• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka kommer att uppdatera till Sony Playstation 5 när den kommer i november?!

KenKun

Patek
2-Faktor
Nää det är väl inget som är lurt... mer än att jag hade uppskattat om man vet hur många enheter som ”lottas” ut.. om det finns en reell chans att ”vinna” eller om det bara är pr och att få in så mycket kunder med fullständiga kontaktuppgifter i databasen.
Känner flera som har fått köpa, så chansen att "vinna" känns ändå rätt stor, jämfört med andra företag som slänger upp dem på sin hemsida en random tid
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tack; Tack, för den Televerket!

not.JPG
 

albinh

Cartier
2-Faktor
Härligt, grattis!! Kul när dom kommer till någon som faktiskt vill ha en och inte ska sälja vidare för ett par tusen kronor extra.. 👍

Tack! Nu sitter jag mest grubblar över hur jag ens ska hinna spela alla spel som följer med i playstation plus collection, kommer ju typ inte behöva köpa något på ett tag. Har inte haft ett playstation sen ps2, så finns lite exklusiva att spela ikapp.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Många exemplar av DualSense har drabbats av s.k. drifting med en stämning på gång i USA då det påstås att Sony kände till problemet och kunde ha undvikit det genom alternativa delar (men kanske valde att gå denna väg ändå för att kunna få ut enheter?) . Nu har IFixit gjort en uppskattning där det kan dröja så "lite" som 417h innan problem uppstår. 😬

Problemet omfattas dock av både garanti och reklamationsrätt inom Sverige vilket innebär att man har tre år på sig så här är det inget större problem men jag antar att det är värre i USA och andra länder med sämre konsumentskydd.

 

Richie

Audemars
2-Faktor
Många exemplar av DualSense har drabbats av s.k. drifting med en stämning på gång i USA då det påstås att Sony kände till problemet och kunde ha undvikit det genom alternativa delar (men kanske valde att gå denna väg ändå för att kunna få ut enheter?) . Nu har IFixit gjort en uppskattning där det kan dröja så "lite" som 417h innan problem uppstår. 😬

Problemet omfattas dock av både garanti och reklamationsrätt inom Sverige vilket innebär att man har tre år på sig så här är det inget större problem men jag antar att det är värre i USA och andra länder med sämre konsumentskydd.

Vad är drifting?
 

HSK

Patek
2-Faktor
Att spakarna glider iväg, dvs. att de rör sig av sig själva. I de flesta fall ska det gå att åtgärda själv genom att ta isär och rengöra kontrollen invändigt då det ofta beror på att damm och liknande har tagit sig in och stör funktionen med det täcks som sagt av garantin och omfattas även av den treåriga reklamationsrätten här i Sverige så det är onödigt att pilla själv när man har rätt att få en ny efter så pass lång tid och är mest applicerbart på andra länder med kortare/ingen reklamationsrätt alt. otåliga personer som inte vill besöka butik eller skicka in den.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Såg igårkväll att Netonnet uppdaterat sin story på Instagram ”nu har vi ett gäng ps5 i lager,först till kvarn”

In på hemsidan snabbt som attan och såg status ”slut i lager”

Jahapp, min vanliga tur.. in och kollar insta igen och ser då att storyn lades upp för 7h sedan 🤦🏻‍♂️

Vem har tid att kolla insta kl10 på förmiddagen?

Positiva är ju att det verkar som om det kommer lite konsoler då och då, tråkiga är ju dock att de försvinner lika fort..
 
Senast ändrad:

par

Patek
2-Faktor
Om man köper en ps4 version, får man även ps5 versionen om det finns? Minns att det var så på PS3->PS4 en gång i tiden
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Verkar ha dykt upp en mängd enheter förra veckan.
Fick leverans från webhallen (bokad maj 2020) och mediamarkt några dagar senare (bokat nov 2020). Nu har både jag och en kompis PS5 :) Med skivläsare såklart.
 

lofgreno

Audemars
Kör mycket CoD med polarna. Två har fixat PS5or. Kommer oxå att göra det men känner ingen press. Känns bättre att vänta lite. Går ju inte att få tag på ändå.

Misstänker oxå att Sonys hetsjakt på komponenter kan få lite konsekvenser för dom första batcherna... :)
 
Topp