Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Var köpa Seiko sarb021?

Diskussion i 'Diskussion' startad av simonhellsten, 11 mars 2016.

Taggar:
  1. simonhellsten
    Trådstartare

simonhellsten Torpare

Är otroligt novis vad gäller klockor men har nu hittat ovanstående modell som jag vill köpa. Någon som vet var kag kan göra detta pålitligt och prisvärt?

2. Subby

Subby Borgare

Från:
    Stockholm
    Sarb021 är ganska svåra att få tag på antar jag.

Men det finns några liknande alternativ. Kika på Sarb033, jag tycker den är finare än 021.

simonhellsten, Wiliamo och Equilibrium gillar detta.
  3. jistanes

jistanes Bonde

Maila några Klockmaster och kolla med dom!

simonhellsten gillar detta.
  4. SimonML

SimonML Stadsbo

Från:
    Umeå
  5. JayJay

JayJay Biskop

Modellen hat utgått så det är beg som gäller. Lägg ut en trevare här under köpes. Nästa steg är väl japanska begmarknaden (japanska yahoo)... om du inte är med på fler klockforum, för då kan du ju treva lite där också. Ingen modell som är omöjlig att få tag i även om det blir lite meck. Lycka till

simonhellsten och yonsson gillar detta.
  6. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Den är utgången sedan flera år tillbaka så det känns lite onödigt.

7. jistanes

jistanes Bonde

Absolut ett longshot men den jag tittat i hade rätt gamla grejer inne och ska man jaga nåt får man väl uttömma alla möjligheter tänker jag...

Edit: oj nu såg jag hur gammal den var, SÅ gamla grejer har dom nog inte nej. Tar tillbaka allt :)

8. simonhellsten
    Trådstartare

simonhellsten Torpare

Stort tack för alla svar! Trist att den inte längre produceras :(
    Jag hittade 021an då jag från början sökte efter 033an så det får väl i "värsta" fall bli att backa ett steg till denna.

9. Gringubben

Gringubben Bonde

Min fann jag här på KS. Själv har jag svårt för höjningen som leder ut på bandhornen på SARB033. Känns inte lika lyxig heller.
    Sök på forumen, Tradera och Ebay men framförallt, ha tålamod. Det är den verkligen värd.

Måste finnas en bild i tråden
    Bilden stulen från DWC på följande länk. " http://www.thedivewatchconnection.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=2332&view=next "
    ww.jpg

10. Anden

Anden Friends of KS

Från:
    Lund
    Höj budgeten och köp en SDGM003 istället. Bättre case än SARB033, bättre finish och sunburst-tavla - vad finns det att inte gilla? Såldes en på forumet för ett tag sen, du kanske kan spåra upp den?

11. simonhellsten
    Trådstartare

simonhellsten Torpare

Den var ju så klart otroligt fin också. Men jag upplever den (på de bilder jag får upp) som lite för stor. Jag har smala handleder och vill inte att det ska se ut som jag vandrar runt med ett väggur på armen :D

12. simonhellsten
    Trådstartare

simonhellsten Torpare

Någon som har andra tips på snarlik klocka? Känner mig lite uppgiven ang sarb021 :(

13. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Den är väldigt fin har en själv.
    Försök hitta en är mitt råd :)

Mårtenssons ur Brookfield