• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Ponlarsson

Panerai
Kollar House of Cards.
20160919_214254.jpg
 

jabla

Sarlacc
Har provat diverse kombinationer samt konstaterat att två halvlänkar verkligen är vad de heter.

WP_20160919_033.jpg

Det är faktiskt stor skillnad på vilken sida av låset en halvlänk sitter. Gör väldigt mycket för hur skönt jag upplever klockan sitter på armen.

WP_20160919_035.jpg


Kan också vara så att jag blivit smalare/svullnare sedan förra sommaren när gav upp sist. ;)
 
Senast ändrad:

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Eller något annat roligt som även hustrun vill vara med på. :)
Du menar att hon inte är intresserad av gtger? Nåja. Hon är välkommen att sitta här i vår soffa och titta på när du lagar vår persienn. Och dottern är nog sugen på att testa klockor med dig. Hon höll på att kasta ner den fina klockan (som hon blev grymt tacksam för och stolt över) hon fick av dig i toan efter sitt besök där (för det visste hon ju att du gör med din klocka) men nöjde sig med att slänga den på golvet ("Mamma blunda lite" säger ungen och jag hör något klonga till och sen kollar hon snabbt om den tickar och ropar "Den går! Den går! Det funkade!"). Sen frågade hon om den tålde vatten men då började jag ana oråd och sa att man kan ha på sig den när man tvättar händerna men inte när man badar varpå ungen säger förhoppningsfullt "Men jag kan väl frysa in den i alla fall så att det blir en isklump som din?". Så ni kan nog ha en del kul ihop. Säg bara till. Men mitt framtida inoxtestande ska hon inte få titta på. Jag vill inte ge henne fler idéer.
 

jabla

Sarlacc
Du menar att hon inte är intresserad av gtger? Nåja. Hon är välkommen att sitta här i vår soffa och titta på när du lagar vår persienn. Och dottern är nog sugen på att testa klockor med dig. Hon höll på att kasta ner den fina klockan (som hon blev grymt tacksam för och stolt över) hon fick av dig i toan efter sitt besök där (för det visste hon ju att du gör med din klocka) men nöjde sig med att slänga den på golvet ("Mamma blunda lite" säger ungen och jag hör något klonga till och sen kollar hon snabbt om den tickar och ropar "Den går! Den går! Det funkade!"). Sen frågade hon om den tålde vatten men då började jag ana oråd och sa att man kan ha på sig den när man tvättar händerna men inte när man badar varpå ungen säger förhoppningsfullt "Men jag kan väl frysa in den i alla fall så att det blir en isklump som din?". Så ni kan nog ha en del kul ihop. Säg bara till. Men mitt framtida inoxtestande ska hon inte få titta på. Jag vill inte ge henne fler idéer.
:heart:
 
Senast ändrad:
Topp