• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vart serva en Eterna i Sthlm?

Moonman

Breitling
Aloha!
Har en Eterna Kontiki kronograf från 2001 som är i behov av service. Då jag bor i Stockholm så gick jag till Farfars Klocka som tyvärr inte kunde utföra servicen då klockan var nyare än vad han var van att arbeta med. ABC Service Center kunde inte ta in den då han inte får fram delar till Eterna.

Är jag tvungen att vända mig till återförsäljarna i Göteborg eller Gislaved?
 

Aron72

Cartier
Är ju inte i meckarsvängen ännu med klockor men kan man inte helt enkelt beställa en packningssats av ÅF om man uppger ref nr? Sedan skruva själv alt lämna till närmaste urmakare. Brukar ju fungera med det mesta annat. Sedan att en del märken håller hårdare i pryttlarna än andra har jag ju förstått men man kan ju alltid prova.
 

Moonman

Breitling
Tack för tipset! Hoppades bara på att det skulle finns någon i Stockholm som ville mecka med en Eterna.
 
Topp