• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Compiss

Patek
2-Faktor
En no tritium-tavla med guldindex inkl. visare till en 4-siffrig DJ? :)
2014-12-20 21.40.14.jpg
Hmmm skulle tippa på ca 14-15 utan länk, men är lite osäker.
 

Sonos

Omega
Har fått möjligheten att köpa en Zenith 28800 Defy och undrar om någon här har köpt en nyligen eller har hyfsad koll på vad som kan vara rimligt att betala för en i helt ok skick. Nuvarande ägaren tror inte den är polerad men jag är skeptisk.

Klockan har ingen box eller cert och inte heller någon servicehistorik. Kommer med nytt ljusbrunt samt GF-länk i helt ok skick.

Vintage-Zenith-Automatic-28800-Defy.jpg

Bild lånad från internet.

Tack!
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Har möjlighet att byta till mig en speedmaster 321 med skinnband från 1964
Ser fin ut , tror inte den är åtgärdad alls på boett eller tavla men är inte så
Duktig på att se sånt
vad kan vara vettigt att ge för en sån enligt denna beskrivning ?
Hur mycket mindre om renoverad tavla eller polerad boett ?
eller hur mycket mer blir den värd om man lyckas
Komplettera med en 60 tals speedmaster länk ?
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Har fått möjligheten att köpa en Zenith 28800 Defy och undrar om någon här har köpt en nyligen eller har hyfsad koll på vad som kan vara rimligt att betala för en i helt ok skick. Nuvarande ägaren tror inte den är polerad men jag är skeptisk.

Klockan har ingen box eller cert och inte heller någon servicehistorik. Kommer med nytt ljusbrunt samt GF-länk i helt ok skick.

Vintage-Zenith-Automatic-28800-Defy.jpg

Bild lånad från internet.

Tack!


Kolla om det är originalkrona! Fungerar datumet? Kan vara ett problem på denna Defy modell! mellan 2.500-4000 beroende av skick!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har fått möjligheten att köpa en Zenith 28800 Defy och undrar om någon här har köpt en nyligen eller har hyfsad koll på vad som kan vara rimligt att betala för en i helt ok skick. Nuvarande ägaren tror inte den är polerad men jag är skeptisk.

Klockan har ingen box eller cert och inte heller någon servicehistorik. Kommer med nytt ljusbrunt samt GF-länk i helt ok skick.

Vintage-Zenith-Automatic-28800-Defy.jpg

Bild lånad från internet.

Tack!
Det såldes väl en här för inte så länge sedan. Kolla det priset som referens.
 
Köpte lite klockor igår, bl.a denna:
WchYtwd.jpg

WWNHDUc.jpg

5oJtFvr.jpg

Urtavlan är typ 35mm, boett + krona 40mm. Verkar vara en ryss (Raketa), limiterad upplaga? 429 stämplat på baksidan. Manuellt uppdrag.

Inget jag vill behålla men vad tror ni den är värd?

Tack på förhand för er hjälp!
 

fc2

Rolex
Har börjat leka med tanken att börja spara ihop till en AP RO, 5402 eller 15202. Efter att i nio månader inte vetat vad jag vill ha har jag äntligen kommit på det så nästa del är sparandet. Frågan blir då hur mycket ska jag spara, hur mycket ska man förväntas betala för en RO jumbo? Ålder kan gå från 90-tal och framåt, det spelar inte så stor roll faktiskt. Vi pratar stål här. Sedan ska klockan hittas också men det är en annan femma och hör inte till denna tråd.
 

fc2

Rolex
Har möjlighet att byta till mig en speedmaster 321 med skinnband från 1964
Ser fin ut , tror inte den är åtgärdad alls på boett eller tavla men är inte så
Duktig på att se sånt
vad kan vara vettigt att ge för en sån enligt denna beskrivning ?
Hur mycket mindre om renoverad tavla eller polerad boett ?
eller hur mycket mer blir den värd om man lyckas
Komplettera med en 60 tals speedmaster länk ?

Beror helt på modell. En straight lugs kostar mer, DON bezel kostar mer, original krona kostar mer.

Utan att ha sett en bild gissar jag att du pratar om en 105.003 med DON bezel och original visare och bytt krona. Kan tänka mig att en sådan går på 40k +- 5k. Renoverad tavla är inte vanligt, däremot har vissa utbytt tavla och då faller priser genast, säkerligen 10k. Polerad boett tror jag inte är så vanligt på 105.003. Ingen DON bezel drar nog ner värdet 5k. Länk från 60-talet brukar gå för 1000$ på ebay tror jag.


antikmartin kan du slänga upp en bild underlättar det. Värdet på vintage 321 Speedmaster bestäms utefter så många parametrar.
 

Johan12

Breitling
2-Faktor
Nu är väl detta kanske en tråd för begagnade ur men gick förbi christ och kollade på en IW323902. Skulle fått den för 5140euro dvs. 48500sek.

Detta är ju 4k mindre än nymans pris fast Hur mycket brukar det gå att göra i svenska butiker?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Köpte lite klockor igår, bl.a denna:
WchYtwd.jpg

WWNHDUc.jpg

5oJtFvr.jpg

Urtavlan är typ 35mm, boett + krona 40mm. Verkar vara en ryss (Raketa), limiterad upplaga? 429 stämplat på baksidan. Manuellt uppdrag.

Inget jag vill behålla men vad tror ni den är värd?

Tack på förhand för er hjälp!
Min tro är att det främst är affektionsvärdet i dagsläget, men vem vet hur det blir i framtiden. Kul klocka hursomhelst.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Vad är rimligt för en rolex gmt master II från -07 i bra skick? Fullset.
image.jpg

Just på 16710 verkar det finnas en diskrepans mellan rimligt pris och marknadspris.

2007 är den sista årgången för 16710 och full set = högt pris. Skulle tippa på att marknadpriset ligger runt 50 lök. Vilket jag inte tycker är rimligt men det är vad de nyaste 16710: orna kostar i dagsläget.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
199889211_b65581d7-835e-44fe-a80c-bda0f94f0f32.jpg
199889211_2226b9c7-d059-4a01-8869-2471406e0ebd.jpg
199889211_15525ae4-a23d-4589-97da-faeb07bcd42f.jpg
199889211_97a0688b-052b-4cca-a1b1-c4e359780a00.jpg


Vad är ett rimligt pris för den? Doublén är avskavd på mittlänken på vissa ställen. Lätt att fixa? Vad kan det tänkas gå på hos en urmakare? Glaset/plexit ser ut att vara rejält repigt med.
 
Topp