• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad säger panelen om Panerai 18k?

Skolläraren

Panerai
Typ?
Panerai-PAM511-Luminor-8-days.jpg

Svårt att skriva något när tangentbordet är täckt av dregel.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
De andas sådan kraft och utstrålning att de är, för mig, utom räckhåll. Vad kostar de? Jag tror jag måste prioritera annat men grattis till den som har möjlighet att få bära någon av dessa. Jag funderar på en sak till. Är det värt att betala så mycket mer för en klocka i guld? Skillnad i inköpskostnad mellan stål och guld står inte i proportion mot kostaden mellan en stål- respektive guldklocka. Guldklockor borde kunna säljas till ett betydligt lägre pris. Men det är klart, vill jag ha en panerai i guld, räcket det inte med en guldklimp och då är det bara att betala vad de vill ha eller avstå.


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Är det värt att betala så mycket mer för en klocka i guld? Skillnad i inköpskostnad mellan stål och guld står inte i proportion mot kostaden mellan en stål- respektive guldklocka. Guldklockor borde kunna säljas till ett betydligt lägre pris. Men det är klart, vill jag ha en panerai i guld, räcket det inte med en guldklimp och då är det bara att betala vad de vill ha eller avstå.

Råmaterialpriset har extremt lite prissättningen att göra...
 
Topp