• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

poormans

Rolex
Nä han har känt till de hela tiden, han har väl bara inte brytt sig speciellt mkt om de 4 Rolex som låg bland 150 andra Cortina, tissot, annat mindre exklusivt. Tror han pratade om en drös omegaur också.

Han har ingen anledning att lura MIG för jag är inte ett dugg intresserad av att köpa dem.
Var han har fått dem ifrån har jag mina misstankar om, men det spelar mindre roll.

Är det något speciellt ni ser som kan peka ut att de är de fejk, förutom att en icke klockintresserad, dålig fotograf har haft de liggande i ett förråd i ca 20 år?

Alltså ser ni nåt på klockorna som inte ska vara där, alt fattas något?

Personligen bryr jag mig inte egentligen då jag varken ska köpa dem eller sälja dem, jag tänktw fråga om värdet för att jag själv fick frågan.

Det är dåliga charterkopior så det mesta är felaktigt
boetter, urtavlor, uppdragskronor mm
 

Mich LS

Omega
Vad tror du själv? Alla boxar tickar ju in förutom det uppenbara, klockorna.

Pissiga bilder, råkar upptäcka några klockor hemma, ingen aning om värde, släkting/vän/dödsbo/kompis frågar om värdering. Slår aldrig fel.

Vi vänder på frågan. Vad säger din släkting, att de är the real deal?

:D
Resonerar lika.. Även om det är svårt att kvantifiera klockorna utifrån bilderna så är själva grejen i sig lite för uppenbar.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hej
En inom familjen skall sälja denna Baum & mercier Genev. Han fick den för längesedan när han jobbade i arabstaterna. Hittar inte mycket info om den klockan tyvärr och är inte påläst på detta märket. Men tror att den är från runt 80 talet och den är 18k. Sett någon liknande med Micro rotorn. Men som sagt vet inget egentligen om den.
Men antar att den inte är mycket mer värd än guldvärdet typ. Någon som har koll på ungefär vad den kan vara värd. Är väldigt sugen på att köpa den :)
34B7BB5F-169A-402F-A0CC-64A7230B328C.jpeg

C16311B7-AF12-49F1-8173-32FA7BE09EFE.jpeg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Hej
En inom familjen skall sälja denna Baum & mercier Genev. Han fick den för längesedan när han jobbade i arabstaterna. Hittar inte mycket info om den klockan tyvärr och är inte påläst på detta märket. Men tror att den är från runt 80 talet och den är 18k. Sett någon liknande med Micro rotorn. Men som sagt vet inget egentligen om den.
Men antar att den inte är mycket mer värd än guldvärdet typ. Någon som har koll på ungefär vad den kan vara värd. Är väldigt sugen på att köpa den :)
34B7BB5F-169A-402F-A0CC-64A7230B328C.jpeg

C16311B7-AF12-49F1-8173-32FA7BE09EFE.jpeg
Satan vilken @Aurum klocka! Har ingen input om värdet, tänker inte ens gissa i detta fall :cool:
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hej
En inom familjen skall sälja denna Baum & mercier Genev. Han fick den för längesedan när han jobbade i arabstaterna. Hittar inte mycket info om den klockan tyvärr och är inte påläst på detta märket. Men tror att den är från runt 80 talet och den är 18k. Sett någon liknande med Micro rotorn. Men som sagt vet inget egentligen om den.
Men antar att den inte är mycket mer värd än guldvärdet typ. Någon som har koll på ungefär vad den kan vara värd. Är väldigt sugen på att köpa den :)
34B7BB5F-169A-402F-A0CC-64A7230B328C.jpeg

C16311B7-AF12-49F1-8173-32FA7BE09EFE.jpeg
Yes, ta guldvärdet och lägg på en tusenlapp så är du hemma. Tycker definitivt du ska köpa den. Köpte själv en som verkar ha varit tillverkad av samma boettmakare.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Yes, ta guldvärdet och lägg på en tusenlapp så är du hemma. Tycker definitivt du ska köpa den. Köpte själv en som verkar ha varit tillverkad av samma boettmakare.
Ok då va det som jag trodde , säg runt 20k då. Nu vet jag varken storlek eller vikt.
Men såg en damklocka på 63 gram som påminde om denna och hade typ samma länk.
Tack för hjälpen !
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jo den tanken har slagit mig...
Har små tunna 16.5cm handleder så den lär va alldeles för stor för mig tyvärr. Men det kan va värt mödan att få det gjort på ett bra sätt
Kortade en Cartier nyligen på Jarl Sandin och det kostade lite väl mycket, 4'. Ska försöka hitta ett billigare ställe till min nya isade.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Kortade en Cartier nyligen på Jarl Sandin och det kostade lite väl mycket, 4'. Ska försöka hitta ett billigare ställe till min nya isade.
Oj ja det va en rejäl slant ! Men som sagt gillar man en klocka till utseendet , så måste den även sitta bra också. Annars kommer den bara hamna undanstoppad i en låda och aldrig användas...... Vet inte hur många sådana klockor jag har nu i lådan :angel:
 
Det är dåliga charterkopior så det mesta är felaktigt
boetter, urtavlor, uppdragskronor mm
Ok tack för hjälpen.
Ska hälsa honom, kan ju hända att han själv har blivit blåst.
:D
Resonerar lika.. Även om det är svårt att kvantifiera klockorna utifrån bilderna så är själva grejen i sig lite för uppenbar.
Om du kände killen så skulle du intw tycka att det vore konstigt.
Men iaf, tack för svaren!
 
Med risk för att hamna off topic (isåfall svara inte), men den prisökning det är från AD på nyköp, vad gör det med andrahandsvärdet? (generellt)
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Med risk för att hamna off topic (isåfall svara inte), men den prisökning det är från AD på nyköp, vad gör det med andrahandsvärdet? (generellt)
Tror inte att det finns någon generell bild utan variationerna är nog fortfarande stora mellan märken och referenser. Men visst, går nypriset upp borde ju andrahandsvärdet göra detsamma eftersom anskaffningen blir dyrare. Men allt är inte som det borde alltid.
 
Tror inte att det finns någon generell bild utan variationerna är nog fortfarande stora mellan märken och referenser.
Jag har stått i kö för Rolex gmt BLNR sedan 6 år, den släpptes till ett pris på 85 000 kr om jag inte missminner mig. När jag hämtade ut den 2020 (förvisso uppdaterad modell med jubilee) så ligger den på 104 500 kr. Men tänker att dessa både nypris och andrahand är undantagsfall.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Jag har stått i kö för Rolex gmt BLNR sedan 6 år, den släpptes till ett pris på 85 000 kr om jag inte missminner mig. När jag hämtade ut den 2020 (förvisso uppdaterad modell med jubilee) så ligger den på 104 500 kr. Men tänker att dessa både nypris och andrahand är undantagsfall.
Verkligen. Men grattis till en fin klocka.
 
6år är galet länge...
Tror dessvärre pga. Modellbytet från länk med oyster till jubilee att jag tappade ett år, eller åtminstone hamnade längre bak på listan. Fråga mig inte varför det är lite struligt.. Väntan gjorde prishöjningen motiverad, klarsynt så borde jag kanske inte gjort affär, men med tanke på att det känns som en vinst att ens få köpa en så.. :oops:
 
Tror dessvärre pga. Modellbytet från länk med oyster till jubilee att jag tappade ett år, eller åtminstone hamnade längre bak på listan. Fråga mig inte varför det är lite struligt.. Väntan gjorde prishöjningen motiverad, klarsynt så borde jag kanske inte gjort affär, men med tanke på att det känns som en vinst att ens få köpa en så.. :oops:
Det är en galet fin klocka så förstår absolut att man slutför en sådan affär trots väntetiden
 

Fresta

Breitling
Går i tankarna att sälja min Certina DS-3 Automatic 1888 Lim Ed.

Saknar tyvärr org box. Allt annat i toppskick.

Vad kan den vara värd?
 

avonbraun

Breitling
Förstår hur du känner men rent prismässigt borde du väl ändå göra en bra affär, även om du köpte klockan pga känsla och inte som en investering! Grymt snygg klocka :)
 

Bluegene

Omega
Omega Speedmaster 145.0022, head only. Serienummer 87Xxxxx
Ökänd servicehistorik. Tappar ca 20sek/dygn
 

Bilagor

  • 20200130_200337.jpg
    20200130_200337.jpg
    357.1 KB · Visningar: 3
Topp