• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

poormans

Rolex
AP ROO 26470ST.OO.A104CR.01.
Årtal 2015
Sitter på stålband (gummiband finns).
Fullset? Självklart.

Används dessvärre aldrig så sugen på att hitta något roligare.

Ser att de ligger runt 250-260k på Chrono men tvivlar på att man kommer upp i det som privat säljare

Tror det blir svårt att komma över 200k om den inte servats av AP nyligen
 

Åskviggen

Panerai
Vad tycker ni är en rimlig prissättning på en nyservad Cartier Santos carreé 2964? :)
Fint bruksskick (inga stora dings eller liknande), bra form med tydliga bevels kvar på boetten och inga krackeleringar på tavlan eller liknande.
Kvitto på service och en liten service pouch inkluderat utöver klockan.
 

dodds

Omega
2-Faktor
Jag är lite inne på att sälja nedan. Jag är rätt ny på att sälja så har dålig koll på rimlig prissättning. Vad tror ni är rimligt pris?

1. Casio S2100 AER
Inte mycket använd men ändå lyckats få till två repor vid kl2-index på bezeln. Glaset är repfritt och i övrigt ser den som ny ut. Är runt 900 rimligt?
20230925_082240.jpg


2. Christopher Ward C63 39mm
Drygt 2 år gammal så 3 år garanti kvar. Jag har använt den mycket så lite "repor" på bezeln finns. Även mindre ding strax innan 12 på bezeln. I övrigt fint skick. Glaset är repfritt. Kommer på läderrem.
20230925_082127.jpg
 

Matte1970

Cartier
Hallå ! Vad kan man tänkas sälja sitt Breitling superocean herritage mesh armband för ?
Bra skick men använt så hairlines på låset .
Jag sålde mitt (22 mm) förra året. Kommer inte ihåg om jag fick 4000 eller 4500:- för det, och då var det inte många som hörde av sig. Köpte det själv för 4000 veckan innan då jag insåg att det inte passade (snyggt) till min Crosswind.
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
Fyfan vad den ser ut. Att någon ens vill betala 33k för den.
Såg ut som att ganska många objekt hade brukats ganska hårt i dagens auktion. Var kommer grejerna Kaplans säljer ifrån, är det privatpersoner eller kan det exempelvis vara polisen som beslagtagit och kränger klockor från buset? Frågar för jag va spekulant på en 216570 tidigare som va köpt på ett annat auktionshus och som hade ett värderingsintyg utfört på uppdrag av just polismyndigheten. Den köpte jag inte.
 

D'orB

Omega
Hej! Precis plockat ut en Rolex Explorer 1 224270 (helt oanvänd) och funderar på att låta den gå vidare. Vad är rimligt pris på ett klockforum idag? 110?
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Hej! Precis plockat ut en Rolex Explorer 1 224270 (helt oanvänd) och funderar på att låta den gå vidare. Vad är rimligt pris på ett klockforum idag? 110?
Nä, det är inte rimligt. Handlare har gått ut med 110 nyligen och generellt brukar jag räkna att ett rimligt slutpris vid privat sälj kan ligga säg 15% under det. Det är inte heller jättesvårt att bli uppskriven på modellen hos AD. Förvisso inga beggade i omlopp ännu men det är ju att dom nyligen har börjat levererats till kunder.

Men gillar du inte klockan? Jag tycker den är kanonbra!
 

D'orB

Omega
Nä, det är inte rimligt. Handlare har gått ut med 110 nyligen och generellt brukar jag räkna att ett rimligt slutpris vid privat sälj kan ligga säg 15% under det. Det är inte heller jättesvårt att bli uppskriven på modellen hos AD. Förvisso inga beggade i omlopp ännu men det är ju att dom nyligen har börjat levererats till kunder.

Men gillar du inte klockan? Jag tycker den är kanonbra!
Tack för input!

Har en viss hatkärlek till exp1, min gamla 39 lämnade aldrig handleden under tiden jag hade den..
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Tack för input!

Har en viss hatkärlek till exp1, min gamla 39 lämnade aldrig handleden under tiden jag hade den..
Kan jag faktiskt förstå. Är inne på min tredje 39:a sedan 2017 och total tid utan den är väl under ett år. Vill inte kalla det hatkärlek men min relation till den är lite speciell.

Ett sätt för XX64 att ångra försäljningen? Men hen borde släppt den till XX65 ändå 😅
Nåt lurt är det! Inte för jag vet riktigt vad.
 

Altitude

Breitling
En fråga. Listpriserna på Chrono24, hur mycket kan man lita på dem? Vad säljaren vill ha betalt är ju inte alltid vad hen får. Finns det någon tumregel för hur mycket (i %) mindre klockarna brukar gå för?
 

daveid

Cartier
2-Faktor
En fråga. Listpriserna på Chrono24, hur mycket kan man lita på dem? Vad säljaren vill ha betalt är ju inte alltid vad hen får. Finns det någon tumregel för hur mycket (i %) mindre klockarna brukar gå för?
Du kan alltid testa pruta. Vissa går med på det, någon/några tusenlappar brukar gå bra enligt erfarenhet (om dom inte står som "fixed price").
 

TickTick

Breitling
En fråga. Listpriserna på Chrono24, hur mycket kan man lita på dem? Vad säljaren vill ha betalt är ju inte alltid vad hen får. Finns det någon tumregel för hur mycket (i %) mindre klockarna brukar gå för?
Listpriserna framförallt på populära klockmodeller är inte sällan väldigt optimistiska för att inte säga påhittade. Varje gång jag köpt via den sidan har jag prutat, men hur mycket beror så klart på hur nära priset ligger en rimlig värdering. Så en tumregel är nog svår att få syn på, men pruta på säger jag :)
 

Altitude

Breitling
Listpriserna framförallt på populära klockmodeller är inte sällan väldigt optimistiska för att inte säga påhittade. Varje gång jag köpt via den sidan har jag prutat, men hur mycket beror så klart på hur nära priset ligger en rimlig värdering. Så en tumregel är nog svår att få syn på, men pruta på säger jag :)
Jo men jag tänkte mer utifrån perspektivet att få ett hum om marknadspriser för specifika modeller. Om en suv från 2022 listas för 120ksek, kan jag lita på att värdet på subs ligger runt 120k eller är det ofta önskepriser…
 

FlipSwede

Rolex
Jo men jag tänkte mer utifrån perspektivet att få ett hum om marknadspriser för specifika modeller. Om en suv från 2022 listas för 120ksek, kan jag lita på att värdet på subs ligger runt 120k eller är det ofta önskepriser…
Minst vad C24 tar I avgifter (6-7%?) kan du ju dra bort om du får till en affär och är villig handla "direkt" med säljaren (och denne är villig göra,affär utanför c24 givetvis)

Så 10-15% mindre än begärt bör väl vara fullt acceptabelt att som köpare föreslå som startpris för en prisdiskusion
 
Topp