• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Degnell

Cartier
2-Faktor
Tycker du den ser bra ut så köp.

Tre användare inklusive undertecknad har sagt att den ser ut som skit. KBK!
Jag tänkte mer att dom tidigare bilderna var otydligare och folk på det här forumet ibland kanske drar ”ser ut som skit” kortet lite förhastat, men då var det väl inte bilderna det va fel på då kanske. Säljaren själv menar att den är i ”perfect condition”.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Säljaren själv menar att den är i ”perfect condition”.
Ger mig inte in i diskussionen ang just länken i fråga utan mer detta påstående är ju givetvis beroende på vem du frågar.
En nypolerad klocka utan minsta lilla repa anses ju säkert som "perfect condition" i gemene mans ögon..
Men på detta forumet som består utav klocknördar så får du ju ett helt annat svar eftersom de flesta utav oss uppskattar opolerat mer :)
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
Ger mig inte in i diskussionen ang just länken i fråga utan mer detta påstående är ju givetvis beroende på vem du frågar.
En nypolerad klocka utan minsta lilla repa anses ju säkert som "perfect condition" i gemene mans ögon..
Men på detta forumet som består utav klocknördar så får du ju ett helt annat svar eftersom de flesta utav oss uppskattar opolerat mer :)
Så är det såklart, och det är därför jag vänder mig till detta forum då det finns väldigt mycket kunskap här. Hade det varit en länk för nån tusenlapp eller två hade jag inte ens brytt mig om att fråga utan helt gått på vad jag själv tyckte, men nu när jag känner mig själv så vet jag ju att den här klockan sannolikt inte kommer vara i min ägo resten av livet, och då vill jag inte sitta med en länk som blir ratad oavsett vad jag själv tycker om den.

Som sagt, jag är ödmjuk inför att jag kan väldigt mycket mindre än de mer erfarna och bevandrade medlemmarna och frågar för att få vägledning. En lite hjärtligare jargong ibland hade väl varit önskvärt då iaf jag drar för mig att blotta min okunskap och riskera tillrättavisning.
 

jeje88

Omega
Vad tycker panelen att ett rimligt pris för en som ska köpa en dd40 228239 med blå tavla?
Klockan är från 2022 och fullset med alla tillbehör. Inhandlad i Italien och i ytterst bra (men använt) skick.

Väldigt spridda skurar på c24 där de med grön tavla givetvis är dyrare.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jag tycker inte länken ser ”tokpolerad” ut, men jag har som sagt aldrig ägt en sån länk så meddela gärna om jag har fel. Kan det varit så att dom tidigare bilderna(som inte var så bra) var missvisande? Har fått ett erbjudande om att köpa länken för 1200€ inkl avgift för depositionstjänst, dvs drygt 14k. Är det rimligt eller står ni fast vid rekommendation avstå?
Jag tycker inte länken ser dålig ut. Det är borstad länk som är nyborstad. Skulle lätt kunna leva med den.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Jag tycker inte länken ser ”tokpolerad” ut, men jag har som sagt aldrig ägt en sån länk så meddela gärna om jag har fel. Kan det varit så att dom tidigare bilderna(som inte var så bra) var missvisande? Har fått ett erbjudande om att köpa länken för 1200€ inkl avgift för depositionstjänst, dvs drygt 14k. Är det rimligt eller står ni fast vid rekommendation avstå?
Vad kostar en helt ny länk från AD?
 

S88

Breitling
Hur mycket skulle expertpanelen uppskatta värdet på en 116515ln chocolate racing dial med oysterflex länk från 2018 med box och cert i minimalt använt skick?
 

mgm3

Omega
Paneristi
2-Faktor
Min tråd blev raderad och naturligtvis även inlägget i tråden. Så jag får försöka återskapa den här.

Funderar på om jag ska byta min Rolex 116613LB mot en 116610LV. Vad tror ni är en resonlig mellanskillnad? Min 116613LB är en 2013 och flat dial, smurf/platt/matt kärt barn har många namn, servad för 2 år sedan hos AD och full set.
 
Senast ändrad:

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Min tråd blev raderad och naturligtvis även inlägget i tråden. Så jag får försöka återskapa den här.

Funderar på om jag ska byta min Rolex 116613LB mot en 116710LV. Vad tror ni är en resonlig mellanskillnad? Min 116613LB är en 2013 och flat dial, smurf/platt/matt kärt barn har många namn, servad för 2 år sedan hos AD och full set. Jag måste ha en 2013-års Hulk även den full set. Just årtalet är viktigt då det är min yngsta son som ska få den i framtiden, om han sköter studier och övrigt liv. Vad tror expertpanelen? Är lite osäker på om jag ens ska byta med tanke på att den platta LB:en är så pass ovanlig som den är och att den är jäkligt fin. Men jag tror Hulken hade passat honom bättre i framtiden. Inte för utstickande.
Vad är en 116710LV?
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
Pratade just med Nymans i Västerås och för en länk mer ref 97200a ville dom ha 29.300:- Det hade ju gjort valet lätt att kunna leva med en lite borstad och begagnad länk för runt 12 som jag tillslut fick ner den på ch24 till, men i grevens tid efter att ha googlat serienumret på den visade det sig att den va en kopia/clone. Så jag får fortsätta bevaka World Wide web efter en länk antar jag :)
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Pratade just med Nymans i Västerås och för en länk mer ref 97200a ville dom ha 29.300:- Det hade ju gjort valet lätt att kunna leva med en lite borstad och begagnad länk för runt 12 som jag tillslut fick ner den på ch24 till, men i grevens tid efter att ha googlat serienumret på den visade det sig att den va en kopia/clone. Så jag får fortsätta bevaka World Wide web efter en länk antar jag :)
Ohh, vilken tur. Sorry om jag missledde dig. Tänkte mest på skicket.
 

Chronk

Breitling
2-Faktor
IMG_9333.jpeg

Denna fantastiska, originella och helt unika klocka, som bara gjordes i begränsad upplaga. Måste nu vara största samlarobjektet sedan Daytona. Vad kan denna raritet vara värd på eftermarknaden?
 

Morelife

Omega
Precis så, men eftersom folk verkar så oerhört nyfikna så kan jag väl svara vad jag gav och så kan väl alla tycka vad dom vill om det. Jag är nöjd med affären och det är det viktigaste för mig. Jag gav 80’ för den och då fick jag med 7 band och en Rolexpouch samt servicekvitto och garanticert på själva servicen som gäller till 2025 från Rob Engström. Tycker klockan funkar alldeles utmärkt på band så än rullar jag på 4-5 olika band så dyker ingen länk för vettig peng upp så fortsätter jag väl på det och då fanns det ingen annan klocka i prisklassen som lockade mer. Hittar jag en länk för 15-19’ så har jag fått en nyservad och genomgången 114060 under hundringen, vilket också det skulle kännas helt rimligt för mig även om det saknas låda, cert, taggar, plast och allt annat som folk verkar spara på. Men åter igen, jag frågade inför köpet och klargjorde sen att affären va avslutad, så varför det verkar finnas ett allmänintresse av vad min klocka tingar för värde är för mig lite svårt att förstå.
Låter som en riktigt bra deal 👍🏻
 
Topp