• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Värdera min rolex om det går?

Staaar88

Breitling
Hej har en rolex jag fick av min far den är köpt 98 aldrig använd. så nu undrar jag om det är nån där ute som kan ungefär säga hur mycket den kan vara värd? slänger upp 2 bilder ena är på klockan och andra är ett bevis att den är äkta och vart den är köpt.
FfWUrM5.jpg
VDGiOZ7.jpg
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Hej har en rolex jag fick av min far den är köpt 98 aldrig använd. så nu undrar jag om det är nån där ute som kan ungefär säga hur mycket den kan vara värd? slänger upp 2 bilder ena är på klockan och andra är ett bevis att den är äkta och vart den är köpt.

Ett råd i all välmening är att inte visa alla siffror på certet. Man vet aldrig vem som hittar din bild framöver.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
OK, ingen vågar inleda så jag säger:
Normalvärde för en tvåtons DJ från det året är ca 22-24.000 kr. Diamantindex är dyra att köpa nya, men andrahandsvärdet är inte så mycket högre. Tror också att man kan behöva vänta in rätt köpare. Stål DJ säljs snabbt, tvåtons lite långsammare.
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Hur ser servicehistoriken ut? Ca 30 000:- bör du nog kunna räkna med. + eller - några tusen gällande skicket på urverket.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
leben
Både tavla och visare varierar mellan klockan ovan och den du länkade till. Är det pg a årtals-skillnad eller är det en annan modell?
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
leben
Både tavla och visare varierar mellan klockan ovan och den du länkade till. Är det pg a årtals-skillnad eller är det en annan modell?
Förmodligen.


Det jag vet är dock 16233 har caliber 3135 (ist för 3035 i tidigare DJ 160X). Var spekulant på en för ett tag sedan.

30 kan vara en glädjesiffra. Allt beror som sagt på vad tavlan med stenar ger för premie utöver en vanlig TT DJ. Håller med Singular att den kanske inte är den enklaste kombon.
 

max

Dancing Queen
om man nu vill sälja den hur går man tillväga någon bra sida som man kan lägga upp den på ?

18karat skall det vara
Föreslår att du tar lite bättre bilder och lägger in en annons här på forumet och på blocket (alltid bökigt men för att nå köparen av denhär typen av klockor tror jag blocket är rätt).
Jag tror det som folk påpekat som repor till stor del är ludd från kudden, så förtydligande bilder är viktigt.
För att lägga ut annons här krävs dock 20 posts och en veckas medlemskap men det är ju fort avverkat :)

En fråga, varför är den inte använd? Är du fortfarande ung (25?) och kan tänkas komma att använda den i framtiden så kan ju det emotionella värdet bli ganska stort med tiden och det är synd att ge bort en så fin gåva man fått från sin far.
Bara så att du verkligen tänker igenom beslutet ordentligt, de snabba pengarna kan locka men ofta ångrar man sig i det långa loppet.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
18karat skall det vara
Föreslår att du tar lite bättre bilder och lägger in en annons här på forumet och på blocket (alltid bökigt men för att nå köparen av denhär typen av klockor tror jag blocket är rätt).
Jag tror det som folk påpekat som repor i själva verket är ludd från kudden så förtydligande bilder är viktigt.
För att lägga ut annons här krävs dock 20 posts och en veckas medlemskap men det är ju fort avverkat :)

En fråga, varför är den inte använd? Är du fortfarande ung och kan tänkas komma att använda den i framtiden så kan ju det emotionella värdet bli ganska stort med tiden och det är synd att ge bort en så fin gåva man fått från sin far. Tänk då du är 50 och din far är på
Bara så att du verkligen tänker igenom beslutet ordentligt, de snabba pengarna kan locka men ofta ångrar man sig i det långa loppet.

Bra sagt. Affektionsvärdet är omöjligt att ersätta.
 

Fiffi

Omega
2-Faktor
Vi är alla olika, jag skulle aldrig sälja den.
Å andra sidan vet jag inte vad proviniensen är värd för dig
 
Topp