Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vad bör jag veta om Seamaster Chronograph?

Diskussion i 'Diskussion' startad av ljuglampa, 20 augusti 2014.

1. ljuglampa
    Trådstartare

ljuglampa Torpare

2. vikgul

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
    Att ha glasögonen på, så att du ser hur ful den är! :D

80talisten, Joakim, Sandkvist och 2 andra gillar detta.
  3. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Begär att få lite mer bilder om du inte kan kolla på klockan irl . Ta reda på vilket referensnummer klockan har .Så kan du googla sen . Finns hur mycket som helst att läsa på nätet . Sätt dig in i Omega Seamaster Chronograph klockor .Ser dock ut att vara ett bra pris nästan så man blir lite misstänksam .

viktor.stefansson gillar detta.
  4. Ako

Ako Biskop

Från:
    Malmö
    Kolla serienummer med polisen , kolla id på säljare , få kvitto.

5. Rozzy

Rozzy Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Om den är nyservad så låter det som ett bra köp!

6. hiller

hiller Bonde

Gör upp affären hos en Omega auktoriserad handlare, be dem verifiera äktheten och, om möjligt slå på serienummer för att se så den inte är anmäld stulen (tror även Polisen kan hjälpa till med detta?). Begär kvitto och kopia på säljarens legitimation.

7. cab

cab Friends of KS

Håller med finns det papper på service och allt annat är ok. Då är det ett bra pris. Har för mig att jag sålde min gamla för 10-11k med servicebehov.

8. ljuglampa
    Trådstartare

ljuglampa Torpare

Tack för tipsen!

9. frere

frere Biskop

Från:
    Uppsala
    Aquaracer2 och cab gillar detta.
  10. mega

mega Borgare

11. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Riktig skräcködla till klocka.. :) Annars verkar det vara ett ganska bra pris om beskrivningen stämmer. Men bilden han har tagit är ju ett skämt.

12. viktor.stefansson

viktor.stefansson Stadsbo

Från:
    Sandviken

Precis sådana här kommentarer som får forumet att verka spydigt och otrevligt för nya användare som kommer in här och skriver sina första inlägg för att få hjälp. Rätt onödigt.

För ljuglampa, du har fått bra tips att kolla på. Läs gärna inom köp och sälj delen på forumet för "tips för köpare", där kan du finna mycket matnyttigt att tänka på vid köp av klockor. För just denna klocka så har du fått bra respons för att vara varsam då bilderna troligt stulits från andra källor.

snoozarn gillar detta.
  13. Omega70

Omega70 Torpare

Samma kille hade nyss en nyservad fullset Rolex 14060 för 18kkr !? Annonsen var rätt snabbt borta....

Annars finns mängder med att kolla efter, ex
    Sönder- eller blankpolerad
    Urets gång
    Luminans
    Skick på visare och tavla
    Id på boettens baksida
    Kolla id med Omega
    mm

För övrigt En riktigt snygg klocka i mitt tycke, priset är också bra förutsatt att den är äkta och i bra skick

Skickas från min iPhone via Tapatalk

14. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Grym dinka!!!! Tyvär skkääääm...

15. Marckus

Marckus Präst

Från:
    Stockholm
    Nu var just detta objekt lite shady, men om du i fortsättningen ändå är inne på smp chrono:
    Värdera en tight länk då själva uret lätt känns topptungt, då länken dessutom lättare blir stretchig på ett så högt och tungt ur som smp chrono. Servicebehov är även något att lägga in i kalkylen då du i princip alltid borde räkna in servicekostnader i totalpriset i affären för att vara rättvis då helservice/reservdelar blir dyrare/fler på en chrono. Jag skulle heller inte betala premium för box/papper för ett modernt ur i den här prisklassen då det ger dålig utväxling i längden, även om uret stiger i värde. Har du dålig koll kommer du ändå skaffa ett äkthetsintyg från någon större aktör, oavsett tillbehören du får med. Sedan, Läs på om uret innan köp, det tjänar man alltid på! Sedan gäller alla övriga tips gällande klockköp, som så många redan behandlat på forumet :)

Lycka till!

16. Omega70

Omega70 Torpare

Det är lite såhär med klocksnack
    Rolex - Yes!
    Övriga - nja
    Inget att bry sig om egentligen

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Mille79 gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield