• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den ultimata ”schtekarklockan”?

Atlantis

Panerai
2-Faktor
1693034247839.jpeg
 
  • Like
Reactions: Aje

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Day-Date i helguld med diamantindex har jag alltid tänkt är stekigt, fast det kanske är hopplöst 90-tal.

Men jag bor på småländska landsbygden och är antagligen automatiskt diskvalificerad från diskussionen. Gott så.
 

RobHK

Cartier
Röstar på Hublot Big Bang i guld. Hublot överhuvudtaget känns otroligt stekigt, noll intresse för klockor, bara rent schtek..
 

papabear

Panerai
2-Faktor
Instämmer med föregående ang. två-tons sub... sett ett par "stekare" genom åren med sliten 16613 på armen (och, i vissa fall, med en apple watch på andra armen...)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
I Sverige bland lite yngre män skulle jag säga sportrolex. Gärna med keramisk vridring. Sedan går man upp till Daytona/RO/guldrolex/sportpatek. För damer är det Cartier Panthere som går starkt. Datejust finns ju sedan tidigare men är nog inte lika hett bland yngre idag?
 

figaro

Cartier
2-Faktor
Det finns väl stekare och stekare. Olika nyanser. I den ultimata kategorin finns bra med pengar och behöver inte göra mer än att steka. Ursprungliga termen. Nyrikt och klassiskt, Hublot (läs nedan om 10-talet), Linde Werdelin, PP/AP/Omega kostymmodell guld ofta äldre,

Allteftersom fler ville vara stekare kom en välavlönad tjänstemannakrets, där vissa vill synas. De blev en mer synlig stekare. Stålrolex, JL, IWC

Sen har vi, vad några bekanta kallade det för ett par år sedan: ”OnOff säljarna, blue collar arbetare som bränner pengar på nattklubbar, klädde sig om advokaterna, och spenderade säljbonus. Omega Seamaster, instegs IWC, Breitling

I början av 10talet skulle jag säga att klockorna såg ut så här… för den som är ute och svänger idag skulle det vara intressant att höra vyn på ovan tre profiler (om de ens syns idag)
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Bland rika 50+ gubbar i Stockholm utan klockintresse är det vanligt förekommande med yachtmaster 2, skydweller eller hublot big bang i guld. Bland de som är något yngre eller har bättre smak när det kommer till kläder m.m. så är omega speedmaster, stålsub & stål breitling med några år på nacken mer vanligt förekommande är min bild och analys av de hundratals man umgåtts med/stött på som är mångmiljonärer.
 

Pippis pappa

Rolex
2-Faktor
Ska det vara den klocka som känns mest spot on för random generisk fräsare ute på byn så känns en flång ny orepad sub som vad jag förväntar mig att se.

Ska det vara så dyrt och skrikigt som möjligt är väl gränsen någonstans vid stjärnorna.

Ska det vara dyrt, vulgärt men samtidigt åtminstone lite coolt säger jag den där Moser Streamlinern i guld med vantasvart tavla.
F54CD2D3-9DF9-4439-9463-5B656D56987B.png


Men jag vet inte ett skit om stekare ärligt talat, jag tycker mest att det är kul att ha en åsikt - och en ursäkt att posta bilder av den där Mosern
 
Topp