• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hhampuz

Breitling
Hej Klocksnack!

Går i köpa hus tankar och har 2x Rolex Subs hemma som förmodligen gör sig bättre till en kontantinsats än att sitta på sina snurror och bli använda nån gång per månad..

Det gäller:
2022 Full Set Submariner Stål, svart urtavla - 126610LN. Så gott som i nyskick med minimala spår av användning.
2022 Full Set Submariner Gult guld, svart urtavla - 126618LN. Även denna i så gott som nyskick men dessvärre ett par hairlines på länken som så lätt händer med guld.

Nu till min fråga, vad är rimligt att få för dessa två samt vart är bäst att vända sig för en sjyst affär? Surra med folk härifrån eller söka sig till eventuell klockbutik som säljer eller förmedlar begagnade klockor?

Tacksam för alla svar!
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Hej vänner!
Rimligt pris på en 116233 datejust tvåton jubilee, silvertavla(discontinued)
med roulette datum?
Fint skick och trycktestad.
Inhandlad på nymans 2017 och självklart fullset med kvitton,boxar,cert och extra länkbitar.
Hidden/crown clasp, tight i länken.

Får inte så mycket handledstid som den förtjänar :(
IMG_5939.jpeg
Marknaden rör sig jämt men 80-90 ish senast jag kollade. Riktigt trevlig klocka! Gillar starkt
 

Doctordann

Breitling
Vad tycker ni är ett rimligt försäljningspris för denna. 5 års garanti med start sedan 1/19/2023 box och cert. Helt i nyskick.

Tudor royal date day 41mm with Diamond hour markers
 

Bilagor

  • Screenshot_20230629-185546.png
    Screenshot_20230629-185546.png
    572.4 KB · Visningar: 14

Golbica

Omega
Vad är ett rimligt pris för denna rolex 16200 med tuxedo tavla? Det finns ett litet glapp mellan boett och länk - någon som vet om det går att åtgärda?

 

Clemons

Rolex
2-Faktor
Vad är ett rimligt pris för denna rolex 16200 med tuxedo tavla? Det finns ett litet glapp mellan boett och länk - någon som vet om det går att åtgärda?


Om det inte är glapp pga polering så kan man antingen böja till endlänkarna eller köpa nya. Är det en 6-siffrig tavla i en 5-siffrig referens? Eller kom Tuxedo som standard till 16200?
 
Vad tror ni är ett rimligt pris för denna klocka?
Eller rättare sagt, hur mycket hade ni kunnat ge för klockan?
Säljaren begär 250K
Jag vet faktiskt inte själv hur mycket jag hade gett för klockan.
Tillverkningsår: Okänt
Kommer komplett med box och papper
Alla inputs är välkomna

Breitling Chronomat Evolution - 44 Rose Gold Factory Diamond Bezel Diamond MOP Dial ref: H13356


1688318136249.png
 

FlipSwede

Rolex
Vad tror ni är ett rimligt pris för denna klocka?
Eller rättare sagt, hur mycket hade ni kunnat ge för klockan?
Säljaren begär 250K
Jag vet faktiskt inte själv hur mycket jag hade gett för klockan.
Tillverkningsår: Okänt
Kommer komplett med box och papper
Alla inputs är välkomna

Breitling Chronomat Evolution - 44 Rose Gold Factory Diamond Bezel Diamond MOP Dial ref: H13356


1688318136249.png
Sverige är helt fel marknad om man vill ha betalt.
Arabland/Miami känns mer korrekt.

Men ska jag gissa så hälften av begärt pris kanske I Sverige.
Gick väl en liknande på Kaplans I höstas utan Diamanter och på länk för strax under 200 om jag minns rätt.
277gr guld I skrotvikt.

EDIT

Här är de jag tänkte på.
 

Skogenskonung

Breitling
Undrar vad denna kan vara värd, saknar Cert men har ett äkthetsintyg, relativt nyservad och håller tiden på sekunden. Den är från 1979!, så gott som ny!
Rolex 11.png
 
Lite sugen på denna, vad tror ni om priset? Hur brukar Hublot stå sig över tid? Bor i Oslo så inget bök med moms etc. som det blir från EU.

 
Sverige är helt fel marknad om man vill ha betalt.
Arabland/Miami känns mer korrekt.

Men ska jag gissa så hälften av begärt pris kanske I Sverige.
Gick väl en liknande på Kaplans I höstas utan Diamanter och på länk för strax under 200 om jag minns rätt.
277gr guld I skrotvikt.

EDIT

Här är de jag tänkte på.
Tack!
Kaplans är idioter som kräver 25% på slutpriset också
 

FlipSwede

Rolex
Tack!
Kaplans är idioter som kräver 25% på slutpriset också
Idioter? Kaplans?

Har du tullat på helgspriten,eller tycker du det är fel att de tjänar pengar på den tjänst de erbjuder?

Att jag och kanske även du tycker Kaplans priser är för dyrt spelar väl ingen roll.
Vi fattiga får ju vara utan om Någon Annan tycker det är rätt peng och handlar.
Inget konstigt med det då det funkar likadant med I stort sett alla fria marknader.

Och 25% köpprovis är det ju inte.
Utan 20% upp till 200K
10% på 200-500 och 5% därutöver.

Inte heller är det svårt för den som grejjat mellanstadiet att veta vad man måste lägga på sitt bud för att få fram totalsumman som ska betalas.
Och blir det mer än man har I sin plånbok,ja då får man vara utan
 

PANI

Cartier
Någon som har känsla för vad en Seamaster 300 blå med länk, enligt nedan bild. Nya urverket och fullset från 2020.

DD8C787D-DBC4-413F-A95A-941F00166BFE.png


// Patrik
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
Har några klockor som jag undrar om värdet mellan tummen och pekfingret.
Den första är en Panerai aluminiet Due

image.jpg


Den andra en Planet Ocean

image.jpg
 

Renstroom

Cartier
2-Faktor
Letar efter sub 16610 alternativt sd 16600, vad betingar dessa klockor watch only i hyfsat skick? Har varit ute ur klockvärlden rätt länge så har noll koll 😬
 

K-ent

Breitling
vad ska man begära för en Omega speedmaster 005 från 2019? Komplett med allt som följde med nytt, en ägare och inget annat än några få hairlines

undrar samma för en Alpinist SARB017j (den utan bubblan från 2017)
 
Hublot Big Bang ceramic, frågar åt en god vän som vill göra sig av med den.
Refnr 301.SB.131.RX fullset i bra skick, 2014 årsmodell.
 

fc2

Rolex
Vad skulle ni säga är ett rimligt (lågt) pris på en Omega Ploprof, cal 8500, svart tavla, stål från 2009 och framåt? Jag tycker de priserna verkar spretar en del på chrono24. Dessutom relativt få till salu.

Nya Ploprof Summer Edition är mindre (45 vs 48 mm i längd) och har monocase precis som originalet. Gissar att det kommer en vanlig ny Ploprof snart med samma nya boett och min förhoppning är att priserna ska sjunka då på den gamla versionen.
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
Vad betingar en Exp II 216570 med svart tavla och okänd servicehistorik för värde? Watch only med kvitto från Bålsta auktionshall och äkthetsintyg från Frank vintage watches, vilket var ett företag okänt för mig innan jag googlade det.
 
Topp