• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka Sport Rolex ska man köpa?

Men tanke på att du skriver att det ska inkludera värdeökning så är ju sport Rolexarna mest troliga att dom håller i värdet, men även kommer att stiga på sikt! Du kan nog lägga till Datejust men även Day-Date också!

IOM att du har en Sea-Dweller så skulle jag köpa på mig en GMT av något slag, lika bra och slå till på en sådan innan dom går upp ännu mer! I andra hand så skulle jag gå in på en DJ!

Priserna varierar på GMT, men från 60k och uppåt beroende på modell, skick och tillbehör. En Datejust kan du nog få från 20k, samma sak här, priset beror helt på skick, modell, tillbehör = länk etc!

Du snackar även Yacht-Master, men dom är nog något mer svårsålda, och kommer inte att öka lika mycket som övriga tror jag, även om dom kommer att gå upp såklart på lång sikt så att man iaf får tillbaka pengarna. Men det är samma sak här, beroende på ref, så kostar dom något olika beroende på tavla och tillbehör.

16710 från 60k och uppåt.

ae2d73f9-7f43-4174-9bc5-bf6bb2f862d2-jpeg.722927


16760 från 68-70k.

dsc_3760-jpg.218476


16750 från 70k.

269a1b2b-124f-42dd-8906-a603d8dbdb9c-jpeg.677958


Samt 16753 från 55-60k.

0b29a061-3d69-4fde-bda7-255b144103e9-jpeg.707678


När det kommer till Datejust!

Så ligger nog priset på 27-30k.

07fcc419-9328-465c-9aea-ff00883b8049-jpeg.631589


Och en 16000 från 25k.

2b40050d-544b-44b0-87ae-fb04ce19f678-jpeg.694287


En Yacht-master 16622 från 55k.

a99dc85e-1c65-4176-851a-ed908fcdb453-jpeg.687343


Vill du gå in på lite tyngre grejer, så som en Day-Date så börjar priserna på runt 50k, men då kommer den på läder, att komplettera med en länk kostar skjortan!

Day-Date 18238 på länk ca 90k.

e145dcfc-96b8-487f-9bf1-8b48617083a5-jpeg.732184
Wow! Tack för tipsen och bilderna. Är förtjust i Yacht master och GMT! Datejust med, med blå urtavla och stålarmband men de ligger runt 50k. :/

Då jag redan har en sportrolex.
Tycker du då jag bör prioritera en GMT Master II eller Datejust som min andra klocka?
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
haha, kan dem döda andarna länka till en också för säkerhets skull? :D
Du har många alternativ, sök lite här på KS sälj avdelning.
Du har även några handlare här i Sverige och chrono24.

Men låt din (första) nyköpta klocka sjunka in och börja använd den innan du spekulerar i nästa.
Du kommer hitta rätt, tycker du ska gå efter din egen smak/behov än att sätta värdespekulation i framsätet, kan lätt bli tråkigt annars tycker jag och säkert flera.
 
Du har många alternativ, sök lite här på KS sälj avdelning.
Du har även några handlare här i Sverige och chrono24.

Men låt din (första) nyköpta klocka sjunka in och börja använd den innan du spekulerar i nästa.
Du kommer hitta rätt, tycker du ska gå efter din egen smak/behov än att sätta värdespekulation i framsätet, kan lätt bli tråkigt annars tycker jag och säkert flera.
Tack för tipsen. Jag ska nog ta och göra det.

Jag har varit en sådan som haft på sig en armaniklocka. Har kvar den och den är verkligen skitsnygg enligt mig och min tjej tycker till och med att den är snyggare än min Rolex. EFter ett tag har mitt öga för detaljer förbättrats och jag är vrålkär i min Rolle. Tycker även givetvis att urverket spelar mer roll nu än innan.
Så jag tar nog ditt tips och använder den lite och kollar runt i några månader/veckor innan jag slår till.

Är sugen på en GMT, men den är som sagt rätt lik min SD så kanske blir en DJ, får se. :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Wow! Tack för tipsen och bilderna. Är förtjust i Yacht master och GMT! Datejust med, med blå urtavla och stålarmband men de ligger runt 50k. :/

Då jag redan har en sportrolex.
Tycker du då jag bör prioritera en GMT Master II eller Datejust som min andra klocka?


Helt klart en GMT av någon modell, mer mångsidig klocka går knappt och finna! Skulle jag vara OWG, så skulle det vara med en sådan! När det blir dags för din tredje Rolex, så är alternativet mycket enkelt, då ska du gå på något mer dressat och lägga pengarna på en Datejust! Visst det finns massor av andra märken där ute som är schyssta, men eftersom du verkar gilla Rolex så är det bara och köra på... Jag tror priserna på GMT inte slutat och stiga, så innan dom har nått ännu sjukare priser än vad det redan är, så bör man lägga vantarna på en!
 
Senast ändrad:

Tommy_83

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Begagnad Explorer 2 känns som ett bra alternativ som ännu inte skjutit i höjden i pris. Gmt funktion för billigare peng än Gmt master.
Sen en Datejust såklart :)
 
När ni säger GMT Master II, är det någon speciell som ni syftar på. För de finns ju att köpa nya fortfarande till skillnad från t.ex 16600.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Köp det du tycker om??? Ingen vet om hur marknaden ser ut om 10år. Det kostar pengar att köpa klockor. Köp det du gillar istället för det eviga tjatet om att man aldrig vill tappa pengar
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Som de flesta säger, köp något du gillar. När jag skulle välja min första Rolex för drygt fem år sedan stod valet mellan Explorer2, Submariner och GMT Master. De låg då på mellan 30-35. Rent ekonomiskt är jag glad att jag valde GMT Master, men är främst glad över den mångsidighet som modellen erbjuder.

Ska tillägga att jag valde mellan begagnade 5 siffriga referenser
4B1B2468-D720-4330-B5F0-7122E3AF20F5.jpeg
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Köp en Milgauss om du vill vara cool.
Milgauss är grymt underskattad och kan flyga riktigt bra under radarn!

För min personliga del tycker jag det grönasafirglaset är lite knepigt och kanske till och med stjälper lite mer än hjälper. Personligen föredrar jag 116400 med svart urtavla. *Vänder mig om och hör facklorna komma närmre*
 

Knallen85

Breitling
2-Faktor
Exakt köp det du tycker om. En eventuell förlust om du väljer att sälja klockan är bara att acceptera. Vill man bevara sina pengar är ett bankkonto ett bättre alternativ :)
 
Exakt köp det du tycker om. En eventuell förlust om du väljer att sälja klockan är bara att acceptera. Vill man bevara sina pengar är ett bankkonto ett bättre alternativ :)
Börjar luta åt det hållet. Dem som ökar mest i värde är väldigt ointressanta för mig.
Jag är mest intresserad av:
1. En Daytona (Dock för dyr just nu för mig).
2. En GMT Master II
3. Submariner, two tone.
Vet dock inte om jag gillar two tone eller inte. Vad tycker ni?
 

Johnny Pickles

Cartier
2-Faktor
Börjar luta åt det hållet. Dem som ökar mest i värde är väldigt ointressanta för mig.
Jag är mest intresserad av:
1. En Daytona (Dock för dyr just nu för mig).
2. En GMT Master II
3. Submariner, two tone.
Vet dock inte om jag gillar two tone eller inte. Vad tycker ni?

TT med blå tavla är fränt, speciellt med Smurftavlan eller Sertitavlan (6-siffrig ref.)

Men eftersom du har en SD så vore det väl roligare med något annat? Så känner jag.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Börjar luta åt det hållet. Dem som ökar mest i värde är väldigt ointressanta för mig.
Jag är mest intresserad av:
1. En Daytona (Dock för dyr just nu för mig).
2. En GMT Master II
3. Submariner, two tone.
Vet dock inte om jag gillar two tone eller inte. Vad tycker ni?
Vad spelar det för roll vad vi tycker... Om 99% skulle svara att dom gillar det, skulle det innebära att du börjar gilla det helt plötsligt då också?
 
Topp