• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

AB

Panerai
2-Faktor
Paus i Tyskland-Mexiko, luftar Padin för en gångs skull!

CF97FCA5-BF55-451E-9814-133570954272.jpeg
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Underbar terapi och snygg kran! :)
Tack :)
Wow fint hur fick du till det sådär snyggt? Har en blank blandare här hemma som skulle behöva fräschas till sådär. Fått beläggningar på den. Ångrar att jag inte tog en matt:)

Den här är knappt året gammal så just nu räcker en klick diskmedel i svamp men beläggningar är lite bökigt. Prova ett husmorstips med bikarbonat och vinäger. Rör till en pasta och smeta på. Låt verka en stund den rengör som vanligt.

Sista utvägen kan vara svinto. Repar ju lite om de går torrt men hellre lite hairlines än beläggning ;)
 

Husse

Patek
Tack :)


Den här är knappt året gammal så just nu räcker en klick diskmedel i svamp men beläggningar är lite bökigt. Prova ett husmorstips med bikarbonat och vinäger. Rör till en pasta och smeta på. Låt verka en stund den rengör som vanligt.

Sista utvägen kan vara svinto. Repar ju lite om de går torrt men hellre lite hairlines än beläggning ;)

Problemet med Svinto är att det färgar emalj (porslin) blått! :confused:
Nu är vi riktigt OT!
Är man riktigt tokig (undra vem jag menar...)
Tar man helt sonika och maskinpolerar handfat och badkar (handpolerar blandare) med ett enklare bilpolishmedel och vaxar, alternativt ett kombinationsmedel!
Inga beläggningar i världen pallar!
Oslagbart! :) :cool:
Glöm inte halknatta i badkaret, efteråt!
41FE2946-E418-4A83-BCB1-002A17E06B59.jpeg
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Problemet med Svinto är att det färgar emalj (porslin) blått! :confused:
Nu är vi riktigt OT!
Är man riktigt tokig (undra vem jag menar...)
Tar man helt sonika och maskinpolerar handfat och badkar (handpolerar blandare) med ett enklare bilpolishmedel och vaxar, alternativt ett kombinationsmedel!
Inga beläggningar i världen pallar!
Oslagbart! :) :cool:
Glöm inte halknatta i badkaret, efteråt!
41FE2946-E418-4A83-BCB1-002A17E06B59.jpeg
Hahaha jag har tänkt tanken många gånger men sambon skulle strypa mig om jag använde såna "kemikalier" i hemmet :D
 
Topp