• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varför torterar FedEx mig?

maxmol

Panerai
Har snart gått 4 veckor sedan jag påbörjade processen med att köpa denna klocka. Det känns verkligen som att alla dagar är lika långa som den 23 december var när man va 7 år.

Nu är det sista dagarna och blir lite irriterad över att FedEx ska sitta på paketet flera dagar mellan varje steg.

Kanske bara är jag som är löjlig men håller på att bli tokig av all denna väntan.
egary4an.jpg
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Äh, tråkigt att det tar tid... Har också en sådan där historia med FedEx. Såg i trackingen att paketet var framme, men utkörningen skedde aldrig... Däremot blev jag uppringd och fick besked om att de inte lyckats tyda adressen på paketet så de behövde veta... Var bara skitsknack. Adressen skriven med stora fina bokstäver av avsändaren...

Var väl bara utkörningskillen (eller tjejen) som inte hann med det han/hon förbundit sig till... Eller ett av FedEx-kontorets svepskäl för att hålla statistiken (dvs skylla på avsändaren istället för att bättra sin egen logistik).

Ja, ja. Paketet kom ju fram i varje fall.

I övrigt: So far so good... så hoppas att du får ditt snarast.

A
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Hahaha...ja usch vad detta är tråkigt, väntans tider kan vara plågsamma ibland. Hade ett paket från UPS från någon vecka sedan, den gången hade jag fått vänta över helgen om jag inte åkt och hämta paketet själv 40 mil tur och retur.

Men detta är ju 1000 gånger värre skulle jag säga.
 

Mr Chance

Kalmar
Jobbigt! Jag fattar inte, hur svårt kan det vara för Fedex? När jag fick min senaste levererad ringde de ett par gånger men jag kunde inte svara då jag satt i möten. Men eftersom de har "hemligt nummer" kan jag inte ringa tillbaka till chauffören och bestämma tid. Ringer då kundtjänst och får då veta att de kan leverera nästa dag någon gång mellan 09 & 18! Hallå, ganska stor marginal och svårt för mig att planera. De har lite att jobba på...
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Jobbigt! Jag fattar inte, hur svårt kan det vara för Fedex? När jag fick min senaste levererad ringde de ett par gånger men jag kunde inte svara då jag satt i möten. Men eftersom de har "hemligt nummer" kan jag inte ringa tillbaka till chauffören och bestämma tid. Ringer då kundtjänst och får då veta att de kan leverera nästa dag någon gång mellan 09 & 18! Hallå, ganska stor marginal och svårt för mig att planera. De har lite att jobba på...

Därför skickar jag mina paket till jobbet i stället...
 

maxmol

Panerai
Grejen är ju att det ursprungligen skulle ha kommit idag. Den 16 påstod de att det skulle vara framme den 22. Sen hände ingenting i trackern. Optimisten i mig trodde att det var trackern som det var fel på.

Men 8 dagar för att skicka ett paket från Miami till NYC... Lite väll mycket tycker jag, särskilt när det tog posten samma tid att skicka ett vanligt rekommenderat brev från Uppsala till NYC.

Aja får hoppas på lördag.
 
Topp