• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad betyder din profilbild?

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Har den rättmätige kungen av Westeros som profilbild. Lannisters är mitt favorithus, och jag älskar att stödja en underdog som Joff!
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
KS är ju en del av livet nu för tiden... och man lär sig fort att känna igen olika medlemmar tack vare deras profilbilder.

Alltifrån ballerinor, kändisar, klockor figurerar som avatarer. I en annan tråd (Hur ser du ut) kläcktes en fundering då jag automatiskt letade efter likheter mellan avataren (även om det är en tecknad karaktär) och personen i verkligheten.

Så därför undrar jag: hur man tänkte du när du valde din profilbild här på KS?
Bra ämne som trådstart, kvinnor tänker så sannerligen i annorlunda banor än män.
 
Hillsborough var något som påverkade mig enormt och kunde ha påverkat mig ännu mer om jag fått den biljett jag jagade. Många vänner som än idag påverkas av det som hände. Rättvisan är på väg men inte riktigt där ännu. JFT 96!
 

Biffbert

Cartier
Brukar fylleäta hamburgare i badrummet och är sjukt poppis i Tyskland.
Never forget
hoffXP_468x397.jpg
 

Simpatico

Rolex
Min avatar är av Robert Duvall som Överstelöjtnant Kilgore i filmen Apocalypse Now.
En favoritfilm och boken som den inspirerades av heter Mörkrets hjärta, som är läsvärd.

"You smell that? Do you smell that? Napalm, son. Nothing else in the world smells like that. I love the smell of napalm in the morning. You know, one time we had a hill bombed, for twelve hours. When it was all over I walked up. We didn't find one of 'em, not one stinkin' dink body. The smell, you know that gasoline smell, the whole hill. Smelled like... victory. Someday this war's gonna end... " ÖvLt Kilgore.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Ingen koppling till mig utan en lagom abstrakt men ändå ren bild. Sen är ju Boxman en figur som får hjärtat att blöda.
 

Rearden

Cartier
En lagom cool Micheal York från "logans run" - mest för att han är jävla tuff och inte helt självskriven som profilbild (eventuellt hade jag även samma frisyr en gång i tiden)

Sevärd film också.
 
Senast ändrad:
Topp