Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Välkommen till ett nytt hem, The Nighthawk!

Diskussion i 'Diskussion' startad av Viggen, 30 november 2012.

1. Viggen

Viggen Guest

Då har denna fina klocka hittat ett nytt hem, hos mig. Tack Cam00 för en snabb och smidig affär. :D

Citizen Promaster "Nighthawk" Eco-Drive. Cal B877.

Stooor urtavla, och den tyngsta klockan i min samling dessutom. Senare idag blir det nog en tur till urmakaren för att få armbandet justerat till rätt längd. Den är i ett mycket fint skick och så vill jag att den förblir. :)

Bifogade filer:

Janne2000 och Airbus gillar detta.
  2. calzone

calzone Biskop

Fet klocka :) Grattis

3. Viggen

Viggen Guest

Tack så mycket! Jag har en liten tonårsförälskelse i klockan just nu. :lol:

4. Desmond_Malone

Desmond_Malone Friends of KS

Från:
    Värmdö
    Grattis till en trevlig klocka!
    En gedigen pjäs som tål att användas.
    Har min som raw beater, repig som få! :mrgreen:

MVH
    Anders P

5. Grattis, du knep den innan mig :)

6. Viggen

Viggen Guest

Tackar! Den kommer att få en hel del handleds-tid ett tag framöver, och lite mer tid framför kameran. :D

7. Viggen

Viggen Guest

Man tackar! Jag är inte ledsen över att jag hann före, men jag kan förstå din besvikelse på ett missat köp. :)

8. Ricrob

Ricrob Friherre

Grattis! Riktigt tuffa de där!

9. Viggen

Viggen Guest

Tack! Nu sitter man bara och väntar på att kockan skall bli 10:00, så man kan besöka urmakaren. :)

10. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Kul! Grattis!

11. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Re: Sv: Välkommen till ett nytt hem, The Nighthawk!

Kul att Du gillar den!! :)

Pengarna ligger i säkert förvar och väntar på att föröka sig. Annars hade jag aldrig sålt den, saknar den redan!!

Får vi se lite bilder när Du räknar ut hur långt Du kan flyga innan bränslet tar slut..? :D

12. mace

mace Stadsbo

Riktigt schyst! (Denna är verkligen bränsle till diskussionen om Försvarsmakten borde tagit in anbud även från Japan, och inte enbart skeppsbron, när nya klockor skulle beställas!) Denna typ av klockor blir bara finare med lite repor. :)

13. Granger9050

Granger9050 Bonde

Impressive!!
    Att läsa av den urtavlan är väl som att plöja en mindre(?) roman.

14. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö

Som stolt ex-ägare kan jag bara säga att tiden är förvånansvärt lättavläst!

15. Viggen

Viggen Guest

Tack alla!

Har vart hos en urmakaren. Fick armbandet justerat till min handled, 50 Skr kostade detta. Det är det värt! :)
    Men denna urmakare var en dryg man, verkade mest som om han ville ha mig ut ur butiken. :? Får nog hålla mig till Lindhals Urmakeri i fortsättningen som normalt.

Cam00, det enda jag flyger är simulerade plan i MS Flightsimulator X. Så i verkliga livet har jag inte så stor användning för flygarur. :D Men jag är flygtokig och bortsett från klockor, så samlar jag på diverse flygrelaterade artiklar med militär anknytning. :)

Så om någon sitter på ett ur från Martin Röd, och vill sälja den med cert,intyg+karta så är jag killen att höra av sig till. Missade en för inte så länge sedan på Tradera, som gick för 1700kr. Grämer mig fortfarande över att jag lät smålänningen i mig styra mitt beslut. :x

Här kommer ett foto till på Nighthawken.
    Ha en trevlig helg alla KS´are!

Bifogade filer:

16. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Den börjar bli en klassiker den där modellen! Jag har inte hört någon som ägt den och inte gillat den. Se nu till att lära dig alla funktioner den kan användas till också. ;)

Edit: Riktigt snygg sistabild!

17. Viggen

Viggen Guest

Detta ur lär inte lämna mina händer på ett bra tag. Inte förren jag har lärt mig alla funktioner iaf. ;)

Man tackar! Kul när man kan kombinera tre passioner, flyg, klockor och foto. Så foton på denna klocka är det ingen brist på just nu. :lol:

18. Viggen

Viggen Guest

Nya och bättre bilder. Som sagt, jag köpte ett nytt läderarmband till denna klocka. Det blev en svart Hirsch med röda sömmar på översidan och blåa på undersidan. Mönstret i bandet ger klockan lite utav en racing-look. Då tänker jag närmast på Red Bull Air Races eller Reno. Nöjd med resultatet, men jag kan erkänna att den ser fortfarande bäst ut med orginal länken. :D

Bifogade filer:

19. mace

mace Stadsbo

Draken är fan ett av tidernas snyggaste plan. Och jävlar vilken lume det är på klockan! Fina bilder!

20. Rossi

Rossi Präst

Fel. Draken ÄR det snyggaste planet någonsin.

21. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Fet klocka det där! Satt och kollade annonsen och tvekade länge... för länge tydligen ;)

22. Viggen

Viggen Guest

@ mace & Rossi - Den är vacker, men Viggen är fortfarande det manligaste planet någonsin. Lik förbannat bygger jag en andra modell på Draken-planet, trots att min AJ37-Viggen i skala 1/10 har mest fått samla damm. Tror inte jag kommer att få den färdig förren om 50 år om jag håller denna takt, och envisas med att bygga mindre Draken modeller. :mrgreen:

@ Scaramanga - Japp, den ser mycket bra ut. Den har dessutom en härlig tyngd till skillnad från Luminoxen som jag normalt bär. Jag tvekade inte en sekund när jag såg att det inte stod såld. :)

23. mace

mace Stadsbo

Trodde detta var det manligaste planet: ;)

24. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö

Definitionen av "manligt" är ju ofta ungefär "modigt/dumdristigt".
    Borde inte det här vara det manligaste planet då?!

Bifogade filer:

25. Viggen

Viggen Guest

@ mace - Ni får ta min beskrivning av Viggen-planet med en nypa salt. Det är som om någon skulle påstå att en Rolex (insätt valfri modell), vore den manligaste klockan. Villket inte jag skulle hålla med om. :mrgreen: MIG-21´an är väl planet som är AK-47´ans motsvarighet i luften. Brukas än i dag av diverse flygvapen trots sin ålder. Vet ej om den har uppdaterats så att den har allväders-kapacitet, villket den inte hade i början av sin karriär. :)

@ Cam00 - För att definera ordet manligt så räcker väl inte två ord. Manligt för mig är styrka, mod, ärlighet och trygghet. Men jag bygger min definetion på manligt efter hurdan min egen far är. ;)

Manligt modellplan.... ;) :lol:

Bifogade filer:

26. Jonas.76

Jonas.76 Friends of KS

Riktigt sugen på en likadan klocka! Snygg!

27. bartoldous

bartoldous Stadsbo

Från:
    Motala
    Grattis! Och snygg lumeshot.

28. Janne2000

Janne2000 Präst

Från:
    Söderort
    Gammal tråd men slänger in en bild på min.. image.jpg

Gummo och joh.jonsson gillar detta.
  29. joh.jonsson

joh.jonsson Borgare

Från:
    Uppsala // Visby
    Fanns riktigt länge på min lista den där! Men vart aldrig av att skaffa den. Vart dykare istället :) är den tung? Varticleid tog herr Viggen vägen föressten!?

30. Janne2000

Janne2000 Präst

Från:
    Söderort
Mårtenssons ur Brookfield