• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Välkommen till ett nytt hem, The Nighthawk!

V

Viggen

Guest
Då har denna fina klocka hittat ett nytt hem, hos mig. Tack Cam00 för en snabb och smidig affär. :D

Citizen Promaster "Nighthawk" Eco-Drive. Cal B877.

Stooor urtavla, och den tyngsta klockan i min samling dessutom. Senare idag blir det nog en tur till urmakaren för att få armbandet justerat till rätt längd. Den är i ett mycket fint skick och så vill jag att den förblir. :)
 

Bilagor

  • DSC_0001 (2000x1330).jpg
    DSC_0001 (2000x1330).jpg
    177.3 KB · Visningar: 1,149
  • DSC_0002 (2).jpg
    DSC_0002 (2).jpg
    279.9 KB · Visningar: 1,164
  • DSC_0003 (2) (2000x1330).jpg
    DSC_0003 (2) (2000x1330).jpg
    192.6 KB · Visningar: 1,157
  • DSC_0004 (2).jpg
    DSC_0004 (2).jpg
    342.5 KB · Visningar: 1,153
  • DSC_0006 (2).jpg
    DSC_0006 (2).jpg
    139.5 KB · Visningar: 1,139
  • DSC0008 (2).jpg
    DSC0008 (2).jpg
    76.9 KB · Visningar: 1,140
V

Viggen

Guest
Desmond_Malone skrev:
Grattis till en trevlig klocka!
En gedigen pjäs som tål att användas.
Har min som raw beater, repig som få! :mrgreen:

MVH
Anders P

Tackar! Den kommer att få en hel del handleds-tid ett tag framöver, och lite mer tid framför kameran. :D
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Välkommen till ett nytt hem, The Nighthawk!

Kul att Du gillar den!! :)

Pengarna ligger i säkert förvar och väntar på att föröka sig. Annars hade jag aldrig sålt den, saknar den redan!!

Får vi se lite bilder när Du räknar ut hur långt Du kan flyga innan bränslet tar slut..? :D
 

mace

Cartier
2-Faktor
Riktigt schyst! (Denna är verkligen bränsle till diskussionen om Försvarsmakten borde tagit in anbud även från Japan, och inte enbart skeppsbron, när nya klockor skulle beställas!) Denna typ av klockor blir bara finare med lite repor. :)
 
V

Viggen

Guest
Tack alla!

Har vart hos en urmakaren. Fick armbandet justerat till min handled, 50 Skr kostade detta. Det är det värt! :)
Men denna urmakare var en dryg man, verkade mest som om han ville ha mig ut ur butiken. :? Får nog hålla mig till Lindhals Urmakeri i fortsättningen som normalt.

Cam00, det enda jag flyger är simulerade plan i MS Flightsimulator X. Så i verkliga livet har jag inte så stor användning för flygarur. :D Men jag är flygtokig och bortsett från klockor, så samlar jag på diverse flygrelaterade artiklar med militär anknytning. :)

Så om någon sitter på ett ur från Martin Röd, och vill sälja den med cert,intyg+karta så är jag killen att höra av sig till. Missade en för inte så länge sedan på Tradera, som gick för 1700kr. Grämer mig fortfarande över att jag lät smålänningen i mig styra mitt beslut. :x

Här kommer ett foto till på Nighthawken.
Ha en trevlig helg alla KS´are!
 

Bilagor

  • DSC_0005 (2).jpg
    DSC_0005 (2).jpg
    318 KB · Visningar: 798

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den börjar bli en klassiker den där modellen! Jag har inte hört någon som ägt den och inte gillat den. Se nu till att lära dig alla funktioner den kan användas till också. ;)

Edit: Riktigt snygg sistabild!
 
V

Viggen

Guest
yonsson skrev:
Den börjar bli en klassiker den där modellen! Jag har inte hört någon som ägt den och inte gillat den. Se nu till att lära dig alla funktioner den kan användas till också. ;)

Edit: Riktigt snygg sistabild!

Detta ur lär inte lämna mina händer på ett bra tag. Inte förren jag har lärt mig alla funktioner iaf. ;)

Man tackar! Kul när man kan kombinera tre passioner, flyg, klockor och foto. Så foton på denna klocka är det ingen brist på just nu. :lol:
 
V

Viggen

Guest
Nya och bättre bilder. Som sagt, jag köpte ett nytt läderarmband till denna klocka. Det blev en svart Hirsch med röda sömmar på översidan och blåa på undersidan. Mönstret i bandet ger klockan lite utav en racing-look. Då tänker jag närmast på Red Bull Air Races eller Reno. Nöjd med resultatet, men jag kan erkänna att den ser fortfarande bäst ut med orginal länken. :D
 

Bilagor

  • DSC_0001.JPG
    DSC_0001.JPG
    281.7 KB · Visningar: 696
  • _DSC0009.JPG
    _DSC0009.JPG
    34.8 KB · Visningar: 688
  • DSC_0006.JPG
    DSC_0006.JPG
    227.1 KB · Visningar: 696

mace

Cartier
2-Faktor
Draken är fan ett av tidernas snyggaste plan. Och jävlar vilken lume det är på klockan! Fina bilder!
 
V

Viggen

Guest
@ mace & Rossi - Den är vacker, men Viggen är fortfarande det manligaste planet någonsin. Lik förbannat bygger jag en andra modell på Draken-planet, trots att min AJ37-Viggen i skala 1/10 har mest fått samla damm. Tror inte jag kommer att få den färdig förren om 50 år om jag håller denna takt, och envisas med att bygga mindre Draken modeller. :mrgreen:

@ Scaramanga - Japp, den ser mycket bra ut. Den har dessutom en härlig tyngd till skillnad från Luminoxen som jag normalt bär. Jag tvekade inte en sekund när jag såg att det inte stod såld. :)
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Välkommen till ett nytt hem, The Nighthawk!

Definitionen av "manligt" är ju ofta ungefär "modigt/dumdristigt".
Borde inte det här vara det manligaste planet då?!
 

Bilagor

  • uploadfromtaptalk1354832412329.jpg
    uploadfromtaptalk1354832412329.jpg
    39.4 KB · Visningar: 173
V

Viggen

Guest
@ mace - Ni får ta min beskrivning av Viggen-planet med en nypa salt. Det är som om någon skulle påstå att en Rolex (insätt valfri modell), vore den manligaste klockan. Villket inte jag skulle hålla med om. :mrgreen: MIG-21´an är väl planet som är AK-47´ans motsvarighet i luften. Brukas än i dag av diverse flygvapen trots sin ålder. Vet ej om den har uppdaterats så att den har allväders-kapacitet, villket den inte hade i början av sin karriär. :)

@ Cam00 - För att definera ordet manligt så räcker väl inte två ord. Manligt för mig är styrka, mod, ärlighet och trygghet. Men jag bygger min definetion på manligt efter hurdan min egen far är. ;)

Manligt modellplan.... ;) :lol:
 

Bilagor

  • DSC_0002.jpg
    DSC_0002.jpg
    347.9 KB · Visningar: 164

joh.jonsson

Panerai
Fanns riktigt länge på min lista den där! Men vart aldrig av att skaffa den. Vart dykare istället :) är den tung? Varticleid tog herr Viggen vägen föressten!?
 
Topp