• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Värderingstråd-Rolex Oyster Precision Ref:6422 Serie:27****

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Hej!

Jag är ny på forumet och detta är mitt första inlägg!. Det är nämligen så att jag behöver hjälp av Rolex-eliten att värdera mitt arvegods, en Rolex Oyster Precision med Ref 6422 och serienr 27****. Utifrån ref och serienr så tolkar jag det som att den är daterad till 1955?-och är antagligen ovanlig?. Diametern är 34mm exkl. krona. För att göra en någorlunda kort beskrivning av skicket så är boetten tjock och fin utan dings och grova repor. Urtavlan har en hel del patina där samtliga indexmarkörer har ärgat med ytliga vita och gröna prickar. Sekundvisaren är väldigt rostig men har blå nyans kvar vilket man kan se beroende på vinkel och infallande ljuset. Länken har lite dings och känns fast, ej sladdrig. Plexiglaset är utbytt då det förra var lite sprucket och är ej tidsenligt med klockan men är ändå rolex original. Förutom plexit är allt annat original och hänger ihop sedan den införskaffades.

Härlig patina, studera bilderna....dock inte de bästa bilderna men en hjälp lär de vara =)

Nu hoppas jag att ni kunniga träder fram och värderar! All hjälp uppskattas oerhört mycket och jag tackar givetvis KS-forum som gör detta möjligt =).

MVH

IMG_3089.JPG
IMG_3094.JPG
IMG_3091.JPG

IMG_3099.JPG
 
Senast ändrad:
Topp