• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jontax

Breitling
Vad kan man sälja denna för? (Skyddsplast avtagen och testad på armen, i övrigt oanvänd)
Gjord av Sinn för Audi med ett Valjoux 7750, tillverkad runt 2007.

Ber om ursäkt redan nu för bildkvaliteten, småbarn som springer runt som yra hönor runt benen på en hjälper tydligen inte till. :banghead:
FullSizeRender-2.jpg

FullSizeRender-3.jpg
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Vad är rimligt pris på en Breitling avenger Blackbird 44. Det ligger en på K&S som är från 2015 fullset. Är det där dom ligger ungefär?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad är rimligt pris på en Breitling avenger Blackbird 44. Det ligger en på K&S som är från 2015 fullset. Är det där dom ligger ungefär?
Sist jag kollade den annonsen så låg den på typ -40% av listpriset vilket absolut får anses vara ett bra pris. MEN Breitling är ju Breitling liksom, svårsålt på KS.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
IMG_0148.JPG
En Omega Seamaster Cosmic i fint kosmetiskt skick men defekt så tillvida att den ej går att dra upp?
 

Kaptenens

Cartier
Pledge Member
En kompis till mig som inte är allt för insatt har en PAM232 & en PAM183 både från cirka 2006 och båda fullset.
Pam232 är oanvänd
Vad skulle ni ks:are säga är ett rimligt pris om man lägger ut de här på forumet?
 

PerS

Omega
En kompis till mig som inte är allt för insatt har en PAM232 & en PAM183 både från cirka 2006 och båda fullset.
Pam232 är oanvänd
Vad skulle ni ks:are säga är ett rimligt pris om man lägger ut de här på forumet?
PAM183 ligger på ~37kkr på Chrono24, känns väl som en rimlig nivå (beroende på skick).
 

mglaum

Panerai
Vad är rimligt för en Tudor Submariner 75090 eller 75190 (36mm midsize) i relativt gott skick med länk, utan box och papper? Det är så spridda skurar, från 12 TKR till 30 TKR vilket är lite underligt kan man tycka...
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Vad är rimligt för en Tudor Submariner 75090 eller 75190 (36mm midsize) i relativt gott skick med länk, utan box och papper? Det är så spridda skurar, från 12 TKR till 30 TKR vilket är lite underligt kan man tycka...
Tycker mig ha sett priser på runt 18.000kr på sistone, vilket jag tycker känns rimligt.
 

mglaum

Panerai
Tycker mig ha sett priser på runt 18.000kr på sistone, vilket jag tycker känns rimligt.
Jag med, men kan inte hitta en enda någonstans, kollar du här och C24 eller har du någon annan gömma som du kan tipsa om? Jag har precis sålt en klocka och har två på service så står utan, behöver en snarast med andra ord.
 

TNT

Omega
Vad är ett rimligt pris för en Omega Constellation med Pie Pan-tavla, CK 14381 från 1959 (tror jag), Cal 551, 24 stenar, så kallade Lyre-shaped lugs, stål, några mindre märken på tavlan, hirschband, 30(?)-kantig omega krona. En del anser att kronan ska vara en tio-kantig sådan, medans andra påstår att vissa modeller tillverkades med en 30-kantig (jag vet inte vad som är rätt).
Bild på klockan i fråga.
IMG_2421.JPG
 

kvarre

Cartier
2-Faktor
Har endast bläddrat igenom några sidor så hoppas ingen frågat om en 114060 på senare tid ;)

114060(2013) fullset, funderingar gott folk?
 

kvarre

Cartier
2-Faktor
Dra en sökning på köp&sälj? :)
Har kikat lite på dom senaste , men tänkte att dom från början av 2016 inte stämmer med dagens läge (Kölistor hos ad och väldigt få pre-owned i hela Sverige)
Kanske varit samma efterfråga på 114060 sen dom släpptes, de har jag inte en susning om. :angel:
Ska klämma lite på en på måndag och tänkte därför få ett snabbt svar från dom som kan! (lat)
 

CLT

Rolex
Har kikat lite på dom senaste , men tänkte att dom från början av 2016 inte stämmer med dagens läge (Kölistor hos ad och väldigt få pre-owned i hela Sverige)
Kanske varit samma efterfråga på 114060 sen dom släpptes, de har jag inte en susning om. :angel:
Ska klämma lite på en på måndag och tänkte därför få ett snabbt svar från dom som kan! (lat)
50-53.
 
Topp