• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är väl en bal på slottet.....

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Nä! Håller med, det är smutsigt och äckligt!!
Vintageklockor kan inte göra såhär:
image.jpg
 

Icaras

Rolex
Jag har nog aldrig ens postat i vintagedelen, jag bor typ i Diskussion. :)
Är allergisk mot mögel, riktigt mögel.

Någon får gärna övertyga mig om varför Vintage är så fantastiskt...
Ett under att inte Denke fått dig att inse charmen med vintage vid det här laget :D

Sen Denke ... Nu förstår jag poängen med forumdelen :) och ställer mig positiv till det. Föreslår att om det någonstans ska stå en förtydligan av "Hyllan" så skriv dina exempel ;).

Tyvärr får ni sova på min matta om ni behöver sovplats :cigar:
 

Galaxy

Rolex
Jag ställer mig positiv till hyllan. Känns som en bra belöning att få förtroende efter att under en längre tid bevisat sig trogen på KS. Tror att Bojke s exempel om ett fyndpris är ett bra exempel på något ämne som skulle kunna komma upp. Förhoppningsvis kommer det även vara lättare att knyta kontakter bland detta delforum, då det är färre aktiva där tillsammans med ett förhoppningsvis större klockintresse (där man i övrigt vet mer om personerna)! :)

+1 för hyllan!
 

paradis

Audemars
Jag ställer mig positiv till hyllan. Känns som en bra belöning att få förtroende efter att under en längre tid bevisat sig trogen på KS. Tror att Bojke s exempel om ett fyndpris är ett bra exempel på något ämne som skulle kunna komma upp. Förhoppningsvis kommer det även vara lättare att knyta kontakter bland detta delforum, då det är färre aktiva där tillsammans med ett förhoppningsvis större klockintresse (där man i övrigt vet mer om personerna)! :)

+1 för hyllan!


Detta är BRA skrivet , ............................Tack Galaxxy.;)
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Om jag inte redan är tokig så blir jag antagligen det. Jag har baske mig inte en chans att hänga med på detta forum.
Denna tråd har sedan i går, under ca 24 timmar fått 250 inlägg på 13 sidor. Hur i helvete hinner/orkar ni läsa allt, och detta upphöjt till.... jag vet inte hur många trådar.... Om jag svarar på ett inlägg kan jag ge mig sjutton på att någon annan redan gjort det i inlägg 135 som jag inte hunnit läsa!!:(
Jag tycker att risken är stor att intressanta inlägg drunknar i alla ryggdunkningar och gilla-jagningar. Man hittar dem inte. Egentligen har jag inget emot ryggdunkningar och gillajagning men det kan bli för mycket av det.
Så jag håller med Carolin...några 1500 inlägg lär jag nog inte uppnå på många år...:mad:
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag ställer mig positiv till hyllan. Känns som en bra belöning att få förtroende efter att under en längre tid bevisat sig trogen på KS. Tror att Bojke s exempel om ett fyndpris är ett bra exempel på något ämne som skulle kunna komma upp. Förhoppningsvis kommer det även vara lättare att knyta kontakter bland detta delforum, då det är färre aktiva där tillsammans med ett förhoppningsvis större klockintresse (där man i övrigt vet mer om personerna)! :)

+1 för hyllan!
Nja, vet inte om ett stort intresse för klockor är den gemensamma nämnaren för hyllanfolk.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Insåg forumledningen vad de startade med införandet/offentliggörandet av hyllan?;)
Själv har jag funderat lite och kommit fram till att skälen som angivits för att införa en sluten forumdel är motiverade och att denna del kommer fylla en funktion. Huruvida detta är positivt eller negativt för KS som forum kan jag inte bedöma då jag inte vet vad som behandlas i denna del. Det är med andra ord bara att vänta och se och under tiden fortsätta njuta av KS som jag gjort fram tills nu och hålla tummarna för att detta är en positiv förändring.

Däremot kan jag , precis som andra redan skrivit, tycka att man valt ett olyckligt namn på forumdelen och att bedömningsgrunderna för att få tillträde dit borde varit av annat slag än antalet skrivna inlägg. Men detta är ju upp till forumledninegn att avgöra och jag förutsätter att de gjort sina val på goda grunder!

Att flera andra forum har sådana här slutna delar borde inte användas som argument för införandet av hyllan, då avsaknaden av dessa slutna delar är en av många anledningar till att jag hittills tyckt så mycket om KS. Och ska dessa slutna delar finnas föredrar jag att inte veta om att de finns.

Happy posting!


+1


Möjligtvis att man skulle kunnat satt en något lägre gräns och samtidigt haft en post/likes ratio, typ kanske 800/400 eller 1000/500 för att undvika en ökad spamvilja hos folk...
 

PIC

Cartier
2-Faktor
Alla har en åsikt så även jag.
Att det har funnits/nu finns en stängt delforum är en ganska naturlig utveckling av ett forum som växer och inget jag är förvånad över. Det som jag tycker är bra är att ni är öppna med att den finns, för det går i KS-anda; att allt (de mesta) ska vara för alla.

Men något som är riktigt kul är hur stor denna tråd har blivit på så kort tid! Det visar hur mycket vi alla bryr oss om vårt älskade KS, det tycker JAG är roligt att se :D
 

SenorE

Omega
Är lite kluven till det här med hyllan, och där tråden gjorde mig ännu mer förvirrad, allt jag vet är att jag måste skriva fler inlägg!
 

Rivalen

Rolex
Men, det skulle vara kul att veta lite statistik. Hur många trådar, inlägg, visningar har det varit på hyllan hitills. Även om man vill ge exempel på ämnen som avhandlas om det inte är för känsligt.

Inte för att jag kommer att posta för att nå dit utan det får bli som RicVin säger, men för att få en känsla av hur mycket som har lyfts från öppna forum till den slutna delen.
 
Topp