• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är det med Rolex egentligen......?

acce1999

Patek
2-Faktor
Gillar du denna bättre?...
8818B07D-A05D-4174-BCE5-E224FEA6932E-138-000001AD705CAAD9_zpsbe4db32f.jpg
Och så har man en Polar träningsklocka på löprundorna, när man kan klocka intervallerna med en sådan där!!! För övrigt är man ju home safe, när det gäller färgmatchning med löppardojjorna med den där glasringen. :D
 

Mangusta

Cartier
Kul läsning...
...men lite beklämmande vad onyanserat och personligt vissa hanterar synpunkter på deras favorit klocka/märke. Lite huliganism varning, eller -min pappa är starkare än din.

Har man inte rolex får lära sig att stå ut med att alla inte gillar vad man bär, men ifråga sätta eller kritisera rolex, då är man inte bara dum i huvudet man borde dessutom straffas på torget i stupstocken.

Att rolex är dominerande både här in och utanför är väl inget att diskutera men jag tror att anledningen varför, är nog lika många som bärare, samt att rolex inte styrs av aktieägare eller någon gång haft en galen vd som vill förnya varumärket. De rider på arvet och förvaltar det grymt bra genom rätt marknadsföring och ambassadörer.

Ja, ts har fått onödigt mycket stryk för en fråga som jag inte alls tolkade som att han ville något illa med. Han verkar ju bara vilja förstå Rolex storhet och jag har frågat mig själv ungefär samma sak som honom trots att jag äger Rolex och även har gett bort några stycken till familjemedlemmar. Jag kan tycka att deras klockor är ganska tråkiga, förutom Daytona som kan vara den snyggaste klockan nånsin, men å andra sidan betyder det att designen alltid håller i alla lägen. Den är tidlös och klassisk och svår att tröttna på just pga den tidlösa minimalistiska designen.

Jag tycker att det finns andra både bra och snygga klockor i samma prisklass eller lite under men så kommer vi ju tillbaka till myten och legenden att Rolex alltid är en Rolex. Jag kapitulerade inför mitt sista inköp när det gällde Rolex för att jag insåg att det var den bästa investeringen jämfört med andra märken men det var knappast min drömklocka. (Så det var alltså min snålhet som avgjorde i slutändan. ;) ) Trots det är jag oerhört nöjd med den och den växer i mina ögon för varje dag som går. Att det är en klocka av bra kvalitet behöver ju knappast nämnas för det vet ju alla redan men jag tror inte det var det ts var ute efter heller. Han ville nog bara veta vad dragningen med just Rolex är när det finns så många andra bra och fina märkesklockor.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Ja, ts har fått onödigt mycket stryk för en fråga som jag inte alls tolkade som att han ville något illa med. Han verkar ju bara vilja förstå Rolex storhet och jag har frågat mig själv ungefär samma sak som honom trots att jag äger Rolex och även har gett bort några stycken till familjemedlemmar. Jag kan tycka att deras klockor är ganska tråkiga, förutom Daytona som kan vara den snyggaste klockan nånsin, men å andra sidan betyder det att designen alltid håller i alla lägen. Den är tidlös och klassisk och svår att tröttna på just pga den tidlösa minimalistiska designen.

Jag tycker att det finns andra både bra och snygga klockor i samma prisklass eller lite under men så kommer vi ju tillbaka till myten och legenden att Rolex alltid är en Rolex. Jag kapitulerade inför mitt sista inköp när det gällde Rolex för att jag insåg att det var den bästa investeringen jämfört med andra märken men det var knappast min drömklocka. (Så det var alltså min snålhet som avgjorde i slutändan. ;) ) Trots det är jag oerhört nöjd med den och den växer i mina ögon för varje dag som går. Att det är en klocka av bra kvalitet behöver ju knappast nämnas för det vet ju alla redan men jag tror inte det var det ts var ute efter heller. Han ville nog bara veta vad dragningen med just Rolex är när det finns så många andra bra och fina märkesklockor.

Vilken Rolexmodell valde du?
 
Topp