• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Endusima

Cartier
2-Faktor
Flexa ut tidigt idag, katten kommer ialf bli glad.
1000001467.jpg
 

Johled00

Panerai
2-Faktor
Har sett fler här som har klockan på "insidan"
Är detta för fototillfället eller ´brukar du bära klockan på det hållet, vill minnas att min farfar bar sin Omega på insidan emellanåt.
MVH
Fick en gång berättar för mig att det handlar om den inte ska ge solkatter om man är skytt i militären, valt att inte bekräfta det då jag tyckte att det lät väl genomtänkt och lite coolt.

Så rasera inte detta för mig nu @laketwig , dra nån rövare om att du levt ditt liv i skyttegravar.
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Har sett fler här som har klockan på "insidan"
Är detta för fototillfället eller ´brukar du bära klockan på det hållet, vill minnas att min farfar bar sin Omega på insidan emellanåt.
MVH

Det är ju bara att titta på mina övriga bilder i tråden för att se att det är bara någon gång ibland.

Fick en gång berättar för mig att det handlar om den inte ska ge solkatter om man är skytt i militären, valt att inte bekräfta det då jag tyckte att det lät väl genomtänkt och lite coolt.

Så rasera inte detta för mig nu @laketwig , dra nån rövare om att du levt ditt liv i skyttegravar.

Sorry, men det är en så enkel förklaring som att det är en förutsättning om man vill visa upp något i handen samtidigt som klockan syns, smarriga mintkolor t ex ... ;)
Rolex 2023-11-29 (kolor).jpg
 

Vostok1

Cartier
Eftermiddagspromenad strax innan mörkret i min underbara byggd. Fick mig att tänka på Twisted Sister.

IMG_6620.jpg


Efter mörkrets infall skulle stakarna upp ( i fönstret alltså ) i sällskap med ännu en rysse, Poljot efter Gagarins första flygning. Fick mig att tänka på Behemoth.
Och nej, jag är inte noga med att ställa dag och datum alltid, isåfall har man att göra....

IMG_6623.jpg
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Idag så har jag skottat snö en gång, hunnit med 3 flyttbesiktningar!

Och så är det dags och skotta snö igen 😡

IMG_1031.jpeg
IMG_1032.jpeg
Skulle göra detsamma men så sprack skyffeln. Åkte till JxxA för att plocka upp en Fiskars men blev dumsnål och köpte en sån här. https://www.jula.se/catalog/tradgar.../snoskyfflar-och-snosladar/snoskyffel-022260/

Den är sååå dålig...går inte att skyffla snö med. Så varning för den. Hur kan man lyckas med att göra en skyffel som inte fungerar 😅
Buy cheap - buy twice gäller även för snöskyfflar.
IMG_8147_Original.jpeg
 

erow

Patek
2-Faktor
Skulle göra detsamma men så sprack skyffeln. Åkte till JxxA för att plocka upp en Fiskars men blev dumsnål och köpte en sån här. https://www.jula.se/catalog/tradgar.../snoskyfflar-och-snosladar/snoskyffel-022260/

Den är sååå dålig...går inte att skyffla snö med. Så varning för den. Hur kan man lyckas med att göra en skyffel som inte fungerar 😅
Buy cheap - buy twice gäller även för snöskyfflar.
IMG_8147_Original.jpeg
🤣 dagens roligaste inlägg
 

Lappenking

Rolex
2-Faktor
Fick en gång berättar för mig att det handlar om den inte ska ge solkatter om man är skytt i militären, valt att inte bekräfta det då jag tyckte att det lät väl genomtänkt och lite coolt.

Så rasera inte detta för mig nu @laketwig , dra nån rövare om att du levt ditt liv i skyttegravar.
Tanken har faktiskt slagit mig med när i filmernasvärld snipern oftast ha den på insida och då är en militär grej.
Kan vara så att @laketwig är Sveriges 007 och för oss bakom ljuset 😀



Sorry, men det är en så enkel förklaring som att det är en förutsättning om man vill visa upp något i handen samtidigt som klockan syns, smarriga mintkolor t ex ... ;)
Rolex 2023-11-29 (kolor).jpg
Blir ju heltklart snyggt 😀 spännet på farfars Omega har ett ganska stort guldspänne som att det nästan är tänkt att vara på ovansidan.
 
Topp