• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varför säljer man alla tillbehör till en klocka men inte just själva klockan?

Portofino

Panerai
För att man är en riktig snåljävel i desperat behov av pengar? Värdet på box och cert är ingenting i jämförelse med värdeminskningen som man utsätter klockan för om man en dag vill sälja. Åtminstone gällande Rolex.
 

Ryttaren

Rolex
Kan inte tänka mig att man säljer cert till en klocka man har kvar. Och vem fan utom den som kanske "lånat" klockan är intresserad av det certet?
 
Tror ni inte allt är fejk då? Just i den annonsen alltså.
Ser ut som det är 2st cert, papper och kort. Klockan är konstig, sen ser set väl ut som inte färgen är riktigt rätt. Ser för ljust ut! Men det kan ju vara kameran som spökar.
 

JohnDoe

Rolex
Märkligt att annonsen är kvar. Är väl för skum annons för att någon ska våga ringa och "visa på karta" inkluderar ju ett ganska ökänt område här i stockholm. Kan tänka mig en hel del konstiga varianter på annonsen. Förutom de som nämnts så vill man få tag på folk som vill ha box för de har säkert en matchande klocka.... Så ringer du från ett reggat nummer kanske du får ett oväntat besök.....
 

Ale

Cartier
För eftervärlden:

Förresten, två-ton Pepsi, vad snackar ni om?

Screenshot_2015-05-23-07-51-24.png
 

Hugii

Audemars
för mig låter det konstigt att man ska köpa en klocka för 75TKR och sen sälja box för att tjäna pengar.... man tjänar mer på att panta bunkar i så fall :)
 
Topp