• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2024

Lesa

Patek
2-Faktor
IMG_0156.jpeg

Tnr:311734. Kom nyss innanför dörren från att hälsat på...
IMG_0120.jpeg

dessa två busfrön i stallet. Ha ´re bäst // 🧐
 
Senast ändrad:

Stefan S

Patek
2-Faktor
Bra jobbat ni som är kvar 👍 Vill göra lite reklam för mitt Speedmaster velcro som jag skänker mot insättning hos Min Stora Dag.

Har ni en 3861, en ref äldre än 005/006 eller en MoonSwatch så har ni nu chansen att skaffa den äkta varan och bidra till en god sak.

1711885264693.jpeg
Detta gjorde susen :) 👍
 

iko

Panerai
2-Faktor
Dag #31
Sista dagen idag och jag måste säga att det har gått över förväntan. Men även att Sinn U50 var ett lite för enkelt val. Jag har inte ens bytt till något annat band eller stört mig på hur den känns på armen.

Den enda gång som jag var nära en fail var när min dotter försökte sätta på mig en av hennes Casio-klockor. Men jag hann parera i tid.

Väl kämpat alla!

20240331_175344.jpg
 

Hawkeye

Cartier
2-Faktor
Sista dagen på owg 2024, ett jättebra initiativ och stort tack till både arrangörer och deltagare. Trodde det skulle vara betydligt svårare att klara 1 månad med denna Rado med integrerad länk som hela tiden samlar på sig fingeravtryck och helt saknar lume.

Nu funderar jag på vilken klocka som åker på i morgon.
IMG_20240331_172202.jpg
IMG_20240331_172451__01.jpg
 

Pompom

Omega
Jag, klockan och Aston gjorde månadens första incheckning så inte mer än rätt att vi även gör månadens sista.
1000004531.jpg

Trodde aldrig att den största utmaningen denna månaden skulle bli att hänga med i den här tråden och göra en incheckning varje dag men check på det (badum dum tsch)!

Om än det ska bli oändligt skönt att få välja fritt i lådan imorgon så är det banne mig lite lite vemodigt också. Tack alla för en fantastisk gemenskap här och för att vi även bidragit till något bra i slutändan!

Och självklart hatten av för alla er som dragit det största lasset och roddat hela OWG!

Hoppas vi ses nästa år igen i någon form!

(Bonusbild på lilleman som har lite kvar att lära om hur man bär klockan men allt intresse uppmuntras!)
1000004532.jpg


Over and out :)
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Sista inlägget för mig i denna tråd. Det blev en walk in the park som jag anade. Dock har det stört mig lite att den tappar 20-30s per dygn vilket inneburit att jag fått ställa om klockan några ggr under månaden. Tack till @Berns m.fl. som roddat detta! Nu ska 1655:an få en service som tack för bra tjänstgöring under mars. Tack och skål! 🍸
1000024822.jpg
 

dd_mange

Panerai
2-Faktor
Även här troligtvis sista inlägget under owg. Varit superkul. Verkligen fått mars, som i normala fall bara är en transportsträcka att flyga förbi. Stort tack till alla inblandade!
IMG_2761.jpeg

Tyvärr får jag vänta lite på klockan jag täckte bryta owg:andet med. 🙄
IMG_2760.jpeg

Oh, well. Den som väntar på nå gott..
 
Topp