• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har ni för yrke?

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Ibland ifrågasätter kag vad jag håller på med.
Tittar på hundratals PDF-er och kollar att en eller 2 rutor är ifyllda på korrekt sätt.
sen lägger jag dom i en mapp. Ingen annan kommer titta på det senare. Sen ringer nån och vill ha specialbehandling och frångå systemet. Då säger jag ja eller nej i princip helt beroende på mitt humör.
Och det här betalar nån 10-tusentals kronos (extra utöver vanlig debitering) för att jag ska göra på plats hos dom. Märklig värld…
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Ibland ifrågasätter kag vad jag håller på med.
Tittar på hundratals PDF-er och kollar att en eller 2 rutor är ifyllda på korrekt sätt.
sen lägger jag dom i en mapp. Ingen annan kommer titta på det senare. Sen ringer nån och vill ha specialbehandling och frångå systemet. Då säger jag ja eller nej i princip helt beroende på mitt humör.
Och det här betalar nån 10-tusentals kronos (extra utöver vanlig debitering) för att jag ska göra på plats hos dom. Märklig värld…
Fascinerande! Kan du berätta mer? Vad exakt är din titel! Låter som någon form av handläggare på kommunen typ
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Fascinerande! Kan du berätta mer? Vad exakt är din titel! Låter som någon form av handläggare på kommunen typ
Verkligen farsinerande.
Jobbar som konsult privat mest åt privata företag. Exakt titel är svårt att precisera.. Kunden säger att dom vill ha en sak men när man kommer dit inser man att vad dom egentligen behöver är nått helt annat.
Men typ ”data samordnare” ”document controler” ”portal manager”.
Är sista steget vid en dokumentationsleverans för att garantera att saker ser ut som dom ska och definierar hur det ska ske… typ.
Ingen vet vad det är, ingen vet att det behövs men utan det fallerar allt..
 

Number 6

Omega
Verkligen farsinerande.
Jobbar som konsult privat mest åt privata företag. Exakt titel är svårt att precisera.. Kunden säger att dom vill ha en sak men när man kommer dit inser man att vad dom egentligen behöver är nått helt annat.
Men typ ”data samordnare” ”document controler” ”portal manager”.
Är sista steget vid en dokumentationsleverans för att garantera att saker ser ut som dom ska och definierar hur det ska ske… typ.
Ingen vet vad det är, ingen vet att det behövs men utan det fallerar allt..
Du är lite som Chandler i Vänner. Efter år av umgänge så inser de andra (quizen om lägenheten) att ingen vet vad Chandler faktiskt arbetar med.
Varpå Rachel utbrister "he's a transponster!!"
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
Verkligen farsinerande.
Jobbar som konsult privat mest åt privata företag. Exakt titel är svårt att precisera.. Kunden säger att dom vill ha en sak men när man kommer dit inser man att vad dom egentligen behöver är nått helt annat.
Men typ ”data samordnare” ”document controler” ”portal manager”.
Är sista steget vid en dokumentationsleverans för att garantera att saker ser ut som dom ska och definierar hur det ska ske… typ.
Ingen vet vad det är, ingen vet att det behövs men utan det fallerar allt..
Ah, ett sånt jobb där kunden beställer någon fast i själva verket vet dom inte vad dom vill ha.
Extra jobbigt kan det bli när kunden dessutom vill detaljstyra det hela.

Är det ett sådant jobb så har jag en del erfarenhet.
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Nasare, krängare, säljare, key account manager, territory executive osv.
Kalla det vad man vill men jag förser kunder med datacenterlösningar.
Kanske kommer på vad jag ska bli när jag blir stor lagom till pension.
 
Ibland ifrågasätter kag vad jag håller på med.
Tittar på hundratals PDF-er och kollar att en eller 2 rutor är ifyllda på korrekt sätt.
sen lägger jag dom i en mapp. Ingen annan kommer titta på det senare. Sen ringer nån och vill ha specialbehandling och frångå systemet. Då säger jag ja eller nej i princip helt beroende på mitt humör.
Och det här betalar nån 10-tusentals kronos (extra utöver vanlig debitering) för att jag ska göra på plats hos dom. Märklig värld…

Låter som mitt jobb som mellanchef.
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Ah, ett sånt jobb där kunden beställer någon fast i själva verket vet dom inte vad dom vill ha.
Extra jobbigt kan det bli när kunden dessutom vill detaljstyra det hela.

Är det ett sådant jobb så har jag en del erfarenhet.
Kunden har som tur är självinsikt och erkänner att dom inte vet ett smack om systemet.
Så har fria tyglar att ”lösa det”

men andra kunder är precis som du beskriver mer… aktiva… och vill bestämma/styra/bidra. Det är lite frustretande…
 
Topp