• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad man får för 140:- på Tradera

God kväll!
Tänkte dela med mig utav ännu ett inköp på Tradera.
För hela 140:- + frakt fick jag dessa klockor nedan. Alla tickar på förutom Certinan som är död.
Blev förvånad av att boetterna är så oerhört små dock? Dam klockor?

Från Vänster:
Certina Club 2000 (Går inte)
Tissot Actualis
Tissot Automatic PR516
Novus 21 Rubis Automatic

FullSizeRender.jpg






/Andreas
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Tissoten på buntbandet var snygg! Hur små menar du att klockorna är? Under 30mm så snackar vi damklockor.
 
Hej,
Sitter på jobbet och har tyvärr inget att mäta med. Dock så har jag klockorna med mig och Tissoten med röda urtavlan är ganska exakt lite stor som en 1 krona. Är det 70 tals klockor rakt igenom eller vad tror ni?
 

Sportster

Omega
En enkrona är 25 mm, så det är nog dam. Motsvarande herrmodeller är nog 35-37 mm. Ser ut som herr, men när man kikar närmare ser man att infästningen för visarna är förhållandevis stora. (Bra benchmark om man vill gissa storlek på en traderaklocka.)
 

TLåbbman

Omega
En enkrona är 25 mm, så det är nog dam. Motsvarande herrmodeller är nog 35-37 mm. Ser ut som herr, men när man kikar närmare ser man att infästningen för visarna är förhållandevis stora. (Bra benchmark om man vill gissa storlek på en traderaklocka.)


smart aldrig tänkt på det. men den är alltså typ samma (eller alltid exakt samma?) oavsett storlek?
 

Sportster

Omega
smart aldrig tänkt på det. men den är alltså typ samma (eller alltid exakt samma?) oavsett storlek?
Har lurat mig själv på det, vissa klockor är mer väldetaljerade än andra. Köpte tre stycken som jag trodde var 30-35mm, men den största var 24mm... Ser du klumpiga visarfästen är klockan nog liten, tvärtom är inte lika säkert.
 
Topp