• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KenKun

Patek
2-Faktor
En nästan ny 116610LV kontra en likadan fast äldre 2010-2011?

Rolex_Submariner_Date_Green_1300739901.jpg


Två nya, runt ett år gamla såldes ju här på KS för 63-65k för inte allt för länge sedan...
 

Brutus

Cartier
2-Faktor
Nån som har en känsla vad ett två-tons jubilee till gmt master rootbeer 1675 ska ligga på ungefär? Tycker prisbilden verkar otroligt spretig... Var ska man leta tror ni? //tack
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Nån som har en känsla vad ett två-tons jubilee till gmt master rootbeer 1675 ska ligga på ungefär? Tycker prisbilden verkar otroligt spretig... Var ska man leta tror ni? //tack
Dom är hyfsat dyra och många är i dåligt skick. Guld är mjukt. Runt 5000kr kan nog vara rimligt för en länk i ok skick.
 

poormans

Rolex
Nån som har en känsla vad ett två-tons jubilee till gmt master rootbeer 1675 ska ligga på ungefär? Tycker prisbilden verkar otroligt spretig... Var ska man leta tror ni? //tack



finns några som brukar sälja länkar på vrf men begagnade TT länkar är ofta i dåligt skick, såg dock nyss en fin ifrån 70 talet för 900 usd

jag har sålt någon TT, D-länk i bruksskick för 4k men då var det rätt mkt stretch,
tippar på att en nyare TT D-länk i bra skick utan mkt stretch utan problem landar på ca 1 k usd, kanske mer

cheers
christian
 

Brutus

Cartier
2-Faktor
finns några som brukar sälja länkar på vrf men begagnade TT länkar är ofta i dåligt skick, såg dock nyss en fin ifrån 70 talet för 900 usd

jag har sålt någon TT, D-länk i bruksskick för 4k men då var det rätt mkt stretch,
tippar på att en nyare TT D-länk i bra skick utan mkt stretch utan problem landar på ca 1 k usd, kanske mer

cheers
christian
Ok, tack för info! Ska kika lite på vrf!
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Vad är rimligt pris på Omega seamaster aqua terra 150M Co-Axial ref. 231.10.39.21.02.001 full set. Fint skick.
 

JohnDoe

Rolex
Ingen som vet prisbilden? Ligger c24 lite högt i pris?
Nya ligger de väl runt 40 på nymans, de har visserligen inte exakt din modell. På c24 verkar de ligga runt 30-35 där många verkar lite oklart om de ens kan få fram dem (2-8v lev.tid). Nypris ex moms är ju då 32 och man borde kunna få 10% så en ny klocka ex moms borde ligga på ca 28-29. Momsen beror ju på vart du handlar. Säg ca18% snittmoms så någonstans 35 för en ny klocka ink moms är ett "normalpris. Är den beg så skulle jag kunna tänka mig att betala 25 om den är i fint skick och komplett, kanske 20 om den är mer använd. Sen om det finns någon som vill sälja till det priset är en annan femma.
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Tack för svar:) då ligger nog min i rätt pris på 24k.Då är de bara att vänta och se om de är bra eller dålig prissättning.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har en Glycine Airman 2000 som inte får så mycket handledstid. Känner inte till insidan men den verkar prestera som den ska och utsidan ser väldigt bra ut. Däremot är kan vridringen juckas en millimeter på i vissa lägen. Har även cert och väldigt deprimerad box. Så då funderar jag att antingen lämna in för ett trycktest och fix av vridningen eller sälja som den är. Vad tror ni jag kan begära för klockan? Bör jag få detta fixat som jag nämnde tidigare och vad kan det i så fall kosta?

Skick som på bilden (kanske inte bästa bilden för att visa skicket men den enda som fanns lättillgänglig)
PAaUnGF.jpg


Airman 2000? Har haft ett par sådana, i bra skick brukar de väl ligga runt 6-7k, åtminstone vad jag sett/noterat. Sen finns det säkert möjlighet att få ut mer om man har ett bra ex och is i magen eftersom det finns en del seriösa samlare av Airmans. På samma sätt är det risk att du får ut mindre om du har brådis och inte annonserar brett (KS har nog för liten fanbase för Airmans...)

Att fixa vridringen är nog en bra idé, udda grejer är lättare att sälja ju bättre skicket är.

Fan, nu blev jag sugen!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nya ligger de väl runt 40 på nymans, de har visserligen inte exakt din modell. På c24 verkar de ligga runt 30-35 där många verkar lite oklart om de ens kan få fram dem (2-8v lev.tid). Nypris ex moms är ju då 32 och man borde kunna få 10% så en ny klocka ex moms borde ligga på ca 28-29. Momsen beror ju på vart du handlar. Säg ca18% snittmoms så någonstans 35 för en ny klocka ink moms är ett "normalpris. Är den beg så skulle jag kunna tänka mig att betala 25 om den är i fint skick och komplett, kanske 20 om den är mer använd. Sen om det finns någon som vill sälja till det priset är en annan femma.
Svensk moms är alltid 25% om du handlar från utanför EU (ingen moms inom EU).
 

JohnDoe

Rolex
Svensk moms är alltid 25% om du handlar från utanför EU (ingen moms inom EU).
Absolut, tänkte mest på inom EU för att slippa tull, moms på tull och moms krångel. Visserligen ska siterna eg regga sig för lokal moms i respektive köparland men.... Rekommenderar att köp utanför EU görs med försiktighet både av konsumenträttsliga skäl som moms etc
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Absolut, tänkte mest på inom EU för att slippa tull, moms på tull och moms krångel. Visserligen ska siterna eg regga sig för lokal moms i respektive köparland men.... Rekommenderar att köp utanför EU görs med försiktighet både av konsumenträttsliga skäl som moms etc
Hänger inte med riktigt. Momsen är inte flytande. Har handlat massvis av klockor från utanför EU. Lokal skatt slipper man i vissa fall beroende på hur säljaren gör, men utifrån min erfarenhet är det varken något man kan eller behöver påverka/ha kännedom om.
 

JohnDoe

Rolex
Hänger inte med riktigt. Momsen är inte flytande. Har handlat massvis av klockor från utanför EU. Lokal skatt slipper man i vissa fall beroende på hur säljaren gör, men utifrån min erfarenhet är det varken något man kan eller behöver påverka/ha kännedom om.
Njae, alla köp utanför EU riskerar att beläggas med moms och tull vid införsel beroende på värde, typ av vara, varans skick (ny/beg) etc. Det är då svensk moms 0,6,12,25% moms som tillkommer. Tullen beror på varan. Att ett o annat paket "slinker igenom" är en annan sak. Nu är det visst någon här på KS som jobbar på tullen och kan reda ut detta.

Vid köp inom EU utgår ingen tull. Moms utgår på nya varor. Momssatsen som debiteras var tidigare säljarens moms men skall numera vara köparens moms (dvs säljarland resp köparland). Detta gäller om varan skickas mellan länder. Om du handlar på plats i butik i annat EU land gäller säljarlandets moms, om det nu inte är nya fordon.. Nu är det så att momssatserna varierar kraftigt mellan länderna och det finns en fördel av att köpa i ett land med låg moms. De 18% jag nämner är "snittmomsen" i EU. Därför menar jag att det finns en fördel att köpa från eu länder med låg moms istället för att köpa utanför eu där det är slumpen som avgör om det tillkommer 25-35% på ditt köp. Som sagt så är detta endast en förenklad amatörversion av regelverket då jag inte är skatte/tull expert. Vill bara påvisa möjliga konsekvenser vid köp utanför SE resp EU.
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Frågar åt en vän:

"Sjöö Sandström UTC. Uttagen 2010. Box + allt som var i den finns kvar. Lite repor på ringen och 2 dings kl 6 och 8 ca. Ej servad"

IMG_0276.JPG


IMG_0275.JPG
 

aleksi

Omega
En rolex sub 116610LN , vad bör den kosta i bra skick och ett par år gammal från privat och butik? Någon idé att köpa från butik med garanti på såpass ny klocka?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
En rolex sub 116610LN , vad bör den kosta i bra skick och ett par år gammal från privat och butik? Någon idé att köpa från butik med garanti på såpass ny klocka?
Har du garanti så har du garanti oavsett om su köper från privatperson eller via butik.
 
Begagnad 118238 eller 118239 från låt säga 2006 och framåt?

Ligger från 130 000 kr på C24 för europeiska exemplar som ser fina ut.

/gustav
 

Pere

Breitling
2-Faktor
Vad tror ni är ett rimligt pris att ge för en Omega Seamaster 120, 60-tal, skavanker accepteras men inga större funktionsfel. Verkar vara vanligare att 300 modellen annonseras ut....
 
Topp