Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Varför döljs serienummer i annonser?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Tapiren, 27 december 2015.

1. Tapiren
    Trådstartare

Tapiren Bonde

Affe gillar detta.
  2. Zcooter

Zcooter Torpare

serienumret har du bak på boetten, att dölja det på certifikatet kan bero på kopieringsskyddet. Enda jag kan komma på

3. Taxman

Taxman Friends of KS

Många som inte vill lämna ut det då det är klockans id-nummer. Numret kan missbrukas vilket leder till strul för ägaren.

yonsson gillar detta.
  4. Tapiren
    Trådstartare

Tapiren Bonde

På vilket sätt kan det missbrukas, genom att man "lånar" det och sätter på ett kopierat cert till
    falsk klocka?

N.Bathes gillar detta.
  5. christian-h

christian-h Biskop

Någon kan exempelvis uppge ditt serienummer på klockan i en bluffannons.

Affe och Kinglolle gillar detta.
  6. Taxman

Taxman Friends of KS

Alternativt anmäla klockan som stulen med ditt serienummer.

7. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    För försäkringsbedrägeri t.ex

8. Hugii

Hugii Biskop

Om man vänder på det, varför måste serienummer synas i en annons på nätet?

9. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Det måste inte , men det kan underlätta . om det är tex. på Rolex så kan man gämföra tryck på siffror ock bokstäver , ock se så att klockan inte är falsk. Fake Rolex har oftast fel ock helt snea siffror . Dom kopierar dom men har problem , när dom ska numrera dom . Det räcker med 1 siffra, som är fel. Nu menar jag vintage Rolex.

10. Tapiren
    Trådstartare

Tapiren Bonde

Det måste det inte, jag reagerade mest på att det ofta är dolt i de fall någon fotat ur ett perspektiv där numret syns (kvitton etc).

Tack för bra svar:)

11. OxleyStateHigh

OxleyStateHigh Borgare

I en perfekt verklighet skulle man då kunna kolla numret mot en helt korrekt databas över stulna serienummer. Nu finns tyvärr inte en sådan. Jag döljer serienummer, men jag tycker att man kan visa t.ex. de första siffrorna, 3-4 av ex. 8. På så sätt kan någon som blivit bestulen / försäkringsbolag ofta lätt se att en viss klocka INTE är den som blivit "stulen" från dem.

Tapiren gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield