• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har era flickvänner för klockor?

Sideshow Bob

Cartier
E7738D18-98D4-4848-9BAE-267C864527D2.jpeg

Frun ville ha en ny allrounder. Bytte upp från OP36 till en Explorer.

Ser ut att ha lika smala handleder som min fru ;) vad är det för storlek på den där?
 

ChumpTime

Panerai
Ser ut att ha lika smala handleder som min fru ;) vad är det för storlek på den där?

39mm. Definitivt oversized på henne men det funkar okej. Hon har rockat en IWC Mark 17 (41mm) innan dess också. Jag oroar mig mest för det kommande hjärtskärande slitaget. Se min annons i närtid med hennes OP. Rejält härjad för att vara mindre än 2 år gammal.

Fast Rolex = tool watch, liksom...
 

D.Draper

Breitling
Ganska kul nu när bruden också börjar märka och fråga om olika klockor. Dock kör hon fortfarande med en Michael Kors :wtf:
Soon she will join the dark side of the force ;)
 

Kristof

Omega
Tyvärr är hon ointresserad och himlar mest med ögonen när jag glatt vill visa vilka superfina klockor det finns här på forumet. Så några lyxklockor blir det absolut inte att tala om. Däremot så har hon frångått sina parfymare och kör mest en oversized Casio i herrstorlek (39,5mm) samt en Baby-G när det krävs.
F6CA7BCB-C5F1-4B20-953B-8D5F49CDD942.jpeg
 
  • Like
Reactions: C.C

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Sen jag visade Hodinkees Talking Watches (2:a avsnittet med John Mayer) för min flickvän börjar hon äntligen förstå. Sen om det berodde på John Mayer eller klockorna i avsnittet återstår att se.
Peppad på klockor har hon blivit iallafall.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
39mm. Definitivt oversized på henne men det funkar okej. Hon har rockat en IWC Mark 17 (41mm) innan dess också. Jag oroar mig mest för det kommande hjärtskärande slitaget. Se min annons i närtid med hennes OP. Rejält härjad för att vara mindre än 2 år gammal.

Fast Rolex = tool watch, liksom...
Kollade upp annonsen, av ren nyfikenhet. Hur sjutton lyckas man på två år slita på en klocka så pass mycket? Tjänstgör hon inom försvaret?
 

Teppas79

Cartier
7D30F203-9A51-417B-9ED9-6CA4FAD066C7.jpeg
Efter att ha tvingats uppleva henne bära ett par olika horribla klockor (typ rosa tokblingade Michael Kors, som hon dessutom säkert fått av ex...) uppvaktade jag henne för ett par år sedan med ovan vintage Rolex Oyster Perpetual Date (tippar att det är mitten/slutet av 60-tal). Gångerna hon använt den går dock att räkna på de tio fingrarna:meh:
 
Topp