• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tycker din partner om ditt klocknörderi?

ZQT

The Banker
2-Faktor
Positiv, men nickar mest och ler matt när man visar en ny dinka, "visst är den här riktigt grym?!" - Jadå älskling... Haha..
 

frere

Audemars
2-Faktor
I början var hon skeptisk men när jag köpte min första riktiga klocka så tyckte hon att den var vacker, nu vill hon ha en själv i examenspresent nästa år! vi är båda läkarstudenter och eftersom hon tar examen ett år innan mig så hoppas jag att jag cashar in något snyggt ;) då hon kommer jobba ett år som läkare :)
Överskatta inte AT-lönen...;)
 

Isodor

Audemars
Min tjej tycker det är sjukt att jag köper dyra klockor, nu har jag iofs bara 2 st men ändå, det är runt 100 loppor, då jag är rätt ung..

Om vi är ute och handlar någonting och hon börjar titta på något så brukar jag ibland fråga "har du inte redan sådana där? / behöver du verkligen sådana där?", då brakar helvetet loss.

"Hur fan kan du säga så! Sälj din klocka istället"

Upprepas ca 1 ggr i veckan.. :/
 

Camo00

Patek
Hon kallar mig för "Mr Lupp", muttrar om "sitta med Dina klockor" och smiter iväg till soffan...
Men jag har fått på henne en Seiko nu som hon gillar, och flera gånger har hon kommit hem med klocktidningar till mig, så det går åt rätt håll... :)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Hon kallar mig för "Mr Lupp", muttrar om "sitta med Dina klockor" och smiter iväg till soffan...
Men jag har fått på henne en Seiko nu som hon gillar, och flera gånger har hon kommit hem med klocktidningar till mig, så det går åt rätt håll... :)
Har du skaffat en lupp? Coolt, det kanske man borde ha... humma humma....
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Min tjej tycker det är sjukt att jag köper dyra klockor, nu har jag iofs bara 2 st men ändå, det är runt 100 loppor, då jag är rätt ung..

Om vi är ute och handlar någonting och hon börjar titta på något så brukar jag ibland fråga "har du inte redan sådana där? / behöver du verkligen sådana där?", då brakar helvetet loss.

"Hur fan kan du säga så! Sälj din klocka istället"

Upprepas ca 1 ggr i veckan.. :/
He he, låter ju romantiskt! :p

Som tur är kör vi DINK och delad ekonomi, så jag kommer undan såna diskussioner
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Hustrun vet (tror) jag har koll på ekonomin. Brukar sticka till henne eventuella "vinsten" vid en försäljning.

Men bästa responsen fick jag av min yngsta dotter (3 år), när jag stanna till utanför uraffären och så att vi bara skulle kolla lite.
Hon vände på klacken och sa att jag bara älskar mina klockor :)
Vi gick till leksaksaffären och köpte nått fint till henne istället.
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
- Kolla, jag har en ny klocka.
- Men... Den ser ju ut som den förra, och den dessförinnan och den dessförinnan?
 

vekktah

Cartier
Hon har kapitulerat. Och insett att jag inte ljuger när jag säger att jag inte spenderar några pengar utan bara flyttar runt dem mellan olika klockor. Har fortfarande inte köpt något nytt utöver ett rubberB och några Natos. Och kommer troligen aldrig göra det heller. Den dagen jag knallar in hos en AD på fina gatan och slantar 10-30.000 över vad jag kan köpa samma dinka av från nån random dåre så har hon all rätt att tracka mig :)

Iofs ett icke-problem eftersom det inte produceras särskilt mycket fina klockor längre. Kaplans är den enda spot som känns "farlig" för familjens plånbok.
 

Hardy

Thug
Får hon sin solsemester/massage/att ja följer med i hennes affärer/att ja hjälper henne med diverse dator/telefonproblem. Så gnäller hon inte :D inte heller vet hon om alla affärer jag gör (inte gemensam eko än).

Men hon rycker också på axlarna när jag visar henne och det är totalförbud att surfa i soffan just nu:)

Då får man ta en extra lång skitning och skanna av mailen och forumflödet. På toa når hon mig inte:cigar:
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Min kära fru är relativt likgiltig. Hon har rätt svårt att se nöjet med det hela.
Att muta henne med en egen fin klocka är ingen idé heller. Jag har tagit upp det till diskussion, men hon säger bestämt "Nej tack".

Barnen däremot finns det hopp om... ;-)
 

RosaCasio

Cartier
Min sambo säger väl som alla andras, "har du inte nog med klockor nu" och "mmm den är fin, vad kostar den då, ska vi inte ha en ny soffa, vad sägs om en weekend i NY"??

Men sen så soffasurfar jag ALDRIG och det gör hon på diverse bloggar osv osv, så jag förstår irritationen hos era tjejer och vill själv ha ipadförbud här hemma....hur lätt är det att förklara The Avengers för någon sim missar minut 15 till 42 pga Sofi Fahrmans träningsblogg?

Nåja, antar att hon är rätt så tolerant, har nämligen många andra intressen som också tar upp mycket tid.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Min sambo säger väl som alla andras, "har du inte nog med klockor nu" och "mmm den är fin, vad kostar den då, ska vi inte ha en ny soffa, vad sägs om en weekend i NY"??

Men sen så soffasurfar jag ALDRIG och det gör hon på diverse bloggar osv osv, så jag förstår irritationen hos era tjejer och vill själv ha ipadförbud här hemma....hur lätt är det att förklara The Avengers för någon sim missar minut 15 till 42 pga Sofi Fahrmans träningsblogg?

Nåja, antar att hon är rätt så tolerant, har nämligen många andra intressen som också tar upp mycket tid.

Tror det kan vara rätt svårt att få tjejen att gilla avengers, med eller utan Fahrmans blogg..
 

David

Bödeln
Min sambo säger väl som alla andras, "har du inte nog med klockor nu" och "mmm den är fin, vad kostar den då, ska vi inte ha en ny soffa, vad sägs om en weekend i NY"??

Men sen så soffasurfar jag ALDRIG och det gör hon på diverse bloggar osv osv, så jag förstår irritationen hos era tjejer och vill själv ha ipadförbud här hemma....hur lätt är det att förklara The Avengers för någon sim missar minut 15 till 42 pga Sofi Fahrmans träningsblogg?

Nåja, antar att hon är rätt så tolerant, har nämligen många andra intressen som också tar upp mycket tid.

Har du inte nog med skor, handväskor, ringar och/eller halsband? :)
 

Asplund

Patek
2-Faktor
"Ska du inte sluta med det där tramset snart, vi kan åka till Thailand flera år i rad för de där pengarna"
 

Roxen

Cartier
Hon avskydde min klockfanatism! Dock upphörde vårt förhållande för ett par veckor sedan, så nu spenderas desto fler timmar på KS... Bra eller dåligt? Vettefasiken.
 

Roxen

Cartier
Min tjej tycker det är sjukt att jag köper dyra klockor, nu har jag iofs bara 2 st men ändå, det är runt 100 loppor, då jag är rätt ung..

Om vi är ute och handlar någonting och hon börjar titta på något så brukar jag ibland fråga "har du inte redan sådana där? / behöver du verkligen sådana där?", då brakar helvetet loss.

"Hur fan kan du säga så! Sälj din klocka istället"

Upprepas ca 1 ggr i veckan.. :/

Haha, fantastisk läsning!
 

BME

Cartier
Min sambo är ointresserad men försöker snappa upp lite terminologi etc så nu vet hon vad natoband, Panerai, Patek och skillnaden på manuell, automatisk och quartz är :)
Och hon har inga invändningar mot mina inköp än så länge och kan ibland tom säga: Den var snygg!
Men mest plus fick jag när vi var i lag på något frågesportsspel och vi fick en fråga i stil med: Vad kallas ett mekaniskt ur med tidtagarfunktion?
Hon tittade bara på mig och jag svarade och fick sedan beröm och en liten gliring att det var första gången vi fick nytta av ditt klockintresse! :)
Så nu vet hon vad en kronograf är också!
 
Topp