• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

lenname

Panerai
Ledig hela veckan, vad ska man hitta på? :D

IMG_0397.JPG
Goldkart mannen:p:p
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ger mig fan på att föraren i den där bilen satt å tog kort på sin klocka!! Jävla galningar!!
IMG_2684.JPG


Skämt åsido.. Hoppas innerligt att ingen blev skadad i den olyckan. Å helt ärligt så stod min bil still när jag tog bilden!!
 

corbendallasx

Friends of KS
Tisdag och dags för ett nytt klock- och skivtips igen. Jag gjorde ju kopplingen redan i fredagstråden, så dagens tips var givet:

Rolex Sea-Dweller 4000 (ref 116600): Efter att ha varit borta från marknaden under ett antal år släppte Rolex den nya Sea-Dwellern under Basel 2014. Jag hade haft den äldre versionen som slutmål medans jag provade mig igenom ett antal billigare dykare, men tillfälligheter ändrade på detta. En annan forummedlem lyckades få tag på ett av dom första svenska exemplaren men valde att behålla sin äldre 16600 istället. Jag högg direkt på annonsen "...and the rest is history". Ultimat dykare, byggd som en stridsvagn men som fungerar perfekt till vardags också. Inget fel på den äldre versionen, men den nya länken med glidelock motiverar mer än väl merkostnaden. En Holy Diver helt enkelt ... ;)

Dio - Holy Diver (1983): Ronnie James Dio (RIP) hade tre succéskivor med Ritchie Blackmore's Rainbow och två med Black Sabbath i bagaget när han 1983 släppte den första skivan under eget namn. Förväntningarna hos hårdrockarna var givetvis skyhöga, med all rätt. Dom blev inte besvikna, då skivan är en hårdrocksklassiker, med titellåten och Rainbow in the Dark med flera som höjdpunkter.

Rolex 2016-12-13 (small).jpg
Galet bra skiva. Och klocka ;)
Dina klock- och skivtips är mycket uppskattade! :cool:
 
Topp