• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad ger du frun i julklapp?

Strindberg

Patek
2-Faktor
Då kör vi Strindbergs vintage-julklappstips!
Ping @JB_XII och @RBJSWE kanske?
Pm för pris, allt skickas snyggt inslaget med diskret ytterkartong till valfri adress (jobbet kanske?).

Till mamman med smak för grym design:
"Nuggets" arband, Björn Weckström för Lapponia.
Den ovanligare 14K-versionen.
IMG_7943.JPG



Till pappans kontor:
Brevsprätt med silverskaft.
IMG_7963.JPG



Till din artsy syrra:
Smyckesset med hänge och örhängen i silver av Theresia Hvorslev.
IMG_7965.JPG



Till lillbrorsan som börjar klä sig ordentligt efter sin tonårsperiod:
Manschettknappar i silver som jag smäller dit ett monogram på (och putsar efter graveringen, de är oputsade nu).
IMG_7962.JPG



Till mormor som gnäller på sin nya, snygga-men-dåliga, tårtspade:
En klassisk tårtkniv i nysilver.
IMG_7964.JPG
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Även i år smäller jag upp lite bra, konkreta tips till veckan.
Ni som vill ha personliga tips, lägg upp en profil på frun/partnern i tråden så ska jag prestera!
Jag har väldigt svårt. Min fru gillar inte prylar alls, och vill inte ha föer smycken etc. Tanken som räknas när det kommer till henne helt klart. Vi får vårt första barn i januari, vilket försvårar weekends etc något...
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Jag har väldigt svårt. Min fru gillar inte prylar alls, och vill inte ha föer smycken etc. Tanken som räknas när det kommer till henne helt klart. Vi får vårt första barn i januari, vilket försvårar weekends etc något...
Jag är ju mest inne på smycken, men ska komma på litet.
Något som underlättar hennes mamma-liv kanske? Så det blir tydligt att du tänker på henne "trots" bebin? Vi har en ettåring hemma, så några tips kan jag väl åstadkomma. Vill även passa på att "av-rekommendera" massage, eftersom det tydligen ska väntas ett tag med efter förlossningen.
Bra idéer:
-ammningskudde
-ansiktsbehandling (kombo av egentid och skönt efter graviditeten)
-fotvård (samma, plus att fötterna kan vara vääldigt trötta efter 9 mån)
-Nyårsplaner, sista nyåret ni är själva tillsammans (ja, man kan ha barnvakt, men mentalt själv blir man inte igen)
-bra bok och kanske en sådan där litwn lampa man klämmer på boken, så hon kan läsa om bebin somnar i knät.

Nu tog det slut på tips...


Till övriga: idag är sista dagen jag kan skicka för att ha en hyfsad chans att ni får grejerna innan jul!
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag har väldigt svårt. Min fru gillar inte prylar alls, och vill inte ha föer smycken etc. Tanken som räknas när det kommer till henne helt klart. Vi får vårt första barn i januari, vilket försvårar weekends etc något...
Ge henne ett kontrakt där du förbinder dig till att sköta den mesta markservicen när hon tar igen förlorad nattsömn :) Och glöm inte att älska henne (och med... :rolleyes:) trots säckiga kläder, ömmande bröst och vresigt humör. (Det går över. )

Lycka till med allt. Barn är superhäftigt.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Jag är ju mest inne på smycken, men ska komma på litet.
Något som underlättar hennes mamma-liv kanske? Så det blir tydligt att du tänker på henne "trots" bebin? Vi har en ettåring hemma, så några tips kan jag väl åstadkomma. Vill även passa på att "av-rekommendera" massage, eftersom det tydligen ska väntas ett tag med efter förlossningen.
Bra idéer:
-ammningskudde
-ansiktsbehandling (kombo av egentid och skönt efter graviditeten)
-fotvård (samma, plus att fötterna kan vara vääldigt trötta efter 9 mån)
-Nyårsplaner, sista nyåret ni är själva tillsammans (ja, man kan ha barnvakt, men mentalt själv blir man inte igen)
-bra bok och kanske en sådan där litwn lampa man klämmer på boken, så hon kan läsa om bebin somnar i knät.

Nu tog det slut på tips...


Till övriga: idag är sista dagen jag kan skicka för att ha en hyfsad chans att ni får grejerna innan jul!
Tack så mkt! :)
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Ge henne ett kontrakt där du förbinder dig till att sköta den mesta markservicen när hon tar igen förlorad nattsömn :) Och glöm inte att älska henne (och med... :rolleyes:) trots säckiga kläder, ömmande bröst och vresigt humör. (Det går över. )

Lycka till med allt. Barn är superhäftigt.
Tack!
God jul, i år får du att jag älskar dig - trots säckiga kläder! :)
 

JB_XII

Rolex
Då kör vi Strindbergs vintage-julklappstips!
Ping @JB_XII och @RBJSWE kanske?
Pm för pris, allt skickas snyggt inslaget med diskret ytterkartong till valfri adress (jobbet kanske?).

Till mamman med smak för grym design:
"Nuggets" arband, Björn Weckström för Lapponia.
Den ovanligare 14K-versionen.
IMG_7943.JPG



Till pappans kontor:
Brevsprätt med silverskaft.
IMG_7963.JPG



Till din artsy syrra:
Smyckesset med hänge och örhängen i silver av Theresia Hvorslev.
IMG_7965.JPG



Till lillbrorsan som börjar klä sig ordentligt efter sin tonårsperiod:
Manschettknappar i silver som jag smäller dit ett monogram på (och putsar efter graveringen, de är oputsade nu).
IMG_7962.JPG



Till mormor som gnäller på sin nya, snygga-men-dåliga, tårtspade:
En klassisk tårtkniv i nysilver.
IMG_7964.JPG

Måste ha missat din ping @Strindberg :(
Såg först nu.

Jag har redan löst en julklapp till sambon, men tack för alla tips! :)
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Då kör vi Strindbergs vintage-julklappstips!
Ping @JB_XII och @RBJSWE kanske?
Pm för pris, allt skickas snyggt inslaget med diskret ytterkartong till valfri adress (jobbet kanske?).

Till mamman med smak för grym design:
"Nuggets" arband, Björn Weckström för Lapponia.
Den ovanligare 14K-versionen.
IMG_7943.JPG



Till pappans kontor:
Brevsprätt med silverskaft.
IMG_7963.JPG



Till din artsy syrra:
Smyckesset med hänge och örhängen i silver av Theresia Hvorslev.
IMG_7965.JPG



Till lillbrorsan som börjar klä sig ordentligt efter sin tonårsperiod:
Manschettknappar i silver som jag smäller dit ett monogram på (och putsar efter graveringen, de är oputsade nu).
IMG_7962.JPG



Till mormor som gnäller på sin nya, snygga-men-dåliga, tårtspade:
En klassisk tårtkniv i nysilver.
IMG_7964.JPG

Gillar nuggetsarmbandet. Mycket grovt och snyggt.
 
En morgonrock från Pelle Vävare, ett par örhängen med en design som påminner om våra somrar i stugan samt ett bidrag till något som ligger henne varnt om hjärtat, WWF.
 

Danne.l

Rolex
2-Faktor
Eftersom jag ofta hör från min sambo att vi ses för sällan, pga jobb, träning och diverse, så får hon tio ptduo-timmar. Två flugor i en smäll vi ses mer och tränar tillsammans. Happy wife happy life :)
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Gav henne någon julkalender ifrån Rituals med krämer och jox i luckorna. Mycket populärt! Den fick hon ju i förskott.
Sedan får hon nagellack.
Där tar min fantasi slut.
 
Blir en klocklåda för att förvara hennes ur som hon har fått smak för dvs dom som nu saknas i min låda och som hastigt och olustigt bytt ägare...
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Julen kommer i år med. Vad köper ni? Har köpt klart redan förutom ett par örhängen, hittade några som ska vara bra för de med lätt för infektion som tjejen har och därför sällan bär. Blev lite andra smycken och kläder. Samt en årsbok med bilder. Kanske blir nåt mer så skulle vara kul med inspiration.

Klockor har hon fått 3st. på 2 år så det skippar jag i år.
 
Topp