• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

Cliff

Panerai
2-Faktor
Vill bara säga att jag Äntligen har fått min första VC. Toppskick som utlovat och komplett sett som utlovat. Mycket nöjd. Kör paketöppning senare.
image.jpeg
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
Grattis Cliff! Kan du förklara komplikationerna?

Som sagt riktigt fet pjäs
Ha ha en 12h GMT som behöver dag natt för att man ska veta om det är kvällsmackan eller frulle hemma. En datumsnurra med tillhörande pusher som får en att vilja justera datum varje dag. :D Självklart toppat med en gångreservtid. :)
 

Apansson

Torpare
Faktum är att det finns en speciallänk som är ca halvlänk. Men på mig sitter den perfekt med hellänkarna. Btw microjusteringen in min Subba är svårslagen men VC länken äger oysterlänken. :D
Ah, jag vet. Synd dock att den halvlänken är betydligt fulare än de hela länkarna. Jag fick den också att funka med bara hellänkar så :) Och ja, Overseas-länken spöar rolex med hästlängder (rätt jämnt skägg med presidentlänken dock) vad gäller både komfort, design och balans.
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
Ah, jag vet. Synd dock att den halvlänken är betydligt fulare än de hela länkarna. Jag fick den också att funka med bara hellänkar så :) Och ja, Overseas-länken spöar rolex med hästlängder (rätt jämnt skägg med presidentlänken dock) vad gäller både komfort, design och balans.
Spot on!! Men det är lite mindre polerat och uppstyrt med Presidenten..men Rolex-robust. Den perfekta helguldslänken man har på sig när man hugger ved. :D
Tack :)
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Är det jag som ser fel eller har de klämt till med en prishöjning på 70 papp på varje modell jämfört med de gamla?
På kronografen yes, på trehandaren snarare 55,5. Båda versionerna levereras med länk, alligator- och gummirem, så helt jämförbart är det inte. Klart är dock att det är en ren prishöjning inbakad där också. Har utöver länkarna/banden säkerligen att göra med att det sitter nya inhouseverk i båda modellerna..
 

CLT

Rolex
På kronografen yes, på trehandaren snarare 55,5. Båda versionerna levereras med länk, alligator- och gummirem, så helt jämförbart är det inte. Klart är dock att det är en ren prishöjning inbakad där också. Har utöver länkarna/banden säkerligen att göra med att det sitter nya inhouseverk i båda modellerna..
Tror VC var tvungna att skicka med läder och gummi för att kunna motivera den saftiga höjningen. 70k är brutalt.
 
Topp