocka. Det stämmer att jag provat några nyheter från Seiko på en pressträff…

Men! De var attrapper utan urverk, de kanske såg ut som klockor men det var icke-klockor! Dessutom identifierade jag mig inte som ’kille som provar klockor’ vid tillfället. Så jag är självklart OSKYLDIG! :cool:

Det sagt, jäklar vad många icke-klockor från Seiko jag provade! Tiotals! 🤣
Du blev lurad.. it was attrapp.
Så, signing off 🫡
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
@Denke du måste överklaga detta. Jag tycker att du är oskyldig. Nu behöver vi bara hitta två socialdemokratiska nämndemän som också har en diffus bild av hur ”klocka” bör definieras.
Förutsatt att det var atrapper så har vi ju i princip redan en prejudicerande, friande dom i form av en kompass förklädd till armbandsur.
Äh, låt @Denke vara kvar @Staafen och @Back
 
Topp