• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

das_heuer

Cartier
2-Faktor
Vad kan man tänkas ge för en Rolex 1601 med Coca cola dial?

Jag har aldrig sett det förut.

IMG_7794.png
Har aldrig sett förut och ingen aning om det är premium (eller tvärtom) med loggan. Men riktigt fin grå sunburst tavla.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Vad kan man tänkas ge för en Rolex 1601 med Coca cola dial?

Jag har aldrig sett det förut.

IMG_7794.png
En viktig fråga är om det tillhör någon limiterad specialserie till företaget eller om det är påmålat i efterhand. Kräver lite forskning.

Edit. Ser att andra redan hade kollat upp klockan. I så fall är det värdesänkande. Dessutom, säljare baserad i Marocko och 0 omdömen på Tradera ger ju inte direkt köpsug. Moms och hög risk.

Hade du läst annonsen innan du ställde frågan?
 
Senast ändrad:

to0b

Omega
2-Faktor
En viktig fråga är om det tillhör någon limiterad specialserie till företaget eller om det är påmålat i efterhand. Kräver lite forskning.

Edit. Ser att andra redan hade kollat upp klockan. I så fall är det värdesänkande. Dessutom, säljare baserad i Marocko och 0 omdömen på Tradera ger ju inte direkt köpsug. Moms och hög risk.

Hade du läst annonsen innan du ställde frågan?


Jag såg också det i annonsen nu. Givetvis har jag läst annonsen men missade uppenbarligen det. Annars hade jag inte ställt frågan här på KS förstår du :)
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Vad är rimligt pris för en Rolex 116203 på oyster fullset från tidigt 2000 tal? Fint skick, går som den ska men bör ses som oservad. Samma urtavla som klockan nedan. Jag har dålig koll på Rolex-priser och en sökning på chrono24 sa mellan 80-150k. Jag skulle tro mer på 85ish som privatperson i Sverige, vad tror ni?
IMG_3889.jpeg
 

Johnjohnjohn

Breitling
Tänkte sälja en Tag Heuer Aquaracer WAP.1110 från 2013 i bra bruksskick, full kit. Väldigt begränsat med bra referenser att kolla på för att sätta ett rimligt pris, någon som har klok input? Tänkte sätta runt 7k.
 

Gold

Panerai
2-Faktor
Vad får man tänkas ge för en 126621 från 2021 med alla tillbehör? Brun sunburst om det spelar någon roll. Tycker det ser rätt spretigt ut bland handlarna... Detta är från privatperson.
 

TokyoBlue

Breitling

Här är min första klocka jag köpte själv. Inhandlades efter att jag tappat min klocka jag haft sedan tonåren. Köpt i karibien.
Box och papper finns. Den är dock inte automatisk, utan vanligt batteri quartz. Vad kan den vara värd så här efter att Netflix gjort Formel 1 populärt för den bredare massan? Den är i princip oanvänd, då jag kom fram till att blå mer var "min" färg kort efter att jag köpte den.
 

Majbjörn

Breitling
Har en Rolex 16610 som jag köpte på Nymans 1996. Fullset med inköpskvitto, fint skick servad vart 6-8 år.
Tänkte byta in den mot en dj 41 hos nymans.
Dj kostar 97200:- hoppas på att inte behöva lägga många kronor i mellan, är jag naiv?
 

Marcussr

Breitling
Hej,

Tänkte sälja min Tag Heuer Calibre 5 Aquaracer 2021 men är osäker på värderingen. Referensnumret är WAY2018.BA0927. På Chrono24 ligger den ute för ca 20-25tkr.
 

Bilagor

  • IMG_0635 Large.jpeg
    IMG_0635 Large.jpeg
    145.1 KB · Visningar: 5
  • IMG_0650 Large.jpeg
    IMG_0650 Large.jpeg
    115 KB · Visningar: 4

Krokodilen

Omega
2-Faktor

Vad tror ni vore ett rimligt pris för klockan på länken ovan?

Damklocka från 30-talet, Longines. Platina och 2 karat diamanter.

Mvh,
Krokodilen
 

Gibonni

Omega
2-Faktor
Vilket värde sätter ni på en Seiko Alpinist SPB355J1 (Rockface)? Limited Edition.
Fullset, utan repor och liknande, välbevarat exempel
1000053129.jpg
 

Alec

Omega
2-Faktor
Hejsan,

Funderar på att lägga ut min PAM01312 på försäljning eller byte här på forumet när jag nått mina 50 poster pga för lite armtid. Uttagen hos Nymans okt-2022, fullset, aktiverad förlängd garanti till 2030. Några smärre spår av användning på boett och case, inga dings. Läderarmbandet som nytt, två extra i gummi och ett canvas.

Vad kan vara en rimligt utgångspris?
 
Topp