• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Chief

Omega
Försöker reda ut vad jag ställde till med igårkväll och varför jag har sån jävulsk huvudvärk. Det blev inte bättre av att spela ps4 iallafall..:(
image.jpeg
 

MariaE

Panerai
Bokstavsordning på titel eller författarens efternamn?
Författarens efternamn. Såklart?
En diskussion för boktråden i Lifestyle egentligen, men jag kör ett litet försvarstal :)

Jag läser väldigt mycket, tycker om mina böcker, och en del av nöjet är att vara tvungen att leta sig fram när man har bestämt sig för en viss bok. Man blir påmind om böcker man glömt som står i hyllorna, och det blir som små snabbrepetioner när man sveper med blicken över bokryggarna och läser titlar och författarnamn, och det brukar ofta vara så att man tar fram en helt annan bok än den man tänkt sig.

Sen att det rent estetiskt är vackrare är ju bara en bonus. Alternativ två som jag brukar variera med är systemet "total kaos" som ger samma effekt...att man får tillfälle att botanisera bland böckerna :)

EDIT: Tråden kräver ju en bild och vad passar bättre än klocka+bok

image.jpg
Bra försvarstal, men det funkar inte för mig. Jag har en förkärlek till ordning och reda, dessutom avverkar jag en bok i veckan så det blir mest rensa ut för att köpa nytt.:D
 
Topp