• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Var i Malmö med omnejd kan man få sin Rolex värderad och få ett äkthetsintyg till en vettig peng?

hej!

Behöver få min Rolex (vintage day date) värderad samt få ett äkthetsintyg och undrar var i Malmö med omnejd man kan få detta till en vettig peng. Tacksam om någon kan hjälpa mig med ett tips eller två.

Mvh David
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
AD gör i regel bara värderingsintyg på moderna Rolex! Kolla upp av vilka som finns i ditt område som är av svenska handelskammaren auktoriserade värderingsmän för klockor, finns på google! :)
 

oystercase

Cartier
Är han auktoriserad värderare? Kanske iofs inte behövs, men kan vara intressant att veta och i vissa fall obligatoriskt för exempelvis försäkringsbolag.

Skall man värdera för att sälja kan man kolla på gamla annonser här på KS.
Jag har inte haft krav på auktoriserad värderare av mitt försäkringsbolag (LF skåne).
Har för mig att Per varit auktoriserad men inte är det längre?

http://auktionsverket.se/om-oss/experter/klockor/
 
Topp